Gå til innhold

Hvordan beskytte seg mot Google?

Anbefalte innlegg

Gjest kabel framfor trådløs?

Jeg misliker sterkt det som har kommet fram om Google i den senere tid, at når kameraene deres kjører rundt og filmer hus og omgivelser, så har de også fanget opp datanettverk, passord osv.

Det jeg lurer på (rent konkret) er følgende: Er man mer beskyttet mot slikt dersom man ikke har trådløst nettverk, men kabel? Jeg har kabel og ikke trådløst nettverk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382536-hvordan-beskytte-seg-mot-google/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trådstarter

Ja, du er bedre sikret med kabel, men du er sikret hvis du har WPA eller WPA2 kryptering på nettverket ditt.

Googles informasjon om deg får de nok fra andre steder enn å kjøre gatelangs.

Med vennlig hilsen

Jeg er for lite datakyndig til å klare å være stadig oppdatert på slik kryptering, og tar ingen sjanser. Derfor bruker jeg kabel, for å minske slike muligheter. Jeg bruker kun trådløs når jeg er på ferie.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...