Gå til innhold

Bolt - hvorfor så populær i Norge?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Raskere enn alle. Og ganske utadvendt og har lett for å surre og tulle med folk, har jeg inntrykk av. Sjarmerende personlighet, ikke høy på nepa "jeg gidder ikke journalister" type.

En smule blaerete for min del... Foretrekker mer beskjedne helter.

Gud jeg er så utenfor, aner ikke engang hvem han er jeg. Venter på curlinga!

Gudskjelov!!!!! Begynte å tro jeg var den eneste nordmannen som ikke visste stort om denne sprinteren!!

Spurte litt sånn forsiktig datra mi på tolv om hun visste hvem Bolt var, og hun så himmelfallen på meg og sa oppgitt "JA! Mamma da!!!" *oooops*

Gudskjelov!!!!! Begynte å tro jeg var den eneste nordmannen som ikke visste stort om denne sprinteren!!

Spurte litt sånn forsiktig datra mi på tolv om hun visste hvem Bolt var, og hun så himmelfallen på meg og sa oppgitt "JA! Mamma da!!!" *oooops*

Til og med JEG (!) vet hvem Bolt er, fordi fyren har jo vært klistret på alle førstesidene fordi han visstnok kan springe veldig raskt - formodentlig for å unnslippe alle som liker ham så godt! ;-)

Med vennlig hilsen

Til og med JEG (!) vet hvem Bolt er, fordi fyren har jo vært klistret på alle førstesidene fordi han visstnok kan springe veldig raskt - formodentlig for å unnslippe alle som liker ham så godt! ;-)

Med vennlig hilsen

Haha, jeg visste godt hvordan Bolt så ut, at han var sprinter - og fra Jamaica.... men ikke mer enn det. Når "alle" skriver på Facebook "Jaaaaa!!! Bolt er KONGE!" osv, så begynte det å bli litt for komplisert for meg :P Norske aner? Norskjamaicaner? Norsk kjæreste? Oppvokst i Norge, men jamaicansk statsborger? Skjønte bare ikke helt dette her ;)

Annonse

Jeg har ikke sett på Ol til sammen i 5 minutter en gang. Men jeg vet faktisk hvem Bolt er:-)

Men hvorfor han skal være så populær vet jeg ikke bortsett fra at han er en god løper.

Nettopp! Glad det ikke bare er jeg som er helt akterutseilt her ;)

Har sett de to siste håndballkampene, og gleder meg vilt til finalen i kveld - så jeg henger iallefall _litt_ med ;)

Gjest old lady

Bolt gir mere av seg sel enn mange andre idrettsutøvere.

Han tuller og fleiper. Han er DJ når han er på "fri" fra alt maset rundt hans opptreden rundt omkring. Og han er generelt et lite "show" i seg selv.

Så et lite "stikk" til flere i tråden.

Jeg er så langt fra idrettsfantast, men følger da med i det som skjer idag der, som ellers i verden.

Her på DOL, så er jo alle så opplyste på alle mulige felt, og så leser jeg at flere vet sånn cirka at Bolt løper fort...

Vel, han er pr.dato det raskeste et menneske har løpt på 2 bein, og hans idrett kalles idrettens formel 1.

Han tuller og fleiper. Han er DJ når han er på "fri" fra alt maset rundt hans opptreden rundt omkring. Og han er generelt et lite "show" i seg selv.

Jeg er så langt fra idrettsfantast, men følger da med i det som skjer idag der, som ellers i verden.

Her på DOL, så er jo alle så opplyste på alle mulige felt, og så leser jeg at flere vet sånn cirka at Bolt løper fort...

Vel, han er pr.dato det raskeste et menneske har løpt på 2 bein, og hans idrett kalles idrettens formel 1.

Det er jo gjerne slik at man kun leser overskriftene når man ikke er spesielt interessert i et tema, så jeg er av dem som leser nettaviser hver dag og følger godt med på samfunnsdebatter etc -men når det kommer til sport, så leser jeg gjerne ikke mer enn overskriften;)

Nettopp! Glad det ikke bare er jeg som er helt akterutseilt her ;)

Har sett de to siste håndballkampene, og gleder meg vilt til finalen i kveld - så jeg henger iallefall _litt_ med ;)

Jeg har ikke sett de to håndballkampene heller, men vet at Norge skal spille i kveld:-)

''Vel, han er pr.dato det raskeste et menneske har løpt på 2 bein, og hans idrett kalles idrettens formel 1.''

