Gå til innhold

VG mener Stoltenberg bør gå av.

Anbefalte innlegg

''Jeg hører stadig at VG (og resten av pressen for den saks skyld) er en "rød" avis. Hva bygger du det på?''

"Seks av ti journalister stemmer rødgrønt"

http://www.tv2.no/nyheter/politisk/seks-av-ti-journalister-stemmer-roedgroent-3777751.html

"Frp-fritt på Stortinget hvis journalister fikk bestemme"

http://www.dagbladet.no/2009/05/07/nyheter/innenriks/stortinget/journalister/media/6103098/

Dette sier ingenting om VGs journalister. For det vi vet, kan de 22 prosentene som stemmer Høyre jobbe i VG.

Fortsetter under...

• Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

38

• Sør

16

• Goliath

14

• Mrs D

11

Mest aktive i denne tråden

Gjest Scarlet O'Hara

Går han, så går hele regjeringen. Hvem mener du bør overta og danne ny regjering?

Ifg. Dagsrevyen nå nettopp så har Stoltenberg støtte i 71% av befolkningen.

'Går han, så går hele regjeringen. Hvem mener du bør overta og danne ny regjering?''

Opposisjonen tar over og danner ny regjering fra til stortingsvalget...

'Går han, så går hele regjeringen. Hvem mener du bør overta og danne ny regjering?''

Opposisjonen tar over og danner ny regjering fra til stortingsvalget...

Tror nok neppe oppisisjonen er klare for det....

http://www.tv2.no/nyheter/politisk/-gaar-jens-gaar-hele-regjeringen-3851640.html

Gjest Scarlet O'Hara

Nei, det tror ikke jeg heller, og i hvert fall ikke så kort tid før et valg. Men hvis man konkluderer med at man ikke har en kompetent regjering, så må man jo gjøre de grep som trengs for at landet skal bli styrt på best mulig måte.

Oioi, jeg er glad jeg slipper å ta noe ansvar for dette...

''Hva mener du? Kanskje bør VG gå av? Skal en avis ha slike subjektive meninger? Skal den ikke være objektiv?''

Alt er politisk vinklet. Hvordan kan en avis være objektiv i et slikt spørsmål? VG er forresten en "rød" avis. Hvordan kan man ha et objektivt svar på om Jens bør gå av eller ikke?

VG er da ingen "rød avis", med mindre man selv ligger så laaaangt til høyre, slik at alt er "rødt".

Annonse

Nei, det tror ikke jeg heller, og i hvert fall ikke så kort tid før et valg. Men hvis man konkluderer med at man ikke har en kompetent regjering, så må man jo gjøre de grep som trengs for at landet skal bli styrt på best mulig måte.

Regjeringen er langt mer kompetent og erfaren enn noe alternativ.

Og i Norge er det ikke tidlig valg, så de rødgrønne vil utgjøre et flertall uansett. Det eneste alternativet er en mindretallsregjering.

Gjest Scarlet O'Hara

Regjeringen er langt mer kompetent og erfaren enn noe alternativ.

Og i Norge er det ikke tidlig valg, så de rødgrønne vil utgjøre et flertall uansett. Det eneste alternativet er en mindretallsregjering.

''Regjeringen er langt mer kompetent og erfaren enn noe alternativ.''

Det kan vel diskuteres, og kommer vel an på hvem man spør. Mange mener at det kan være på tide med et alternativ til AP. Jeg vet ikke hva som er best, men jeg synes du var vel bastant i den påstanden der... Tydelig hvilket parti du stemmer på;-)

Jeg tror vi har den beste regjeringen vi kan ha nå. Og denne regjeringen består av mennesker vi selv har valgt ut i fra vårt demokrati.

Jeg unner egentlig Stoltenberg og slippe nå. Han har styrt landet vårt lenger enn de fleste, og han blir mattere og mattere, tynnere og tynnere og gråere og gråere i håret....Og hva har han i lønn? Rundt 1,5 mill?

''Regjeringen er langt mer kompetent og erfaren enn noe alternativ.''

