Gå til innhold

Utenlandsreise og iPhone

Anbefalte innlegg

Jeg er så usikker, skal ut å reise og husker ikke hva det var jeg skulle slå av.

Innstillinger-> Nettverk-> Dataroaming. Den er grei men skulle jeg slå av Mobildata også? Noe annet?

Det er snakk om lenger bort enn skandinavia så jeg vil ha av alt, mobilen skal kun ringes med og sende sms.

(o:

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382589-utenlandsreise-og-iphone/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da tar du av mobildata også.

La WiFi stå på, da kommer du på nett når det er tilgjengelige nettverk - men du bruker ikke mobildata (som koster penger i utlandet) til å laste ned data.

Takk! Roaming og mobildata skal jeg ta av. Betyr det at jeg kan sende mms OM f.eks hotellet har gratis trådløst nett?

Persille1365381127

Takk! Roaming og mobildata skal jeg ta av. Betyr det at jeg kan sende mms OM f.eks hotellet har gratis trådløst nett?

Det funker ikke for meg med mms om jeg ikke har på mobildata, så det tror jeg ikke... Men du kan sende bilder på mail da...

MMS sendes via mobilnettet og krever vel at mobildata er aktivert. Eneste du kan sende bilder til er andre som har iMessage. Du KAN jo aktivere mobildata et lite øyeblikk mens du sender MMS, men husk at MMS ofte er veldig dyrt i utlandet.

Annonse

MMS sendes via mobilnettet og krever vel at mobildata er aktivert. Eneste du kan sende bilder til er andre som har iMessage. Du KAN jo aktivere mobildata et lite øyeblikk mens du sender MMS, men husk at MMS ofte er veldig dyrt i utlandet.

Ja sjekket prisene nå, milde josef :P Jeg slår av både mobildata og dataroaming så er jeg safe :-) Takk for svar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...