Gå til innhold

Småunger tas med på letingen etter Sigrid

Anbefalte innlegg

''For ingen skal fortelle meg at man føler ekte kjærlighet for et fremmed menneske. Det er helt andre ting som ligger bak.

''

Om ikke kjærlighet, så er jeg helt sikker på at folk opplever forferdelse og sinne selv om de ikke kjenner henne. Hvorfor? Fordi hun (ut fra det som har stått i media) er en helt vanlig jente, som hadde vært på en helt vanlig venninnekveld, gikk et par km gjennom et vanlig boligområde (ikke sentrum), og dette skjedde ikke midt på natta, men klokka tolv.

Veldig mange kjenner seg igjen i dette, vil jeg tro. Jeg har en sønn på 13. Et par ganger i sommer har han fått være hos en kamerat til like før midnatt og syklet hjem i mørket. Det samme har kameraten.

Jeg er tante til to jenter på 18 og 20. Jeg har venner som har dødtre på 13, 14, 15, 16, 17 - det VRIMLER av "helt vanlige" jenter på akkurat den alderen rundt her jeg bor. Om de er pene eller ikke har jo absolutt ikke noe å si. Ja - vi bor i et område der mange er "ressurssterke" - men vi er da for søren glad i barna våre og nabobarna våre for det?

Nettopp fordi så mange kjenner seg igjen i dette med ei helt vanlig ungdomsjente - så tror jeg veldig mange blir VIRKELIG berørte og derfor blir engasjert. Jeg vil ikke kalle det kjærlighet, men engasjement, forferdelse og et ønske om å kunne gjøre noe (for de som bor i Osloområdet) - det kan jeg fullt ut forstå.

Jeg har alt det du beskriver i tillegg til at jeg BOR i området.

Jeg tror ikke blindt på norsk media, men likevel mer enn på dolere som jeg føler i kveld at irriterer meg med å følge blindt etter bjellesauen som breket først.

Fortsetter under...

• Svar 126
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

27

• PieLill

10

• Mandolaika

7

• Dorthe

6

Mest aktive i denne tråden

''Eller han har brukt det språket som han regner med at en 16-åring bruker''

Ja det kan hende og da er det i så fall en som omgås ungdommer, tror jeg da. Jeg har hørt sønnen min bruke det ordet, men jeg tror han har lagt det fra seg nå. Har ikke hørt det på en stund.

Det har jeg reagert på. De store ungene mine bruker det uttrykket, men ikke minstemann. Jeg tror det ordet har gått ut på dato for 16-åringer.

Ja det kan hende og da er det i så fall en som omgås ungdommer, tror jeg da. Jeg har hørt sønnen min bruke det ordet, men jeg tror han har lagt det fra seg nå. Har ikke hørt det på en stund.

Det har jeg reagert på. De store ungene mine bruker det uttrykket, men ikke minstemann. Jeg tror det ordet har gått ut på dato for 16-åringer.

Min minste på 16 bruker heller ikke det ordet lenger, jeg tror det har gått ut på dato faktisk

''Jeg synes det er flott at folk hjelper til, det jeg ikke synes er flott er forskjellsbehandlingen mellom pene mennesker og vanlige folk''

Men nå er det jo ikke du som er dommer over pent og stygt. Det er sånn at smaken er forskjellig. Jeg vil ikke nevne navn, men det har da vært oppmerksomhet i årevis i mange forsvinningssaker der folk ikke har hatt utseendet med seg (etter min personlige smak)

''Jeg vil ikke nevne navn, men det har da vært oppmerksomhet i årevis i mange forsvinningssaker der folk ikke har hatt utseendet med seg (etter min personlige smak)''

I alle dager hva sikter du til her? Forsvinningssaker og utseende kommer forhåpentligvis aldri til å bli koblet sammen hos vanlige mennesker. Tenk deg om for du skriver.

Hvor naiv går det an å bli? Sjansene for at Sigrid finnes ved Nøklevann ille tilredt er NULL.

Sjansene for at det finnes en fille som kan være av verdi er litt over null og det kan være verdt det for dem som ønsker å være med.

''Hvor naiv går det an å bli? Sjansene for at Sigrid finnes ved Nøklevann ille tilredt er NULL.''

Mener du at det er jeg som er naiv her eller bestemora som drasser med seg sitt lille barnebarn? Jeg har ingen tro på at de vil finne henne liggende i skogen ett eller annet sted, men jeg synes uansett ikke et barn har noe på et mulig liksøk å gjøre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...