Gå til innhold

Røyker du?

Anbefalte innlegg

Her jeg bor, og jeg vet om flere andre steder, er det faktisk ikke lov til å bruke annet enn elektrisk grill.

Den oser den også - det samme gjelder gassgrill....

Det er mye man kan klage på, om man skal ha alt nøyaktig slik man selv vil.... :-)

Men jeg er enig med deg i at en del (også røykere) kunne vært flinkere til å ta litt mer hensyn - samtidig som en del kunne vist litt mer storsinn og ikke være så kravstore på egne vegne.

Fortsetter under...

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

13

• Dorthe

6

• Goliath

5

• Mandolaika

5

Gjest i grunn enig ja

Jeg er så glad for at alle jeg kjenner og omgås røyker. Naboene mine røyker også så slipper jeg slike innspill som denne tråden her i virkeligheten og det er bare et oppstyltet nettdebatt for meg.

Heldigvis motsatt her, både privat og på jobb.

Tror faktisk ikke jeg kjenner noen som røyker lenger. Og heldigvis for det, spesielt for dem som har vært så flinke å slutte å røyke

Gjest røykfri i snart 2 år

Nei jeg røyker ikke, slutta for snart to år siden.

Ikke mange igjen som røyker i omgangskretsen min, så de blir færre og færre.

Jeg er heldigvis ikke allergisk eller noe, så jeg reagerer ikke om noen røyker i nærheten av meg, "menger" meg til og med frivillig sammen med dem.

I sommer var vi i syden, ved frokosten var det et ektepar som alltid satt seg ved nabobordet vårt, min svigerinne røyker, og hver dag spurte de om hun kunne stumpe røyken (vi satt ute å spiste), første dagen gjorde hun det, men når de satte seg ved siden av oss dagen etter, da ba hun dem finne seg et annet bord å spise på, det samme hadde jeg gjort.

Gjest Liker ikke

Den oser den også - det samme gjelder gassgrill....

Det er mye man kan klage på, om man skal ha alt nøyaktig slik man selv vil.... :-)

Men jeg er enig med deg i at en del (også røykere) kunne vært flinkere til å ta litt mer hensyn - samtidig som en del kunne vist litt mer storsinn og ikke være så kravstore på egne vegne.

Synes du det er å være kravstor når man ønsker frisk luft i sin egen leilighet? En som røyker gjør ofte det flere ganger i timen. Og sitter han på verandaen under, så drar røyken rett inn hele tiden.

Flere i denne diskusjonen hevder at de sliter med å ha vinder og dører opp.

Selv bor jeg i en veldig varm leilighet og kan ikke lufte, for da er leiligheten min på kort tid full av naboens røyk.

Grill er forbudt her hos oss av samme grunn.

Folk må gjerne røyke for min del, men jeg vil slippe å plages med den hver eneste dag.

Nei jeg røyker ikke, slutta for snart to år siden.

Ikke mange igjen som røyker i omgangskretsen min, så de blir færre og færre.

Jeg er heldigvis ikke allergisk eller noe, så jeg reagerer ikke om noen røyker i nærheten av meg, "menger" meg til og med frivillig sammen med dem.

I sommer var vi i syden, ved frokosten var det et ektepar som alltid satt seg ved nabobordet vårt, min svigerinne røyker, og hver dag spurte de om hun kunne stumpe røyken (vi satt ute å spiste), første dagen gjorde hun det, men når de satte seg ved siden av oss dagen etter, da ba hun dem finne seg et annet bord å spise på, det samme hadde jeg gjort.

''men når de satte seg ved siden av oss dagen etter, da ba hun dem finne seg et annet bord å spise på, det samme hadde jeg gjort.''

Man røyker ikke ved matbordet! Det er enkel folkeskikk. Din svigerinne er svært uhøflig og mangler manerer.

Synes

Annonse

Jeg røyker ikke, men det plager meg overhodet ikke å gå forbi røykere utendørs, eller å sitte ved siden av dem på uteserveringen. Jeg synes de stinker noe helt for ille når de nettopp har røkt og kommer inn i et røykfritt rom eller på bussen, men det er ikke noe stort problem. Jeg vet ikke hvordan det hadde vært å bo i blokk med røykere på alle verandaer rundt meg. Mulig det kunne blitt litt irriterende i lengden, men jeg vet som sagt ikke. Vi bor ikke sånn til.

Gjest røykfri i snart 2 år

''men når de satte seg ved siden av oss dagen etter, da ba hun dem finne seg et annet bord å spise på, det samme hadde jeg gjort.''

