Gå til innhold

Selvbruningskrem

Gjest stemmer dette da?????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvafornoe?

Veldig mange kremer inneholder stoffer som kan forstyrre et eller annet, vel å merke hvis man overdriver bruken noe veldig. Går man gjennom bestanddelene i kremer og kosmetikk, _kan_ de fleste virke f.eks. allergifremmende eller hormonforstyrrende. Men skal man oppnå kraftige reaksjoner, krever det gjerne unormal bruk eller at man er disponert fra før eller andre uheldige omstendigheter.

Jeg har vært borti mange myter i årenes løp, men hjerte- / karsykdom fra hudkrem var nytt for meg. Jeg tror nok vi hadde visst om det, dersom akkurat selvbruningskrem var farlig for hjertet. Kremer man ikke tåler, gir hudreaksjoner. Særlig lenger kommer de ikke, ved normal bruk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382380-selvbruningskrem/#findComment-3374362
Del på andre sider

Annonse

Gjest tanorectic

Det eneste er jo om du er allergisk, lurt å teste på et lite synlig område først,

se om du reagerer. Jeg klødde voldsomt av en type selvbruning og fikk eksem.

Og du må være nøye med påføringen, dekk til vask og klær som kan bli misfarget.

Forbered deg dagen før, med nøye skrubb og fukt av huden, ha fet krem på tørre partier som albuer og knær.

Vent med selvbruningen til kvelden dagen etter, gjerne et par timer før du legger deg.

Begynn nederst på føttene og jobb deg oppover, vær nøye så det ikke blir striper.

Om mulig – unngå å kle på deg første halvtimen, ha så på løstsittende, helst svarte klær,

Og pass på at du ikke har noe laken du er redd for i senga da det kan smitte over.

Brunkremen bør virke minst 8 timer før du dusjer den av.

Dusj deg så på vanlig måte neste morgen og vær nøye med å smøre deg med fuktighetskrem morgen og kveld for at brunfargen skal vare lengst mulig.

Dersom det er av den typen hvor du gradvis opparbeider deg mer brunfarge for hver påføring vil jeg anbefale å påføre annenhver-tredjehver dag, og så

Gjenta behandlingen en gang i uka for vedlikehold av brunfargen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382380-selvbruningskrem/#findComment-3374569
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...