Gå til innhold

Barn reiser alene....

Anbefalte innlegg

Det er der jeg lurer på om de lar storesøstrene få være sammen med lillsøster... for det ville føles utrygt for alle tre å bli skilt i en slik setting...

Det tror jeg nok helt sikkert. De er nok bare glad for å ha dem på ett sted. Vi har forøvrig aldri betalt for noe assistanse enda han var fire første gangen og skulle reise dobbelt så langt som dine. Er det noe nytt? Han reiste SAS i starten og ble hentet på den ene flyplassen og hadde flybytte da han ble litt eldre for å slippe ørten timer med kjøring.

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

7

• frosken

4

• Dorthe

4

• Persille1365381127

3

Mest aktive i denne tråden

Det tror jeg nok helt sikkert. De er nok bare glad for å ha dem på ett sted. Vi har forøvrig aldri betalt for noe assistanse enda han var fire første gangen og skulle reise dobbelt så langt som dine. Er det noe nytt? Han reiste SAS i starten og ble hentet på den ene flyplassen og hadde flybytte da han ble litt eldre for å slippe ørten timer med kjøring.

Snakka både med SAS og Norwegian, og alle barn under tolv må ha assistanse, og fra tolv til og med femten kan man selv velge. Barn under tolv kan kun reise uten assistanse dersom de reiser sammen med en over seksten.

Jeg tror neppe de hadde valgt å skille dem uansett. Det høres utenkelig ut.

Det synes igrunnen jeg også, men følte svarene fra SAS og Norwegian var en smule arrogante.... "Man kan ikke regne med at de får holde sammen, nei - derfor er det lurt å ha assistanse på alle tre". De vil nok tjene penger.... Ikke aktuelt å utsette femtenåringen for flausen det må være å ha "jeg reiser alene-lapp" rundt halsen :P Og det koster oss 1000 eller 1200 kroner ekstra pr mnd i reiseutgifter å ha assistanse også på de to eldste, noe jeg synes er bare tull å betale for...

Snakka både med SAS og Norwegian, og alle barn under tolv må ha assistanse, og fra tolv til og med femten kan man selv velge. Barn under tolv kan kun reise uten assistanse dersom de reiser sammen med en over seksten.

Jeg tror ikke min har reist på de siste sju årene så da var han 9 siste gangen han reiste. Etterpå har han reist med toget 1,5 timer isteden.

Annonse

Fly får bare verre og verre regler spør du meg. Jeg tør ikke reise alene mer, tenk om jeg blir kastet av på Gardermoen da. Men det skal ikke være lov lenger da, men likevel skjer det.

Gjest Nickløsheletida

Det synes igrunnen jeg også, men følte svarene fra SAS og Norwegian var en smule arrogante.... "Man kan ikke regne med at de får holde sammen, nei - derfor er det lurt å ha assistanse på alle tre". De vil nok tjene penger.... Ikke aktuelt å utsette femtenåringen for flausen det må være å ha "jeg reiser alene-lapp" rundt halsen :P Og det koster oss 1000 eller 1200 kroner ekstra pr mnd i reiseutgifter å ha assistanse også på de to eldste, noe jeg synes er bare tull å betale for...

Ja, dette er nok bare et forsøk på å tjene penger.

Persille1365381127

Hun på tolv er nok den mest besluttsomme her. Femtenåringen får tendenser til angst når hun ikke har full kontroll ;)

Sannsynligvis går dette helt fint, men jeg ønsker at det skal gå så bra at femtenåringen ikke plutselig nekter å reise til faren fordi hun har følt seg utrygg i situasjonen mht at hun har med to småsøstre hun føler hun har ansvaret for.

Jeg fikk beskjed om at det ikke var lov å sende barn under tolv år avgårde uten assistanse?

Hm. Billa fløy alene, det var ikke noe problem det. Men det er to år siden sist (hun er ni nå), det er mulig det var litt annerledes da...

Persille1365381127

Hun på tolv er nok den mest besluttsomme her. Femtenåringen får tendenser til angst når hun ikke har full kontroll ;)

Sannsynligvis går dette helt fint, men jeg ønsker at det skal gå så bra at femtenåringen ikke plutselig nekter å reise til faren fordi hun har følt seg utrygg i situasjonen mht at hun har med to småsøstre hun føler hun har ansvaret for.

Jeg fikk beskjed om at det ikke var lov å sende barn under tolv år avgårde uten assistanse?

Hm. Billa fløy alene, det var ikke noe problem det. Men det er to år siden sist (hun er ni nå), det er mulig det var litt annerledes da...

Sørg _alltid_ for at de _alle_ har fulladede mobiler i håndbagasjen.

De som assisterer barn er mennesker. Det skal ganske mye til at de gjør noe så idiotisk som å skille en søskenflokk i stedet for å bruke resursen det er å holde dem samlet.

mvh

Det skal jeg sørge for;)

Og ja.... jeg satser på de viser hensyn (er vel mest det at en som mamma vil ha garantier ;))

Annonse

Det handler ikke bare om å tjene penger. De kan selvfølgelig ikke garantere reise-alene-service til ungdom som ikke har betalt for det. Da må de svare at for å være helt sikker må de reise med assistanse.

I den praktiske hverdag vil få være så knødd i nøtta at de lager seg ekstra arbeid og dårlig presse ved å splitte opp søsken.

mvh

''Jeg fikk beskjed om at det ikke var lov å sende barn under tolv år avgårde uten assistanse?''

Slik har jeg også oppfattet det.

mvh

Det skal utrolig mye til for at de havner i en situasjon som gir varige mên. Litt friksjon kan være en nyttig erfaring.

mvh

Det er jeg enig i ;)

Dette handler nok om at eldstejenta er den hun er.... Hadde det vært snakk om de to yngste, så hadde jeg ikke bekymra meg i det hele tatt ;)

Det er vel det at de får holde sammen alle tre jeg er mest opptatt av ;) Tror de vil føle det vanskelig å skilles dersom assistansen tar med seg yngste, og de to eldste blir skilt fra lillesøster..... Håper jo de skjønner såpass i flyselskapet at de gjør det lettere for alle å la de tre holde sammen selv om vi ikke har assistanse til de to eldste ;)

Men om de mot formodning, og fornuft, skulle bli skilt fra hverandre, ringer/tekster de mamma som forsikrer dem om at dette kommer til å gå så bra selv om det var litt dumt at det skjedde.

:-)

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...