Det kan vel diskuteres, og kommer vel an på hvem man spør. Mange mener at det kan være på tide med et alternativ til AP. Jeg vet ikke hva som er best, men jeg synes du var vel bastant i den påstanden der... Tydelig hvilket parti du stemmer på;-)

Det er udiskutabelt at Stoltenberg & co har mer erfaring enn noen andre, bl.a. siden de har sittet i regjering så lenge.

Og selv om det nok finnes kompetente folk i Høyre, så får man Frp med på kjøpet og det trekker gjennomsnittet laaangt ned! ;-)

Tenk deg at ABB var et eks-medlem av SV, og bombet/drepte folk i Høyre for å "kjempe mot kapitalisme". Tror du virkelig at SV hadde sluppet unna så lett som Frp har?

Og hvordan tror du folk ville reagert hvis situasjonen var motsatt og Audun Lysbakken ropte om at Erna Solberg burde trekke seg siden hun ikke hadde beskyttet landet godt nok mot et av SVs egne eks-medlemmer?

Med vennlig hilsen

Gjest Scarlet O'Hara

Det er udiskutabelt at Stoltenberg & co har mer erfaring enn noen andre, bl.a. siden de har sittet i regjering så lenge.

Og selv om det nok finnes kompetente folk i Høyre, så får man Frp med på kjøpet og det trekker gjennomsnittet laaangt ned! ;-)

Tenk deg at ABB var et eks-medlem av SV, og bombet/drepte folk i Høyre for å "kjempe mot kapitalisme". Tror du virkelig at SV hadde sluppet unna så lett som Frp har?

Og hvordan tror du folk ville reagert hvis situasjonen var motsatt og Audun Lysbakken ropte om at Erna Solberg burde trekke seg siden hun ikke hadde beskyttet landet godt nok mot et av SVs egne eks-medlemmer?

Med vennlig hilsen

Huff, jeg orker ikke å sette meg inn i det du skriver her jeg, bare svarte Colette på ett eller annet hun spurte om.

Jeg er enig med VG. Den mangelfulle beredskapen er regering og statsministers ansvar. Diverse øverst innen politiet burde også gå fordi de ikke har hengt med i den teknologiske utviklingen.

Jeg er helt enig med deg i at de burde gå rent moralskt sett. Det er de som har ansvar, og et spesielt stort et siden de har sittet såpass lenge med makten i den tiden som har vært vesentlig for utviklingen av det som 22. juli-rapporten kritiserte.

Det er noen her som mener at deres erfaring er en grunn til at de bør sitte. Men det er jo nettopp den erfaringen som viser at de ikke er kompetente nok til å få i hvert fall denne delen av samfunnsoppdraget på rett kjøl igjen. Til det er de for arrogante og utviser en kultur som ikke (i hvert fall ikke tidsnok) kan endres.

I tillegg er en del av de elementer som rapporten er kritisk til, ganske så typiske for den rødgrønne regjering. Snillisme, naivisme og stor mangel på faktisk handlingskraft. Det de er gode på er å prate - og prate - og prate...

Så det er høyst nødvendig med et regjeringsskifte. Men det bør ikke komme nå. Det bør komme etter neste års valg, slik at også stortingets sammensetning blir endret.

Derfor burde regjeringen gått av rent moralskt sett - men ikke hvis man ser litt mer praktisk på det. Det er derfor bedre at de blir sittende til neste år, og så byttes - selv om de ikke på noen som helst måte fortjener det.

Gjest Nickløsheletida

Jeg tror vi har den beste regjeringen vi kan ha nå. Og denne regjeringen består av mennesker vi selv har valgt ut i fra vårt demokrati.

Jeg unner egentlig Stoltenberg og slippe nå. Han har styrt landet vårt lenger enn de fleste, og han blir mattere og mattere, tynnere og tynnere og gråere og gråere i håret....Og hva har han i lønn? Rundt 1,5 mill?

''Han har styrt landet vårt lenger enn de fleste, og han blir mattere og mattere, tynnere og tynnere og gråere og gråere i håret....Og hva har han i lønn? Rundt 1,5 mill?''

