Gå til innhold

Barn reiser alene....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

7

• frosken

4

• Dorthe

4

• Persille1365381127

3

Mest aktive i denne tråden

Det er ikke det at hun ikke er moden nok, for hun har reist mye alene før, men handler mer om hennes oppførsel overfor småsøstrene dersom hun føler seg litt utrygg og kjenner på det å ikke ha helt kontroll ;)

Vil det hjelpe at hun får beskjed om at hun ikke har ansvaret for de andre? Evt. at hun ringer og får trinn for trinninnstrukser om noe skulle bli et problem?

mvh

Vil det hjelpe at hun får beskjed om at hun ikke har ansvaret for de andre? Evt. at hun ringer og får trinn for trinninnstrukser om noe skulle bli et problem?

mvh

Det er mulig.... Faktisk langt lettere om de bare var to ;) Noe med kjemien når de er tre sammen, men tror kanskje det går bra når det virkelig gjelder ;)

Det hele vil jo avhenge av hvor godt vant de er med å reise alene.

Da jeg var 12,5 år gammel reiste jeg alene med tog fra Oslo til Hamburg. Togskifte der til et lokatog som tok meg til den lille stasjonen nær besteforeldrene mine. Derfra reiste jeg alene med tog rundtomkring til diverse tanter i både Tyskland og Frankrike.

Jeg var veldig reistevant, men hadde aldri reist så mye alene før. Hadde Inter-Rail billett :) I tillegg snakket jeg tysk flytende, og turte og be om hjelp hvis det var nødvendig.

Jeg vil tro at jentene dine vil kunne takle det meste helt greit. La de ha med seg mobiltelefoner, og ekstra penger til uforutsette utgifter til f.eks. overnatting og/eller mat. Disse pengene skal naturligvis ikke brukes om de ikke trengs. Evt. kan dette løses med et bankkort de har med seg.

Om noe skulle skje, så må de ta kontakt med deg og/eller faren som kan råde dem til å ta kontakt med flyplasspersonale.

Jeg er sikker på at også de som reiser uten assistanse vil få litt ekstra hjelp sammenlignet med voksne :)

Det hele vil jo avhenge av hvor godt vant de er med å reise alene.

Da jeg var 12,5 år gammel reiste jeg alene med tog fra Oslo til Hamburg. Togskifte der til et lokatog som tok meg til den lille stasjonen nær besteforeldrene mine. Derfra reiste jeg alene med tog rundtomkring til diverse tanter i både Tyskland og Frankrike.

Jeg var veldig reistevant, men hadde aldri reist så mye alene før. Hadde Inter-Rail billett :) I tillegg snakket jeg tysk flytende, og turte og be om hjelp hvis det var nødvendig.

Jeg vil tro at jentene dine vil kunne takle det meste helt greit. La de ha med seg mobiltelefoner, og ekstra penger til uforutsette utgifter til f.eks. overnatting og/eller mat. Disse pengene skal naturligvis ikke brukes om de ikke trengs. Evt. kan dette løses med et bankkort de har med seg.

Om noe skulle skje, så må de ta kontakt med deg og/eller faren som kan råde dem til å ta kontakt med flyplasspersonale.

Jeg er sikker på at også de som reiser uten assistanse vil få litt ekstra hjelp sammenlignet med voksne :)

Hadde ikke bekymra meg om det var tolvåringen, men femtenåringen er en sånn type som er fryktelig sjenert og redd for å dumme seg ut dersom hun ikke kjenner den hun må snakke med - og da blir hun ganske urasjonell i oppførsel, noe som kan skremme småsøstrene...... Men mest trolig går dette helt fint:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...