Gå til innhold

Røyker du?

Anbefalte innlegg

Jeg røyker ikke, og er dessverre allergisk. Dette innebærer at jeg blir syk hvis jeg blir utsatt for røyk innendørs, men ute merker jeg lite eller ingenting. Hvis det er mye mygg, er jeg nesten glad hvis noen røyker.

I bekjentskapskrets og blant kolleger er det ca. 10% som røyker, vil jeg anslå.

Men det er tydeligvis vanlig at røykere står ute og røyker like før de skal inn på kontoret mitt. Det føles nesten som om de har innhalert sekunder før de kommer inn, og så blåser røyken ut inne hos meg. Det gjør de selvsagt ikke, men dæven som det lukter.

Fortsetter under...

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

13

• Dorthe

6

• Goliath

5

• Mandolaika

5

Gjest i grunn enig ja

Jeg røyker, og fikk faktisk mye mere sympati for meg selv og andre av å lese innlergget ditt :)

Ja, jeg driter i at andre kan bli plaget av at jeg røyker UTE, og at til og med BARNA kan få litt røyklukt inn til seg om jeg røyker i hagen. (Det må nok være skadelige greier..du og du!)

Nå fikk jeg fakisk innmari lyst til å gå ut og røyke en tjuepakning på en kjip og selvmedlidende astmatiker og slutte å være den høflige røykeren, som jeg vanligvis er.

Du virker like voksen nå som ellers når jeg leser dine innlegg.

Hadde jeg vært like barnslig hadde jeg ønsket deg et skikkelig astma-anfall, men jeg gjør det absolutt ikke.

Du virker like voksen nå som ellers når jeg leser dine innlegg.

Hadde jeg vært like barnslig hadde jeg ønsket deg et skikkelig astma-anfall, men jeg gjør det absolutt ikke.

Jeg skulle bedre vurdere å bli mere "moden og voksen" om jeg så at det virket på noen positiv måte på noen andre! :)

Jeg røyker, og fikk faktisk mye mere sympati for meg selv og andre av å lese innlergget ditt :)

Ja, jeg driter i at andre kan bli plaget av at jeg røyker UTE, og at til og med BARNA kan få litt røyklukt inn til seg om jeg røyker i hagen. (Det må nok være skadelige greier..du og du!)

Nå fikk jeg fakisk innmari lyst til å gå ut og røyke en tjuepakning på en kjip og selvmedlidende astmatiker og slutte å være den høflige røykeren, som jeg vanligvis er.

Noen ganger lurer jeg litt på om det er helt ubegrunnet at svigermor har fått deg opp i halsen...

Jeg røyker ikke, og er dessverre allergisk. Dette innebærer at jeg blir syk hvis jeg blir utsatt for røyk innendørs, men ute merker jeg lite eller ingenting. Hvis det er mye mygg, er jeg nesten glad hvis noen røyker.

I bekjentskapskrets og blant kolleger er det ca. 10% som røyker, vil jeg anslå.

Men det er tydeligvis vanlig at røykere står ute og røyker like før de skal inn på kontoret mitt. Det føles nesten som om de har innhalert sekunder før de kommer inn, og så blåser røyken ut inne hos meg. Det gjør de selvsagt ikke, men dæven som det lukter.

''Det føles nesten som om de har innhalert sekunder før de kommer inn, og så blåser røyken ut inne hos meg. Det gjør de selvsagt ikke, men dæven som det lukter.''

Samme er det jo med de som tar et realt magadrag og så stumper røyken i det de går inn på bussen. De stinker faktisk så jævlig at det er nesten umulig å puste om de setter seg ved siden eller rett foran meg!

Gjest Liker ikke

Hvor gammel er du?

Du kan ikke være mer enn fjortis. Men så lenge det ikke er aldersgrense på dol, så kan du komme med slike utsagn.

En dag om veldig lenge kan du være så heldig å få barn, og så uheldig å få et barn med asma.

Får ting i litt perspektiv da.

