Gå til innhold

10 åring ta tog alene?

Anbefalte innlegg

Gjest overbeskyttende?

Regner med dette er greit altså - men må bare sjekke hva andre syns.

Tror dere det går greit at en knapt 10 åring blir fulgt på toget av pappa og reiser en liten halvtime alene til jeg kommer på (i avtalt vogn) og vi så reiser sammen den siste strekningen til en fritidsaktivitet?

Problemet er jo hvis det skjer noe - togstans etc. Men hun må jo ha med mobil.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382453-10-%C3%A5ring-ta-tog-alene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Det høres helt greit ut. Man kan ikke ta høyde for alt som kan gå galt. Da jeg var 10 år hadde jeg ansvar for å følge lillebror på to i barnehagen før jeg gikk på skolen. Både vekking,frokost å morgenstell, å vi kom oss avgårde i rett tid. Idag hadde man nok fått barnevernet på nakken hvis 10 åringen hadde fått et slikt ansvar.

Jeg tror helt sikkert at togturen går greit.

Annonse

Ferskenblomst

Det burde gå helt greit. Ser ingen problemer med det. Det er riktignok noen år siden, men jeg sendte min den gang ti-åring alene med toget 1 time til bestemor og bestefar. Fulgte han på toget, sa fra til konduktøren hvor han skulle av, og så sto bestemor og bestefar på stasjonen da han kom med toget. Og samme veien hjem igjen. Og det gikk veldig bra.

Ferskenblomst

Det burde gå helt greit. Ser ingen problemer med det. Det er riktignok noen år siden, men jeg sendte min den gang ti-åring alene med toget 1 time til bestemor og bestefar. Fulgte han på toget, sa fra til konduktøren hvor han skulle av, og så sto bestemor og bestefar på stasjonen da han kom med toget. Og samme veien hjem igjen. Og det gikk veldig bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...