Gå til innhold

VG mener Stoltenberg bør gå av.

Anbefalte innlegg

''Regjeringen er langt mer kompetent og erfaren enn noe alternativ.''

Det kan vel diskuteres, og kommer vel an på hvem man spør. Mange mener at det kan være på tide med et alternativ til AP. Jeg vet ikke hva som er best, men jeg synes du var vel bastant i den påstanden der... Tydelig hvilket parti du stemmer på;-)

Det er jo ikke automatikk i at man stemmer på det partiet som har den regjeringen man liker best..... Selv stemmer jeg ikke AP, men jeg tror allikevel den regjeringen vi har nå er den som er best kompetent til å styre Norge.

Fortsetter under...

• Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

38

• Sør

16

• Goliath

14

• Mrs D

11

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida

''Unnskyld meg, men er det ikke slik at det i denne tråden diskuteres om Stoltenberg og den nå værende regjeringa bør gå av?''

Joda, på bakgrunn av rapporten fra 22. juli-kommisjonen!

''Joda, på bakgrunn av rapporten fra 22. juli-kommisjonen!''

Men det er ikke slik vi danner regjeringer her i landet. Det gjør vi ved og stemme ved valg og da er selvfølgelig linken jeg la ut høyst relevant. Betenkelig at du ønsker å gi Breivik en slik seier. En skikkelig bekreftelse for han på at det han gjorde virket.

Men det er ikke slik vi danner regjeringer her i landet. Det gjør vi ved og stemme ved valg og da er selvfølgelig linken jeg la ut høyst relevant. Betenkelig at du ønsker å gi Breivik en slik seier. En skikkelig bekreftelse for han på at det han gjorde virket.

''Men det er ikke slik vi danner regjeringer her i landet. Det gjør vi ved og stemme ved valg og da er selvfølgelig linken jeg la ut høyst relevant. Betenkelig at du ønsker å gi Breivik en slik seier. En skikkelig bekreftelse for han på at det han gjorde virket.''

Ja, men tråden var laget ut i fra om Stoltenberg burde gå av nå på bakgrunn av rapporten fra 22. juli-kommisjonen! Det var ut i fra det jeg svarte i denne tråden. Det er ikke pga. at bomba evt. virket at Jens evt. går av, det er fordi han ikke har gjort jobben sin!

Gjest Nickløsheletida

''Men det er ikke slik vi danner regjeringer her i landet. Det gjør vi ved og stemme ved valg og da er selvfølgelig linken jeg la ut høyst relevant. Betenkelig at du ønsker å gi Breivik en slik seier. En skikkelig bekreftelse for han på at det han gjorde virket.''

Ja, men tråden var laget ut i fra om Stoltenberg burde gå av nå på bakgrunn av rapporten fra 22. juli-kommisjonen! Det var ut i fra det jeg svarte i denne tråden. Det er ikke pga. at bomba evt. virket at Jens evt. går av, det er fordi han ikke har gjort jobben sin!

Og det var det jeg svarte på. Det er ikke du eller VG som avgjør det. Det er velgerne ved neste Stortingsvalg. 2 av 3 vil fortsatt han skal bli sittende.

Og det var det jeg svarte på. Det er ikke du eller VG som avgjør det. Det er velgerne ved neste Stortingsvalg. 2 av 3 vil fortsatt han skal bli sittende.

''Og det var det jeg svarte på. Det er ikke du eller VG som avgjør det. Det er velgerne ved neste Stortingsvalg. 2 av 3 vil fortsatt han skal bli sittende.''

Ja? Jeg vet jo det, men jeg svarte nå i denne tråden jeg da, og det gjorde du også. Skjønner ikke helt hvor du vil, men samme det. :)

Der sa du det :) Har folk virkelig tenkt å la ABB oppnå det han ville?

Annonse

Der sa du det :) Har folk virkelig tenkt å la ABB oppnå det han ville?

''Der sa du det :) Har folk virkelig tenkt å la ABB oppnå det han ville?''

Det der er så dumt. Det er ikke fordi ABB får viljen sin, men fordi Jens faktisk ikke har gjort jobben sin.

Gjest Nickløsheletida

''Og det var det jeg svarte på. Det er ikke du eller VG som avgjør det. Det er velgerne ved neste Stortingsvalg. 2 av 3 vil fortsatt han skal bli sittende.''

Ja? Jeg vet jo det, men jeg svarte nå i denne tråden jeg da, og det gjorde du også. Skjønner ikke helt hvor du vil, men samme det. :)

Skjønner ikke helt hvor du vil, men samme det. :)''

Det jeg ville var å fortelle deg at linken jeg la ut ikke var irrelevant for det som diskuteres her, siden du påsto at saken var totalt irrelevant. Den er ikke det.

Skjønner ikke helt hvor du vil, men samme det. :)''

Det jeg ville var å fortelle deg at linken jeg la ut ikke var irrelevant for det som diskuteres her, siden du påsto at saken var totalt irrelevant. Den er ikke det.

''Det jeg ville var å fortelle deg at linken jeg la ut ikke var irrelevant for det som diskuteres her, siden du påsto at saken var totalt irrelevant. Den er ikke det.''

Jo, utifra om Stoltenberg bør gå av nå på bakgrunn av rapporten etter 22. juli-kommisjonen så. Om han bør gå av generelt på bakgrunn av masse annet, vil avgjøres ved neste valg.

''Der sa du det :) Har folk virkelig tenkt å la ABB oppnå det han ville?''