Annonse

Jeg skulle bedre vurdere å bli mere "moden og voksen" om jeg så at det virket på noen positiv måte på noen andre! :)

''Jeg skulle bedre vurdere å bli mere "moden og voksen" om jeg så at det virket på noen positiv måte på noen andre! :)''

Du må jo først prøve da. :D

''og slutte å være den høflige røykeren, som jeg vanligvis er.''

Det virker ikke som om du vanligvis er det!

Barnslig, trassig, drittunge-innlegg.

Gjest Liker ikke

Noen ganger lurer jeg litt på om det er helt ubegrunnet at svigermor har fått deg opp i halsen...

Svigermor!

Å, heisan da må Laguna være voksen. Det hadde jeg aldri trodd.

Slik oppfører da ikke voksne mennesker seg selv på et nettforum.

Hvis Laguna sin svigermor har fått henne opp i halsen, er jeg tilbøyelig til å være enig med deg og forstå hvorfor.

Gjest maiapril

Synes du det er å være kravstor når man ønsker frisk luft i sin egen leilighet? En som røyker gjør ofte det flere ganger i timen. Og sitter han på verandaen under, så drar røyken rett inn hele tiden.

Flere i denne diskusjonen hevder at de sliter med å ha vinder og dører opp.

Selv bor jeg i en veldig varm leilighet og kan ikke lufte, for da er leiligheten min på kort tid full av naboens røyk.

Grill er forbudt her hos oss av samme grunn.

Folk må gjerne røyke for min del, men jeg vil slippe å plages med den hver eneste dag.

''Selv bor jeg i en veldig varm leilighet og kan ikke lufte, for da er leiligheten min på kort tid full av naboens røyk.''

I huleste! Har leiligheten din kun vinduer der hvor verandaen til naboen din er? Ja, da skjønner jeg godt at du er frustrert! Gå inn på finn.no med en gang og finn deg en leilighet som også har vinduer på den andre siden!

Gjest maiapril

Nå er det ikke mine barn det handler om. Og jeg skal flytte, og naboers røyk er en av grunnene. Jeg har sittet lenge nok innestengt uten mulighet til å lufte om sommeren.

Mener du virkelig at barn skal plages daglig av røyk i sitt eget hjem av naboer?

Vi må alle ta hensyn til hverandre enten det gjelder røyk eller andre ting vi driver med som kan skade andre.

''Mener du virkelig at barn skal plages daglig av røyk i sitt eget hjem av naboer?''

Eh.. Nei? Men gjør de det da?

Gjest røykvarsler

''Det føles nesten som om de har innhalert sekunder før de kommer inn, og så blåser røyken ut inne hos meg. Det gjør de selvsagt ikke, men dæven som det lukter.''

Samme er det jo med de som tar et realt magadrag og så stumper røyken i det de går inn på bussen. De stinker faktisk så jævlig at det er nesten umulig å puste om de setter seg ved siden eller rett foran meg!

''De stinker faktisk så jævlig at det er nesten umulig å puste om de setter seg ved siden eller rett foran meg!''

Gjest maiapril

''Du og dine likesinnede får enten''

Hadde det ikke vært enklere at du og dine likesinnede sluttet å røyke? Det blir dere dog nødt til før eller senere. Det er bare et tidsspørsmål før tobakk blir forbudt;)

''Det er bare et tidsspørsmål før tobakk blir forbudt;)''

Ja, det kan godt hende. Og da er det jo desto mer viktig å få inhalert mest mulig dritt før tobakken blir forbudt. O`arme meg! Hva skal jeg gjøre den dagen det blir forbudt? *Hulk*

Annonse

Gjest maiapril

I dårlige perioder har jeg opplevd at halsen snører seg sammen av at folk har røykt 20-30 meter unna meg utendørs. Heldigvis er det ikke like ille hele tiden.

Er det for ille pleier jeg å forlate stedet, men står jeg i en kø, er det ikke så enkelt. Så jeg holder meg heller edru på julebord for å slippe å stå i en eviglang drosjekø, der folk røyker i køen.

