Gå til innhold

Dette kan da ikke være lovlig?

Gjest Oppgitt, og etterhvert ganske forbannet nabo

Anbefalte innlegg

Gjest Oppgitt, og etterhvert ganske forbannet nabo

Jeg har i lengre tid irritert meg over en nabo. Han driver eget firma, som lastebileier. Bilen parkerer han, men både trekkvogn og henger i veien, så det er kul umulig å komme forbi. Ber man han pent om å flytte lastebilen sin sier han bare: Nei, det gidder jeg ikke!

Lørdager og søndager bruker han til å høytrykkspyle, vinkelslipe og pusse på lastebilen. Eller dvs det er hans 16 årige sønn som gjør det, 16 åringen som kjører lastebilen ut og inn av gården, frem og tilbake gjennom veien og rygger på plass vogntoget når far er sliten. Han kjører også personbil rundt omkring i byen vår, helt åpenlyst.

Det jeg regerer på nå er at sønnen som vanlig i går sto og vasket iog høytrykkspylte bilen. Han holdt på i over 7 timer. Det sier seg selv at det er vann i hele veibanen og langt ut i gresset på hver side av veien. I denne perioden har jeg gått for bi ikke mindre enn tre ganger med min lille valp.Tredje gangen jeg passerer sier han: Du må ikke la hunden slikke i vannet. Jeg svarer at Neida, jeg det er vel fullt av såpe. Nei, svarer gutten, jeg vasker bilen med syre, og det kan svi og brenne. Jeg blir jo ganske sjokkert og sier at det kan han jo ikke gjøre, det er jo farlig for både mennesker og dyr. Så sier han, mens han ser på meg og flirer: Men bilen blir rein.

Jeg er målløs. Det kan da ikke være lovlig å stå midt i et boligområde med hus, barn og dyr på alle kanter og vaske bilen med syre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382584-dette-kan-da-ikke-v%C3%A6re-lovlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg tror ikke dette er lov. Det er veldig strenge krav til spyleplasser for lastebiler i et stort firma, og jeg tror ikke han har lov til å spyle med syre hjemme i gata.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg ringt kommunen og bedt om å snakke med noen på vann og avløp. Eller dersom dere har miljøvernsjef/miljøvernleder i kommunen - spør ham/henne.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...