Det der er så dumt. Det er ikke fordi ABB får viljen sin, men fordi Jens faktisk ikke har gjort jobben sin.

Jens har gjort jobben sin, det er politiet og etterretningen som ikke har gjort jobben sin. Antagelig spiller det ingen rolle hvem som var statsminister eller hvilken parti som satt på stortinget 22. juli.

Jens har gjort jobben sin, det er politiet og etterretningen som ikke har gjort jobben sin. Antagelig spiller det ingen rolle hvem som var statsminister eller hvilken parti som satt på stortinget 22. juli.

''Jens har gjort jobben sin, det er politiet og etterretningen som ikke har gjort jobben sin. Antagelig spiller det ingen rolle hvem som var statsminister eller hvilken parti som satt på stortinget 22. juli.''

Det er ikke vits å pulverisere ansvaret. Det er Stoltenberg som er landets øverste leder og som har ansvaret uansett.

Gjest Nickløsheletida

''Det jeg ville var å fortelle deg at linken jeg la ut ikke var irrelevant for det som diskuteres her, siden du påsto at saken var totalt irrelevant. Den er ikke det.''

Jo, utifra om Stoltenberg bør gå av nå på bakgrunn av rapporten etter 22. juli-kommisjonen så. Om han bør gå av generelt på bakgrunn av masse annet, vil avgjøres ved neste valg.

''Jo, utifra om Stoltenberg bør gå av nå på bakgrunn av rapporten etter 22. juli-kommisjonen så''

Det er ikke slik det blir gjort og folk flest tenker mer helhetlig. Det er mye jeg ikke liker med den nåværende regjeringa som gjør at jeg blir så irritert at jeg tenker å stemme noe annet neste gang, men lander på at den nåværende regjeringa har den beste helhetlige politikken.

''Om han bør gå av generelt på bakgrunn av masse annet, vil avgjøres ved neste valg''

Nemlig!

''Jo, utifra om Stoltenberg bør gå av nå på bakgrunn av rapporten etter 22. juli-kommisjonen så''

Det er ikke slik det blir gjort og folk flest tenker mer helhetlig. Det er mye jeg ikke liker med den nåværende regjeringa som gjør at jeg blir så irritert at jeg tenker å stemme noe annet neste gang, men lander på at den nåværende regjeringa har den beste helhetlige politikken.

''Om han bør gå av generelt på bakgrunn av masse annet, vil avgjøres ved neste valg''

Nemlig!

''Det er ikke slik det blir gjort''

Vet det, men det var slik jeg tolket VG-linken, om han burde gå av NÅ.

Annonse

Gjest Nickløsheletida

'' Antagelig spiller det ingen rolle hvem som var statsminister eller hvilken parti som satt på stortinget 22. juli''

Det tror ikke jeg heller. Det meste som har skjedd her, går på enkeltpersoner og dårlige vurderinger. Den nåværende regjeringa kan anklages for at det tok for lang tid før Grubbegata stengte. Prosessen var i gang, men dessverre tok det for lang tid.

Men hadde Grubbegata vært stengt, ville Breivik funnet et annet mål. Han hadde greid det likevel.

Gjest Nickløsheletida

''Jens har gjort jobben sin, det er politiet og etterretningen som ikke har gjort jobben sin. Antagelig spiller det ingen rolle hvem som var statsminister eller hvilken parti som satt på stortinget 22. juli.''

Det er ikke vits å pulverisere ansvaret. Det er Stoltenberg som er landets øverste leder og som har ansvaret uansett.

'' Det er Stoltenberg som er landets øverste leder og som har ansvaret uansett''

Han har ansvaret, men kan neppe klare å passe på at alle gjør jobben sin.

'' Antagelig spiller det ingen rolle hvem som var statsminister eller hvilken parti som satt på stortinget 22. juli''

Det tror ikke jeg heller. Det meste som har skjedd her, går på enkeltpersoner og dårlige vurderinger. Den nåværende regjeringa kan anklages for at det tok for lang tid før Grubbegata stengte. Prosessen var i gang, men dessverre tok det for lang tid.

Men hadde Grubbegata vært stengt, ville Breivik funnet et annet mål. Han hadde greid det likevel.

Det tok visst årevis å få en ordning rundt stengning av Grubbegata. Skremmende!

Det er ikke tvil om at det har vært mye naivitet her i landet.

''Det er ikke tvil om at det har vært mye naivitet her i landet.''

Jens svarte at han ikke hadde vært naiv, MEN at de hadde feil holdning til trusselbildet.... Og det var han som til syvende og sist sørget for at Grubbegata faktisk IKKE ble avstengt. Helt håpløst.

Gjest Nickløsheletida

''Det er ikke tvil om at det har vært mye naivitet her i landet.''

Jens svarte at han ikke hadde vært naiv, MEN at de hadde feil holdning til trusselbildet.... Og det var han som til syvende og sist sørget for at Grubbegata faktisk IKKE ble avstengt. Helt håpløst.

''Og det var han som til syvende og sist sørget for at Grubbegata faktisk IKKE ble avstengt. Helt håpløst''

Det kan man si, men det finnes flere gater og han hadde flere alternative mål. Det kunne f.eks ha vært meg eller det kunne ha vært et av mine søsken. Vi var begge et av målene han hadde eller det kunne ha vært stortinget. Skal man stenge av for trafikk der? Han hadde en lang liste på alternative mål.

Han hadde greid det uansett.

Men jeg synes det er helt håpløst mye av det som skjedde på vei til Utøya. Så mange feilvurderinger og menneskelig svikt. En skulle nesten ikke tro det var mulig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...