Gå til innhold

Når turister feilparkerer

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer det når utenlandske turister feilparkerer og får en bot?

Noen venner av oss forstod ikke skiltet "varelevering", og parkerte der (det var på en parkeringsplass), og betalte for halvannet døgn. Neste dag hadde de fått bot på 500 kr.

Vil de få brev om dette når de returener hjem - eller har ikke parkeringsselskapet mulighet til å innkreve bøter fra utenlandske statsborgere? Mener jeg har hørt noe om det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382685-n%C3%A5r-turister-feilparkerer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Parkeringsselskapene har ingen tilgang til andre lands kjøretøyregister.

Den er det nok bare å kaste.

Dette vet du sikkert?

Flere av de jeg har snakket med sier det samme - at sjansen er særdeles liten for at de skal få tilsendt dette kravet når de kommer hjem til Frankrike.

Da sier jeg til dem at de kan drøye det, og se om det kommer et brev den nærmeste måneden - og hvis ikke, er det bare å glemme.

Gjest Nord og ned.

Dette vet du sikkert?

Flere av de jeg har snakket med sier det samme - at sjansen er særdeles liten for at de skal få tilsendt dette kravet når de kommer hjem til Frankrike.

Da sier jeg til dem at de kan drøye det, og se om det kommer et brev den nærmeste måneden - og hvis ikke, er det bare å glemme.

Jeg har lest at enkelte svært ivrige firma har greid å snike til seg eierforholdet på svenske og danske biler via noe liknede det norske 2282-systemet, søkt på telefonkataloger i de respektive land, og siden har sendt regning i håp om at mottakeren blir skremt og betaler.

Men med franskregistrert bil hadde jeg følt med rimelig trygg.

Jeg har lest at enkelte svært ivrige firma har greid å snike til seg eierforholdet på svenske og danske biler via noe liknede det norske 2282-systemet, søkt på telefonkataloger i de respektive land, og siden har sendt regning i håp om at mottakeren blir skremt og betaler.

Men bompengeselskapene sender regninger til utlandet vel?

Annonse

Gjest Nord og ned.

Men bompengeselskapene sender regninger til utlandet vel?

Før slapp utlendinger unna, men ser nå at det er et firma som driver slik sporing i London på oppdrag av bom og parkeringsselskaper. Allikevel er det bare halvparten som betaler, så det spørs på kost/nytte faktoren tydligvis.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Bompenger-Er-ikke-det-bare-for-nordmenn-6942008.html

OK. Takk!

Da blir de nok glade. Ikke noe gøy souvenir å ta med seg fra Norge - en parkeringsbot :-P - i alle fall når de prøvde å parkere korrekt.

Før slapp utlendinger unna, men ser nå at det er et firma som driver slik sporing i London på oppdrag av bom og parkeringsselskaper. Allikevel er det bare halvparten som betaler, så det spørs på kost/nytte faktoren tydligvis.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Bompenger-Er-ikke-det-bare-for-nordmenn-6942008.html

Den artikkelen tok jo bare for seg bompenger?

De franske vennnene våre fant ut av det med Autopass for turister. De har registrert bilen på forhånd, og får tilsendt regning i etterkant av ferien.

Gjest Nord og ned.

Ja, men det stod også at noen parkeringsselskaper også bruker dette engelske sporingsfirmaet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...