Gå til innhold

Trådløst tv signal?

Anbefalte innlegg

I leiligheten min har jeg en tv med antennekabel, sønnen min har fått seg tv på rommet, egentlig for å spille på men hadde jo vært greit med tv signal også.. men jeg kan ikke begynne å borre i veggen fordi vi leier, og å dra en ledning gjennom stuen vil ikke se så pent ut..så er det mulig å få trådløst tv signal?? hva trenger jeg da? Dette har jeg virkelig ikke peiling på så blir glad for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382579-tr%C3%A5dl%C3%B8st-tv-signal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Persille1365381127

Du kan enten koble opp en Xbox som mediasenter, eller kjøpe en sender som du kobler i tv'n og kobler f.eks i en video som du setter på rommet på sønnen din - og så kan signalene gå gjennom der.

Men dette er litt mer normalt komplisert, så om du ikke vet noenting om dette er det lettere å be om et lite hull i veggen :)

Du kan enten koble opp en Xbox som mediasenter, eller kjøpe en sender som du kobler i tv'n og kobler f.eks i en video som du setter på rommet på sønnen din - og så kan signalene gå gjennom der.

Men dette er litt mer normalt komplisert, så om du ikke vet noenting om dette er det lettere å be om et lite hull i veggen :)

Men dersom poden skal se noe annet på sin tv enn det mamma gjør på tv'n i stua så må vel poden ha egen dekoder også?

Persille1365381127

Men dersom poden skal se noe annet på sin tv enn det mamma gjør på tv'n i stua så må vel poden ha egen dekoder også?

Ikke om man bruker Xbox som mediasenter, da kan man se på forskjellige ting. Men om man bruker trådløs sender må man se på det samme, om man ikke også i stuen kjører via et tredjepartsprodukt - f.eks video.

Men det blir ikke så god kvalitet...

Uansett lander jeg på at kabel er lettest :)

Annonse

Ikke om man bruker Xbox som mediasenter, da kan man se på forskjellige ting. Men om man bruker trådløs sender må man se på det samme, om man ikke også i stuen kjører via et tredjepartsprodukt - f.eks video.

Men det blir ikke så god kvalitet...

Uansett lander jeg på at kabel er lettest :)

Hvor kommer tv signalet fra? Må det ikke være antenneuttak i rommet, eller dra en ledning gjennom veggen?

Kan X box i seg selv finne tv signalene?

Persille1365381127

Hvor kommer tv signalet fra? Må det ikke være antenneuttak i rommet, eller dra en ledning gjennom veggen?

Kan X box i seg selv finne tv signalene?

Xboxen kan fungere som mediasenter og hente signalene trådløst. Men du må ha en sender... Et annet mediasenter eller tilsvarende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...