De som vet hvem Bolt er, uten å kjenne noe spesielt til han, har antagelig fått med seg dette. Til og med jeg som ikke har sett til sammen 5 minutter en gang på OL.

Det er jo gjerne slik at man kun leser overskriftene når man ikke er spesielt interessert i et tema, så jeg er av dem som leser nettaviser hver dag og følger godt med på samfunnsdebatter etc -men når det kommer til sport, så leser jeg gjerne ikke mer enn overskriften;)

Slik er det med meg også togli, jeg leser knapt overskrifter.

Gjest old lady

Igrunnen det samme her. Mange håndballkamper ender med ettmåls forskjell. Da blir det igrunnen til at lagene, svært ofte, løper hver sin gang frem til motstanderens mål og scorer.

Men jeg følger med på det meste, sånn overskriftsmessig.

Det er en del av det daglige samfunnet.

Derfor så "kjenner" jeg det når noen sier ; jeg vet ikke hvem Becham er, jeg aldri hørt om Phelps, Bolt er visst en som løper fort, Thorkildsen, Angelsen, Tufte, Verås Larsen, hvem er det ? osv.

Litt noncholante uttalelser.

Mens her inne så vet man_alt_om romfolk, overgrep mot barn, hvordan barnevernet skal te seg, om man skal få lov til å tigge, og om hvordan stort sett alle kriser, på alle plan skal løses.

Ha en go lørdag, for nå er vel en fakkel kastet her, og det er for fint vær ute til å sitte her å følge opp.

Plattingen skal oljes :-)

Annonse

hahahaha... har nå fått med meg at han er løper ja. Men jeg ser ikke OL og minimalt med sport så jeg regner meg selv som unnskyldt inntil videre ;-)

Haha, jeg visste godt hvordan Bolt så ut, at han var sprinter - og fra Jamaica.... men ikke mer enn det. Når "alle" skriver på Facebook "Jaaaaa!!! Bolt er KONGE!" osv, så begynte det å bli litt for komplisert for meg :P Norske aner? Norskjamaicaner? Norsk kjæreste? Oppvokst i Norge, men jamaicansk statsborger? Skjønte bare ikke helt dette her ;)

Tror han har gjort en del på Bislett - formodentlig sprunget veldig raskt fra A til B.

Helt hva som er så fantastisk med å springe så raskt fra A til B forstår jeg ikke. Han kunne jo gått til B, og f. eks. bestilt sushi når ham kom der. Eller bare fått sushien kjørt til A.

Med vennlig hilsen

Tror han har gjort en del på Bislett - formodentlig sprunget veldig raskt fra A til B.

Helt hva som er så fantastisk med å springe så raskt fra A til B forstår jeg ikke. Han kunne jo gått til B, og f. eks. bestilt sushi når ham kom der. Eller bare fått sushien kjørt til A.

Med vennlig hilsen

Skjønner du mangler konkurransegenet, Sør ;)

Jeg er på linje med deg og kokketerer ikke :-/ I lunsjpausen på jobb fleiper alle med at de veit når avisa blir ledig; når Angustia blafrer og blafrer..

Leser også nettaviser og prater med folk, men sportsnyheter går inn det ene øret og ut det andre.

Tross alt har jeg fått med meg dette (sikkert et resultat av selektiv hukommelse osv):

http://www.dagbladet.no/2012/07/04/sport/em2012/fotball/22416155/

Imponerende!

Jeg er på linje med deg og kokketerer ikke :-/ I lunsjpausen på jobb fleiper alle med at de veit når avisa blir ledig; når Angustia blafrer og blafrer..

Leser også nettaviser og prater med folk, men sportsnyheter går inn det ene øret og ut det andre.

Tross alt har jeg fått med meg dette (sikkert et resultat av selektiv hukommelse osv):

http://www.dagbladet.no/2012/07/04/sport/em2012/fotball/22416155/

Imponerende!

Akkurat den der kunne sikkert jeg fått med meg også - men ellers hopper jeg over det meste når det gjelder sport i avisene, ja :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...