Gå til innhold

VG mener Stoltenberg bør gå av.

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

Flåten sammenlignet ikke 'uten videre'. Han sammenlignet ikke Norge og Sverige, men det som var før og etter borgerlig regjering.

Det gjør han, ved å skylde på den politisk modellen i Sverige fremfor den internasjonale situasjonen, som har ført både røde og blått styrte land inn i et økonommisk uføre. Han frykter også at en liknede politikk ville ført galt avsted i Norge uten å ta hensyn til de omtalte gedigene forskjellene på landene.

Han sauser sammen hummer og kanari til ei rødfarget suppe som er etter sin smak.

Fortsetter under...

• Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

38

• Sør

16

• Goliath

14

• Mrs D

11

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes dette er en god grunn til at de bør sitte

http://klassekampen.no/60550/article/item/null/frykter-svensk-modell

Hvis du mener det er noen god grunn, så kan du heller ta en titt på hva Danmark mener om sin nye sosialistregjering - og deres leder Helle......

Personlig synes jeg vi skal nøye oss med å se på den elendige jobben vår nåværende regjering har gjort de siste 7 år på en rekke ulike områder.

Grunnen til at det likevel går forholdvis bra (enn så lenge) med Norge er på grunn av våre olje og de fantastiske rammevilkår som det gir oss - og ikke på grunn av regjeringen, men TIL TROSS FOR regjeringen....

''Innen valget er nok rapporten for lengst kommet i glemmeboken, så da er faren ganske stor for at det humper videre på samme viset.''

Blir neppe noe "bedre" med ny regjering.

Det blir garantert bedre med en ny regjering så lenge den består av et sterkt Høyre.

'' Det er Stoltenberg som er landets øverste leder og som har ansvaret uansett''

Han har ansvaret, men kan neppe klare å passe på at alle gjør jobben sin.

Det er systemet (eller mange ulike systemer) som har sviktet - og det systemet (de systemer) er bygd opp av regjeringen over de siste 7 år etter deres ønsker, prioriteringer og mal.

Det er tindrende klart at det er regjeringen og Jens som sitter med ansvaret for det.

Ja, det er journalister (som nok er mer opplyst enn gjennomsnittet).

Derimot er det ikke jounalistene som bestemmer avisens politiske profil - det gjør eierne og redaktøren, og da ville nok statistikken vise noe annet.

Her en et ganske god artikkel om journalistene som skal være så "godt opplyste"....:

http://waagenilsen.wordpress.com/2012/08/14/pressen-ma-ga/

''Joda, på bakgrunn av rapporten fra 22. juli-kommisjonen!''

Men det er ikke slik vi danner regjeringer her i landet. Det gjør vi ved og stemme ved valg og da er selvfølgelig linken jeg la ut høyst relevant. Betenkelig at du ønsker å gi Breivik en slik seier. En skikkelig bekreftelse for han på at det han gjorde virket.

Godt svart.

Annonse

Jeg savner fortsatt en begrunnelse for din påstand om at VG er rød. Du sier du merker det når du leser den, kan jeg be deg i det minste eksemplifisere?

''Jeg savner fortsatt en begrunnelse for din påstand om at VG er rød. Du sier du merker det når du leser den, kan jeg be deg i det minste eksemplifisere?''

Jeg synes Dagbladet og VG er ganske like, dvs. Dagbladet er nok litt rødere. Det er så klart snakk om grader. Dagbladet er radikal/kulturradikal, sosialliberal i følge Wikipedia. VG står det at er politisk uavhengig, det er de sikkert i bunnen, men det er ofte journalistene som avgjør det. De er også en avis som lever av subsidier som de blå vil fjerne.

VG er ikke flinke til å forfølge politiske saker mot de røde, det er min hovedgrunn, men de ville faktisk ha bort Jens, det ble jeg veldig overrasket over.

Hadde det ikke vært Grubbegaten så hadde det vært en annen.

Skal du stenge alle gatene i Oslo? Operatunnellen? Oslo S? Nationalteateret? Alle T-banestasjonene?

Alt og alle er potensielle mål for terror.

''Hadde det ikke vært Grubbegaten så hadde det vært en annen.

Skal du stenge alle gatene i Oslo? Operatunnellen? Oslo S? Nationalteateret? Alle T-banestasjonene?

Alt og alle er potensielle mål for terror.''

Bortforklaring. Nei, så da behøver vi ikke foreta oss noe som helst. :)

En link fra nationen beviser dette, mener du?

Det er flere måter å se på det på. Hvis man kun ser på ulykker, så er det sikkert riktig, men veiene i seg selv blir jo ikke mindre hullete, dumpete og mer måkt av midtedeler og noen få mil med motorvei. Fartsgrensen settes jo også ned for å få ned antall ulykker, fordi veien er så dårlig. Det trekkes fram at det er motorveien i øst og vestfold som er mye av grunnen til at ulykkene har gått ned. Da ser man at flerfelts motorvei er veien å gå og det bygges nesten ikke slike veier i Norge. De som blir bygget blir finansiert av bompenger, så det er ikke regjeringen som som bygger disse, det er indirekte de som kjører der.

I tillegg har bilene blitt mye tryggere også.

Norske gamlehjem er på 3. plass i OECD - bare Østerike og Sverige er bedre.

''Norske gamlehjem er på 3. plass i OECD - bare Østerike og Sverige er bedre.''

Ja, et gamlehjem i Norge som er slik det SKAL være er nok kjempebra, men det er for mange som ikke er slik de skal være. Det hører man jo om både titt og ofte.