Han blir jo eldre han også da ;-) Synes ikke han har blitt noe mindre kjekk med årene :)

Annonse

VG er da ingen "rød avis", med mindre man selv ligger så laaaangt til høyre, slik at alt er "rødt".

''VG er da ingen "rød avis", med mindre man selv ligger så laaaangt til høyre, slik at alt er "rødt".''

Jeg kan si akkurat det samme til deg om noe som er blått.

Jeg er helt enig med deg i at de burde gå rent moralskt sett. Det er de som har ansvar, og et spesielt stort et siden de har sittet såpass lenge med makten i den tiden som har vært vesentlig for utviklingen av det som 22. juli-rapporten kritiserte.

Det er noen her som mener at deres erfaring er en grunn til at de bør sitte. Men det er jo nettopp den erfaringen som viser at de ikke er kompetente nok til å få i hvert fall denne delen av samfunnsoppdraget på rett kjøl igjen. Til det er de for arrogante og utviser en kultur som ikke (i hvert fall ikke tidsnok) kan endres.

I tillegg er en del av de elementer som rapporten er kritisk til, ganske så typiske for den rødgrønne regjering. Snillisme, naivisme og stor mangel på faktisk handlingskraft. Det de er gode på er å prate - og prate - og prate...

Så det er høyst nødvendig med et regjeringsskifte. Men det bør ikke komme nå. Det bør komme etter neste års valg, slik at også stortingets sammensetning blir endret.

Derfor burde regjeringen gått av rent moralskt sett - men ikke hvis man ser litt mer praktisk på det. Det er derfor bedre at de blir sittende til neste år, og så byttes - selv om de ikke på noen som helst måte fortjener det.

Veldig enig, bra innlegg!

Dette har du helt rett i. Men dette blir det ordnings på nå.

Du kan nesten regne med besøk på døren bare du kjøper en pakke natron på butikken.

Og telefonen din avlyttes automatisk hvis du bruker fy-ord.

I fremtiden så kommer DLD til å bli presset gjennom, fordi det er noe poitiet vil hevde.

De kommer til å bruke denne kommisjonsrapporten for alt den er verdt.

ABB tok sannelig dyden på Norge, og skulle han lykkes med å kvitte seg med statsmininsteren, så er han allerede godt på vei i sin langtidsplan, iflg manifestet sitt.

Storebror ser deg Mrs. Doolittle

''Storebror ser deg Mrs. Doolittle''

De ser meg tydeligvis ikke tydelig nok i og med at de ikke kom da jeg kjøpte x antall pakker Natron til sveler forrige uke! :D

Nuh vel, de fleste har vel ingen ting å frykte ved å bli sett, så lenge man ikke gjør noe galt. Bortsett fra at storebror nok kan underholde seg med grisemeldingene jeg og en kompis sender hverandre på sms innimellom, haha.

Går han, så går hele regjeringen. Hvem mener du bør overta og danne ny regjering?

Ifg. Dagsrevyen nå nettopp så har Stoltenberg støtte i 71% av befolkningen.

''Går han, så går hele regjeringen. Hvem mener du bør overta og danne ny regjering?''

Det vet jeg ikke. Det ene alternativet er neppe bedre enn det andre. Men det ble avslørt så store mangler innen beredskap og politi 22. juli i fjor at mange mennesker ble drept som direkte følge av dette. Dette er så grovt at ingen av toppene burde sitte en dag lenger.

''Ifg. Dagsrevyen nå nettopp så har Stoltenberg støtte i 71% av befolkningen.''

Javel, det tror jeg i grunnen må være en overdrivelse. :D

Enig i myeav det du skriver, men ... Jeg er nok bekymret for at Stoltenberg skal bli sittende også etter neste år, mannen evner dårlig å ta kritikk.

Det er de neppe klare til, men går Stoltenberg-regjeringen, så blir vel oposisjonen tvunget til å ta over.

''Han har styrt landet vårt lenger enn de fleste, og han blir mattere og mattere, tynnere og tynnere og gråere og gråere i håret....Og hva har han i lønn? Rundt 1,5 mill?''

Javel? Og det er en god grunn til at han skal få sitte etter å ha gjort en grov feilvurdering av politiressurser, kompetanse og beredsskap?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...