Gå til innhold

Frp-topp "hater jødedom og jøder" (!)

Anbefalte innlegg

''

Frank Willy Djuvik er fylkesleder for Frp i Sogn og Fjordane og skrev på sin blogg at han «hatar jødedom og jøder».

Der går han til frontalangrep på religionen jødedom, som han mener tar på seg å definere hvordan mennesker skal leve sine liv på «den rette måten». Han gjør det også klart hva han mener om dem som tror på jødedommen.

«Ein organisasjon, idé, ideologi, tanke eller religion kan aldri gjere noko gale og verte ansvarleggjort for det, det er alltid enkeltmenneske som har gjort handlingane som er ansvarlege, uansett kva motiv dei gøymer seg bak. Det er difor eg hatar jøder.»''

Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Muslimhateren-far-stotte-av-sine-egne-i-Sogn-og-Fjordane-Frp-6967368.html

''På førsteplass til Stortinget

Djuvik er også mannen som skal stå på førsteplass på Fremskrittsparties liste til Stortinget i Sogn og Fjordane neste år.''

Djuvik fortsette ved å forklare at det bare er noen typer jøder han misliker, osv. (Den gamle tralten - vi har hørt det før.)

Det er svært liten forskjell mellom det Djuvik skriver og det Tore Tveit og nynazistene mener.

(Djuvik uttalte seg om muslimer, men prinsippet er det samme. Jeg har endret sitatene fra muslim til jøder for å lage dem med sammenlignbare med det Tore Tveit uttaler.)

Dette er jevngodt med Tore Tveits nynazisme, og kunne vært en person som havnet på Stortinget.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

Hva er årsaken til at du måtte skrive om det som står i artikkelen Sør? Var det ikke sterk nok kost for deg det som faktisk stod der?

Han kunne sikkert ha vært litt mer forsiktig med bruk av ordet "hater", men av innholdet ellers så skriver han jo det svært mange mener - hvilket går klart frem av denne setningen hans om hva det faktisk er han hater - sitat:

"Djuvik presiserer i bloggen sin at han ikke hater alle muslimer, bare for eksempel de som driver med terrorisme, kvinneundertrykking og lovbrytere generelt."

Personlig vil jeg ikke si at jeg hater de ovennevnte, men jeg missliker de sterkt - og det gjelder uansett hvilken religion de tilhører, så fremt de faller inn under de som denne setningen beskriver. Hvilket Djuvik også presiserer - sitat:

"Han utdyper hva han mener, at det er en liten del av muslimene han mener, og at han kunne skrevet det samme om kristne."

Du forsøker å koke suppe på en spiker Sør....

Gjest maiapril

Veldig umodent av ham å bruke ordet "hater". Det er det ordet barn og ungdom pleier å bruke når de er misfornøyde med noe.

"Hate" er et veldig sterkt ord, og jeg ble like sjokkert som deg da jeg leste overskriften. En voksen mann, attpåtil en politiker, kan da ikke si slikt! Men kanskje var det likevel et sjakktrekk av ham å uttrykke seg slik, for å få nettopp folk sjokkerte, og nysgjerrige nok til å lese hva han mener og står for.

Men når det er sagt, er jeg tildels enig med ham.

Hva er årsaken til at du måtte skrive om det som står i artikkelen Sør? Var det ikke sterk nok kost for deg det som faktisk stod der?

Han kunne sikkert ha vært litt mer forsiktig med bruk av ordet "hater", men av innholdet ellers så skriver han jo det svært mange mener - hvilket går klart frem av denne setningen hans om hva det faktisk er han hater - sitat:

"Djuvik presiserer i bloggen sin at han ikke hater alle muslimer, bare for eksempel de som driver med terrorisme, kvinneundertrykking og lovbrytere generelt."

Personlig vil jeg ikke si at jeg hater de ovennevnte, men jeg missliker de sterkt - og det gjelder uansett hvilken religion de tilhører, så fremt de faller inn under de som denne setningen beskriver. Hvilket Djuvik også presiserer - sitat:

"Han utdyper hva han mener, at det er en liten del av muslimene han mener, og at han kunne skrevet det samme om kristne."

''Du forsøker å koke suppe på en spiker Sør....''

Stakkars mannen må jo bare det nå om dagen, som det er så mange ting som gjør at bobla hans slår sprekker.

''Du forsøker å koke suppe på en spiker Sør....''

Stakkars mannen må jo bare det nå om dagen, som det er så mange ting som gjør at bobla hans slår sprekker.

''Stakkars mannen må jo bare det nå om dagen, som det er så mange ting som gjør at bobla hans slår sprekker.''

Sånn er det alltid når venstresiden blir negativt omtalt. Da starter han én, eller flere, tråder om den stygge høyresiden og frepper febrilsk for å lede oppmerksomheten over på noe annet.

Annonse

Veldig umodent av ham å bruke ordet "hater". Det er det ordet barn og ungdom pleier å bruke når de er misfornøyde med noe.

