Gå til innhold

Sigrid-saken: – Synske uroer etterforskningen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er tydeligvis i ferd med å bli akseptert at man kan være ærlige om dette:

''Tidligere politietterforsker Finn Abrahamsen reagerer på synske som vil hjelpe til i forsvinningssaker.

– Jeg har jobbet i politiet i mange år og jeg har aldri opplevd at bruk av synske har gitt resultater i forbindelse med etterforskning, sier Abrahamsen til NRK.

– Bruker unødvendige ressurser

Den erfarne etterforskeren Finn Abrahamsen har lite til overs for slik innblanding i politiarbeidet.

– Vi så eksempler på dette i Madeleine-saken i Portugal. Der florerte det av slike ting fra synske, men jenta er fortsatt ikke funnet. Jeg har ingen tro på slikt, sier han.

Og han fortsetter:

– Politiet får ofte henvendelser fra synske i forsvinningssaker. Men politiet er den som sitter på nøkkelinformasjonen. I mediene og på nett legges det ofte ut historier som ikke er sannferdige og som dermed uroer etterforskningen. Det kan også bety at politiet ikke får inn tips og observasjoner som man trenger for å løse sakene. Dessuten bruker politiet da unødvendige ressurser på unødvendige henvendelser, sier han.''

Kilde: http://nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.8275395

Endelig klar tale - disse folkene kan sette liv i fare, med falske "tips" til politiet.

Gjest DOLine
Skrevet

Hadde politiet nå tatt kontakt med seriøse klarsynte som Snåsamannen så.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hadde han vært en seriøs klarsynt så hadde Sigrid selvfølgelig vært funnet allerede levende eller død.

Skrevet

''Hadde politiet nå tatt kontakt med seriøse klarsynte som Snåsamannen så. – DOLine''

For det første er det du skriver en dårlig spøk. En jente er savnet.

For det andre, (om man skal ta deg seriøst et sekund) hvorfor har han ikke ringt politiet og fortalt hvor hun er, hvis han vet det? Svaret er selvsagt at han er like "klarsynt" som det jeg er.

Gjest Insomniana
Skrevet

Klart, om en "klarsynt" påstår at han "ser" hvor hun er og dette stedet er lett å spore opp og krever lite ressurser, så skader det vel ikke å sjekke det ut? De har jo tross alt absolutt ingen andre spor å gå etter!

Når det er sagt, så er jeg i utgangspunktet ganske skeptisk til "klarsynte" selv. Og det er ikke minst interessant å vite om de ønsker å ta seg betalt for klarsynheten sin..I såfall er det ekstra gale om politiet benytter seg av dette.

Skrevet

Klart, om en "klarsynt" påstår at han "ser" hvor hun er og dette stedet er lett å spore opp og krever lite ressurser, så skader det vel ikke å sjekke det ut? De har jo tross alt absolutt ingen andre spor å gå etter!

Når det er sagt, så er jeg i utgangspunktet ganske skeptisk til "klarsynte" selv. Og det er ikke minst interessant å vite om de ønsker å ta seg betalt for klarsynheten sin..I såfall er det ekstra gale om politiet benytter seg av dette.

Hei,

Det skader jo hvis ørten klarsynte sender politiet over halve landet, fordi de "ser" henne der. Det er ikke den ene som koster tid og penger, men alle sammen.

Hvis noen forsøkte å ta seg betalt for det, håper jeg politiet har vett til å arrestere dem for bedrageri eller noe mer alvorlig.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg gikk bare å ventet på at synske skulle bli involvert i denne saken - og det er tragisk, og ødeleggende for de som driver en reell etterforskning.

Det skulle vært straffbart.....

-På Dol av og til
Skrevet

I slike saker som dette skulle de klarsynte rett og slett blitt straffet for å blande seg inn.

For det første gir de kanskje foreldrene falske håp, og enda verre nedturer. Og for det andre er som regel alt bare forbaska tull. Blir skremt av slike folk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...