Man røyker ikke ved matbordet! Det er enkel folkeskikk. Din svigerinne er svært uhøflig og mangler manerer.

Synes

Her i Norge er det uhøflig, men ikke når du er i et land hvor det røykes ALLE steder til enhver tid.

Gjest røykvarsler

Hadde du tatt med de som forpester luften med parfyme, grilling, svettelukt og dårlig ånde - så kunne jeg forstått deg litt bedre... :-)

Jeg må ikke gjennom en grillerøyksky ut og inn fra et kjøpesenter eller plages av det på verdandaen. Ei heller eksos. Det er sjelden jeg kommer borti folk som stinker svette. Og forøvrig er ikke det å lukte svette skadelig for omgivelsene på samme måte som passiv røyking. Når det gjelder parfyme, vet jeg at flere plages av det.

Her i Norge er det uhøflig, men ikke når du er i et land hvor det røykes ALLE steder til enhver tid.

''Her i Norge er det uhøflig, men ikke når du er i et land hvor det røykes ALLE steder til enhver tid.''

Men er det nødvendig å legge igjen vanlig, norsk folkeskikk hjemme når man reiser på ferie?

Vi var to uker på Kreta i sommer og spiste på flere ulike utesteder, det sto askebeger på bordene overalt, men INGEN rundt oss røykte! Heldigvis.

Gjest i grunn enig ja

Klart det er, jeg griller stadig vekk på balkongen og i Oslo er det lov med både gass og elektrisk grill på balkongene.

'' i Oslo er det lov med både gass og elektrisk grill på balkongene.''

Jeg har en søster som bor i Oslo, i blokkleilighet. Der er det lov å grille på verandaen om du bruker elektrisk grill, ikke gass eller kullgrill. Merkelig du kan uttale deg om hele Oslo i grunn

Jeg har en søster som bor i Oslo, i blokkleilighet. Der er det lov å grille på verandaen om du bruker elektrisk grill, ikke gass eller kullgrill. Merkelig du kan uttale deg om hele Oslo i grunn

Ja, det der stemmer ikke for hele Oslo.

Annonse

Synes du det er å være kravstor når man ønsker frisk luft i sin egen leilighet? En som røyker gjør ofte det flere ganger i timen. Og sitter han på verandaen under, så drar røyken rett inn hele tiden.

Flere i denne diskusjonen hevder at de sliter med å ha vinder og dører opp.

Selv bor jeg i en veldig varm leilighet og kan ikke lufte, for da er leiligheten min på kort tid full av naboens røyk.

Grill er forbudt her hos oss av samme grunn.

Folk må gjerne røyke for min del, men jeg vil slippe å plages med den hver eneste dag.

Jeg ser at det kan være plagsomt, og spesielt hvis det skjer veldig ofte. Har du forsøkt å ta det opp med vedkommende?

De fleste OBOS blokker har samme regler og de aller fleste borettslag er tilknyttet OBOS.

Gjest i grunn enig ja

De fleste OBOS blokker har samme regler og de aller fleste borettslag er tilknyttet OBOS.

Uansett hva du sier så stemmer det ikke at det er lov å bruke gassgrill på alle verandaer i Oslo. Det er fortsatt ikke lov i blokka og borettslaget min søster bor i, som er i tjukkeste Oslo.

''De fleste OBOS blokker har samme regler og de aller fleste borettslag er tilknyttet OBOS.''

Det finnes masse blokker og andre sameier med balkong, som ikke er OBOS, i Oslo.

Uansett hva du sier så stemmer det ikke at det er lov å bruke gassgrill på alle verandaer i Oslo. Det er fortsatt ikke lov i blokka og borettslaget min søster bor i, som er i tjukkeste Oslo.

Og i borettslagene som er rundt her så er det lov. Jeg har bodd i flere av dem og de ligger midt i Oslo.

Gjest i grunn enig ja

Og i borettslagene som er rundt her så er det lov. Jeg har bodd i flere av dem og de ligger midt i Oslo.

Har ikke sagt at det ikke stemmer der du bor og har bodd. Jeg motsa din påstand om at det var lov på alle verandaer i Oslo. Igjen, der min søster bor er det kun lov å bruke elektrisk grill. IKKE gass.

Har ikke sagt at det ikke stemmer der du bor og har bodd. Jeg motsa din påstand om at det var lov på alle verandaer i Oslo. Igjen, der min søster bor er det kun lov å bruke elektrisk grill. IKKE gass.

Jeg har bodd i fire forskjellige så egentlig kan jeg bare svare for dem og der venner av meg har bodd. Og ikke liker jeg gass heller så jeg har elektrisk sjøl ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...