Å påstå at VG er "rød" faller på sin egen urimelighet. Så sent som i går ledet de idiotiet med at Stoltenberg skulle "trekke seg". Det er ikke akkurat "rødt"....

Tvert i mot viser det jo nettopp at VG (om noe) heller er mot den rødgrønne regjeringen.

''Å påstå at VG er "rød" faller på sin egen urimelighet. Så sent som i går ledet de idiotiet med at Stoltenberg skulle "trekke seg". Det er ikke akkurat "rødt"....

Tvert i mot viser det jo nettopp at VG (om noe) heller er mot den rødgrønne regjeringen.''

Se mitt svar til AV.

Din oppfatning er subjektiv.

Jeg synes Dagbladet og VG er ganske like, dvs. Dagbladet er nok litt rødere. Det er så klart snakk om grader. Dagbladet er radikal/kulturradikal, sosialliberal i følge Wikipedia. VG står det at er politisk uavhengig, det er de sikkert i bunnen, men det er ofte journalistene som avgjør det. De er også en avis som lever av subsidier som de blå vil fjerne.

VG er ikke flinke til å forfølge politiske saker mot de røde, det er min hovedgrunn, men de ville faktisk ha bort Jens, det ble jeg veldig overrasket over.

Gjest Nickløsheletida

Hvis du mener det er noen god grunn, så kan du heller ta en titt på hva Danmark mener om sin nye sosialistregjering - og deres leder Helle......

Personlig synes jeg vi skal nøye oss med å se på den elendige jobben vår nåværende regjering har gjort de siste 7 år på en rekke ulike områder.

Grunnen til at det likevel går forholdvis bra (enn så lenge) med Norge er på grunn av våre olje og de fantastiske rammevilkår som det gir oss - og ikke på grunn av regjeringen, men TIL TROSS FOR regjeringen....

''Personlig synes jeg vi skal nøye oss med å se på den elendige jobben vår nåværende regjering har gjort de siste 7 år på en rekke ulike områder''

Dette er sutring. Noen vil alltid ha noe å klage over uansett hvor bra de har det.

Annonse

Hva med at pressen går av, i hvert fall VG?

Hva med at pressen går av, i hvert fall VG?

Ja, legg skylda på pressen, for hvis de ikke hadde skrevet det de skrev, så hadde jo regjeringen gjort en MYE bedre jobb! Ja, og så avskaffer vi hele den der dumme ytringsfriheten i samme slengen. :P

Ja, legg skylda på pressen, for hvis de ikke hadde skrevet det de skrev, så hadde jo regjeringen gjort en MYE bedre jobb! Ja, og så avskaffer vi hele den der dumme ytringsfriheten i samme slengen. :P

Dummeste jeg har lest på lenge. Har du lest det som jeg linket til?

Dummeste jeg har lest på lenge. Har du lest det som jeg linket til?

Ja!

Pressen er ikke et "vesen", journalistene er ansatt, redaktørene må få sparken. Det er jo ikke noe de bare kan gjøre. Det er mange bloggere nå, og mye bortforklaringer og pulverisering av ansvar og jeg tror ikke de helt skjønner hva de skriver selv alltid. De sier en masse uten å egentlig si noe som helst.

''Personlig synes jeg vi skal nøye oss med å se på den elendige jobben vår nåværende regjering har gjort de siste 7 år på en rekke ulike områder''

Dette er sutring. Noen vil alltid ha noe å klage over uansett hvor bra de har det.

Det er alt annet enn sutring - det er godt dokumenterte fakta.

Les 22. juli-rapporten og se selv hvilken elendig jobb de har gjort. hadde det ikke vært for 22. juli, så ville også svært mange andre fremdeles levd i nettopp den villfarelsen du fremdeles lever i.

Det som er vel så ille, er at dette ikke bare gjelder beredskapen/beredskapsevnen til Norge, men også innenfor en rekke andre og kanskje like viktige områder.

Det er grove system- og organisasjonsfeil basert på en slett kultur og elendig politisk styring - satt i system.

Og skjer det ikke en større kursendring på dette innen kort tid (et år eller to), så vil det merkes på stadig flere områder der det vil gå katastrofalt galt - og koste oss dyrt, svært dyrt....

''Joda, på bakgrunn av rapporten fra 22. juli-kommisjonen!''

Men det er ikke slik vi danner regjeringer her i landet. Det gjør vi ved og stemme ved valg og da er selvfølgelig linken jeg la ut høyst relevant. Betenkelig at du ønsker å gi Breivik en slik seier. En skikkelig bekreftelse for han på at det han gjorde virket.

Det er fullstendig irrelevant hva ABB måtte mene om dette eller ei. Han er kun katalysatoren som har vist at en rekke systemer i Norge ikke fungerer som de skal - og intet annet.

Men du ha rett i at det er lite hensiktsmessig å skifte regjering nå - selv om de moralskt sett burde gått av. For deres avgang ville ikke endret på Stortingets plasser, og således ville en ny regjering basert på andre partier vært tannløse.

Derfor er det best at de blir sittende, og heller får folkets dom ved valget til neste år.

Ja!

Pressen er ikke et "vesen", journalistene er ansatt, redaktørene må få sparken. Det er jo ikke noe de bare kan gjøre. Det er mange bloggere nå, og mye bortforklaringer og pulverisering av ansvar og jeg tror ikke de helt skjønner hva de skriver selv alltid. De sier en masse uten å egentlig si noe som helst.

''De sier en masse uten å egentlig si noe som helst.''

Akkurat det du gjør nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...