"Hate" er et veldig sterkt ord, og jeg ble like sjokkert som deg da jeg leste overskriften. En voksen mann, attpåtil en politiker, kan da ikke si slikt! Men kanskje var det likevel et sjakktrekk av ham å uttrykke seg slik, for å få nettopp folk sjokkerte, og nysgjerrige nok til å lese hva han mener og står for.

Men når det er sagt, er jeg tildels enig med ham.

Det er ingen forskjell på en jødehater og en muslimhater.

Poenget er ikke hvilken folkegruppe man hater, men at man hater folkegrupper.

Hvorvidt det er jøder, hinduer eller muslimer som er "ukens utvalgte hatobjekt" er selvsagt helt irrelevant, men ditt forslag på å bagatellisere anti-semittisme er usmakelig.

Gjest Nord og ned.

Hvorvidt det er jøder, hinduer eller muslimer som er "ukens utvalgte hatobjekt" er selvsagt helt irrelevant, men ditt forslag på å bagatellisere anti-semittisme er usmakelig.

Oi, aner vi konturene av såvel hitling, som homing som handicapping som ABB-ing som..

Du er virkelig "flink" til å fornye deg.

Ja, det skulle da bare mangle.

Det sagt, jeg ville ikke stolt på Tore Tvedt heller hvis han plutselig hadde sagt "unnskyld" for anti-semittismen hans.

Med vennlig hilsen

Jeg tok det kun med for å nyansere innlegget ditt litt. I og med at du ikke tok med akkurat den delen i din iver etter å få tatt nok en FRP'er.

Jeg tok det kun med for å nyansere innlegget ditt litt. I og med at du ikke tok med akkurat den delen i din iver etter å få tatt nok en FRP'er.

De "tar" seg selv.

''«Muslimhateren» får støtte av sine egne i Sogn og Fjordane Frp

Frank Willy Djuviks Frp-kolleger i Sogn og Fjordane synes ikke dette er over streken for en fylkesleder. ''

Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Muslimhateren-far-stotte-av-sine-egne-i-Sogn-og-Fjordane-Frp-6967368.html

Annonse

Gjest lauring

De "tar" seg selv.

''«Muslimhateren» får støtte av sine egne i Sogn og Fjordane Frp

Frank Willy Djuviks Frp-kolleger i Sogn og Fjordane synes ikke dette er over streken for en fylkesleder. ''

Du vrir og vender på alt for å få det til å stemme med ditt forkvaklede verdenssyn.

''Djuvik presiserer i bloggen sin at han ikke hater alle muslimer, bare for eksempel de som driver med terrorisme, kvinneundertrykking og lovbrytere generelt.''

Du vrir og vender på alt for å få det til å stemme med ditt forkvaklede verdenssyn.

''Djuvik presiserer i bloggen sin at han ikke hater alle muslimer, bare for eksempel de som driver med terrorisme, kvinneundertrykking og lovbrytere generelt.''

Det er morsomt hvor hysterisk du blir når noen kritiserer Frp. Er du redd for at sannheten blir kjent?

Jfr:

''Tore Tveit presiserer i bloggen sin at han ikke hater alle JØDER, bare for eksempel de som driver med terrorisme, kvinneundertrykking og lovbrytere generelt.''

eller

''Djuvik presiserer i bloggen sin at han ikke hater alle JØDER, bare for eksempel de som driver med terrorisme, kvinneundertrykking og lovbrytere generelt.''

Hvorvidt han snakker om jøder eller muslimer eller hinduer er selvsagt irrelevant. Det er hat mot en folkegruppe som er forkastelig!

Gjest Nord og ned.

Det er morsomt hvor hysterisk du blir når noen kritiserer Frp. Er du redd for at sannheten blir kjent?

Jfr:

''Tore Tveit presiserer i bloggen sin at han ikke hater alle JØDER, bare for eksempel de som driver med terrorisme, kvinneundertrykking og lovbrytere generelt.''

eller

''Djuvik presiserer i bloggen sin at han ikke hater alle JØDER, bare for eksempel de som driver med terrorisme, kvinneundertrykking og lovbrytere generelt.''

Hvorvidt han snakker om jøder eller muslimer eller hinduer er selvsagt irrelevant. Det er hat mot en folkegruppe som er forkastelig!

''Hvorvidt han snakker om jøder eller muslimer eller hinduer er selvsagt irrelevant.''

Du glemte nazister. hvorfor gjorde du det?

For øvrig er selvsagt ikke islam en folkegruppe. Som religion er det ett tankesett på linje med en politisk filosofi.

Det som er usmakelig er ditt forsøk på å overdrive det som faktisk var innholdet i artikkelen.

Alt jeg gjorde var å sørge for at fakta kom frem - og ikke din tendensiøse vinkling av den.

Og for å bruke dine sedvanlige ord - kan du droppe den personfokuseringen?

Eller ved ettertanke - ikke gjør det. Da kan jo ikke vi like enkelt gjøre det samme mot deg - og det ville jo være leit :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...