''I dårlige perioder har jeg opplevd at halsen snører seg sammen av at folk har røykt 20-30 meter unna meg utendørs. Heldigvis er det ikke like ille hele tiden.''

Da kan jeg heldigvis berolige deg med å si at denne sammensnøringen i halsen du da kjenner, IKKE kommer av at folk røyker 20-30 m unna deg, men det kommer av ANGST. Angst for røykere og røyk. Psyken er en artig mekanisme. Ser du noen røyker 20-30 m unna deg, så kan den få halsen til å snøre seg sammen. Merkelig fenomen den der angsten, gitt.

Gjest Liker ikke

''Mener du virkelig at barn skal plages daglig av røyk i sitt eget hjem av naboer?''

Eh.. Nei? Men gjør de det da?

Ja, her hos oss er det slik. Vi bor i en blokk. Der sitter det folk å røyker på verandaen rett under meg, både jeg og naboen min plages hele tiden i så stor grad at vi ikke kan lufte selv på veldig varme sommerdager.

Røyken stiger rett opp og inn i våre leiligheter, det kommer mer røyk inn til oss enn det gjør hos ham som selv røyker.

Det røykes flere ganger i timen gjennom hele dagen og kvelden. naboene mine har små barn som i aller høyeste grad plages av dette.

Opptil flere har fortalt i denne tråden at i bofelleskap er røykende naboer en plage selv om de da altså røyker ute.

Gjest Liker ikke

''Selv bor jeg i en veldig varm leilighet og kan ikke lufte, for da er leiligheten min på kort tid full av naboens røyk.''

I huleste! Har leiligheten din kun vinduer der hvor verandaen til naboen din er? Ja, da skjønner jeg godt at du er frustrert! Gå inn på finn.no med en gang og finn deg en leilighet som også har vinduer på den andre siden!

Dessverre så er det slik i stuen ja. Merkelig at du mener det er vi andre som må flytte. Når det hadde vært mye enklere hvis han under fant seg et annet sted å røyke. Han behøver ikke en gang å flytte!

Gjest røyke røyke røyke

Ja, her hos oss er det slik. Vi bor i en blokk. Der sitter det folk å røyker på verandaen rett under meg, både jeg og naboen min plages hele tiden i så stor grad at vi ikke kan lufte selv på veldig varme sommerdager.

Røyken stiger rett opp og inn i våre leiligheter, det kommer mer røyk inn til oss enn det gjør hos ham som selv røyker.

Det røykes flere ganger i timen gjennom hele dagen og kvelden. naboene mine har små barn som i aller høyeste grad plages av dette.

Opptil flere har fortalt i denne tråden at i bofelleskap er røykende naboer en plage selv om de da altså røyker ute.

Kjenner godt problemet. Røyken stiger fra naboens veranda, hvor h*n også røyker om natta og inn på mitt soverom! Ja, det er plagsomt, men enn så lenge så er det jo lov å røyke ute på sin egen veranda, så jeg kan ikke gjøre noe.

Gjest Liker ikke

Kjenner godt problemet. Røyken stiger fra naboens veranda, hvor h*n også røyker om natta og inn på mitt soverom! Ja, det er plagsomt, men enn så lenge så er det jo lov å røyke ute på sin egen veranda, så jeg kan ikke gjøre noe.

Nei, det har du helt rett i. Det er lov å røyke ute, det er derfor jeg heller ikke har gjort noe. Men det er lov å mene noe om det :)

Svigermor!

Å, heisan da må Laguna være voksen. Det hadde jeg aldri trodd.

Slik oppfører da ikke voksne mennesker seg selv på et nettforum.

Hvis Laguna sin svigermor har fått henne opp i halsen, er jeg tilbøyelig til å være enig med deg og forstå hvorfor.

Laguna er vel nærmere førti tror jeg, men hun er da langt fra den eneste som oppfører seg merkelig i denne tråden. Det er alt fra trassige røykere til fantatiske ikkerøykere som reagerer med halssnurp når de ser en røyker på TV, jo. Milde måne så mye man kan lage problemer av hvis bare viljen er tilstede!:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...