Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det spørs på hvor mye det skal koste. Alle våre tre fikk hvert sitt sølvkrus med inngravert navn og dato på til dåpen. De fikk også søvbestikk med navn og dato. Alt dette brukte de mye i førskolealderen. Nå står det i et vitrineskap og de synes fremdeles det er gøy å se på og koselig å ha.

Ellers av gaver som sønnen min fikk, husker jeg barnesangbok (en stor hvit en - den brukte vi mye), barnebibel (ble også brukt en del - viktig med fine bilder da og helst litt lite tekst), sølveggeglass (teit synes jeg - aldri vært brukt), et lite gullsmykke som var formet som en mannering (den tror jeg heller aldri han brukte), tinntallerken med inngravering (den hadde vi på veggen mange år)...

Som dåpsgave så synes jeg det er fint å gi noe barna kan bruke eller ha i flere år (altså ikke tøy og sånne ting de vokser fort ut av). En liten kniv hadde sikkert vært en fin presang forresten!

En av ungene mine fikk en fin barnesangbok i dåpsgave. Den har vært i flittig bruk i mange år :)

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=18017&rom=MP

Og det finnes jo tilsvarende eventyrbøker.

Takk for tipset. Jeg har lurt litt på enten sang- eller eventyrbøker - eller evt. lydbøker? Jeg kan jo få med byttelapp slik at foreldrene evt. kan bytte om de skulle få flere eksemplarer av det samme.

Egentlig burde jeg kanskje gitt ham Kardemommeby og Karius og Baktus. Da faren til dåpsbarnet var liten, leste vi alltid Kardemommeby når han kom på besøk. Kan fortsatt alle sangene utenat fra den gangen, tror jeg :-)

Den beste (og minst passende) dåpsgaven jeg har gitt til en gutt, var en bilbane. Den ble montert opp av faren (som jo var den som ønsket seg akkurat denne typen bilbane) og noen andre dåpsgjester på slutten av dagen, og dåpsbarnet fulgte interessert med på bilene som gikk rundt og rundt og rundt og rundt. ...*s*

Takk for tipset. Jeg har lurt litt på enten sang- eller eventyrbøker - eller evt. lydbøker? Jeg kan jo få med byttelapp slik at foreldrene evt. kan bytte om de skulle få flere eksemplarer av det samme.

Egentlig burde jeg kanskje gitt ham Kardemommeby og Karius og Baktus. Da faren til dåpsbarnet var liten, leste vi alltid Kardemommeby når han kom på besøk. Kan fortsatt alle sangene utenat fra den gangen, tror jeg :-)

Den beste (og minst passende) dåpsgaven jeg har gitt til en gutt, var en bilbane. Den ble montert opp av faren (som jo var den som ønsket seg akkurat denne typen bilbane) og noen andre dåpsgjester på slutten av dagen, og dåpsbarnet fulgte interessert med på bilene som gikk rundt og rundt og rundt og rundt. ...*s*

Både bilbane og Kardemommeby er supre gaver :-)))

Egner er jo en strålende idé, spesielt siden dere har en slik felles forbindelse til hans bøker! Nå vet jeg jo ikke hvor mye penger du skal bruke på gaven, men hva med å kjøpe alle Egner-klassikerne?

Eller hva med å kombinere bok og barneservise? http://www.tilbords.no/nettbutikk/serviser/barneserviser/barnesett-3del-kardemommeby.html

Annonse

Egner er jo en strålende idé, spesielt siden dere har en slik felles forbindelse til hans bøker! Nå vet jeg jo ikke hvor mye penger du skal bruke på gaven, men hva med å kjøpe alle Egner-klassikerne?

Eller hva med å kombinere bok og barneservise? http://www.tilbords.no/nettbutikk/serviser/barneserviser/barnesett-3del-kardemommeby.html

Ja - barneservise glemte jeg i stad når jeg sa hva min gutt fikk. ALle tre fikk barenserveise, og det brukes faktisk fremdeles, selv om de er store nå :-)

Det spørs på hvor mye det skal koste. Alle våre tre fikk hvert sitt sølvkrus med inngravert navn og dato på til dåpen. De fikk også søvbestikk med navn og dato. Alt dette brukte de mye i førskolealderen. Nå står det i et vitrineskap og de synes fremdeles det er gøy å se på og koselig å ha.

Ellers av gaver som sønnen min fikk, husker jeg barnesangbok (en stor hvit en - den brukte vi mye), barnebibel (ble også brukt en del - viktig med fine bilder da og helst litt lite tekst), sølveggeglass (teit synes jeg - aldri vært brukt), et lite gullsmykke som var formet som en mannering (den tror jeg heller aldri han brukte), tinntallerken med inngravering (den hadde vi på veggen mange år)...

Som dåpsgave så synes jeg det er fint å gi noe barna kan bruke eller ha i flere år (altså ikke tøy og sånne ting de vokser fort ut av). En liten kniv hadde sikkert vært en fin presang forresten!

Sølv er hyggelig, men en "grøttallerken" - vel og merke uten barnslige motiver på er langt mer brukervennelig når man blir eldre enn en sølvkopp. Jeg bruker fremdeles min lille sølvtallerken til feks peanøtter, twist e.l og synes det er hyggelig.

Gjest for eksempel

Barnebestikk i stål, våre har rukt sine daglig i mange år.

Evt i sølv, men det er dyrere.

Barneservise.

Sølje til guttebunad.

Tollekniv.

Tripptrappstol.

Epletre til å plante i hagen (hvis de bor et sted det er litt sjanse for at de skal bli boende en stund).

Kunst / bilde med ramme til å henge på veggen.

Stor barnebok, eventyrsamling, Knerten, Ruffen, sangbok ..

Barneservise.

Sølje til guttebunad.

Tollekniv.

Tripptrappstol.

Epletre til å plante i hagen (hvis de bor et sted det er litt sjanse for at de skal bli boende en stund).

Epletre var en original dåpsgave. Selv fikk jeg et epletre av mine foreldre før jeg var født, en gave jeg hadde glede av i flere tiår.

Annonse

En Bergans-sekk av den minste typen. Kan brukes ved barnehagestart.

Det fikk mine og sekkene ble brukt i mange år!

Jeg tente på ideen om minste den minste Berganssekken og skal ut og se etter den i morgen. Også skal jeg putte Kardemommebyboken oppi sekken, tror jeg :-)

Jeg tror jeg har bestemt meg for at Kardemommeby må med i gaven :-)

Takk for ideen om Egners samlede - det kommer jo anledninger også etter dåpsdagen!

*fornøyd over å ha blitt "tildelt" et nytt barn som kan skjemmes litt bort*

Barneservise.

Sølje til guttebunad.

Tollekniv.

Tripptrappstol.

Takk for mange gode tips! Var forresten sammen med en 18-åring i dag som fortsatt bruker tripp-trappstolen sin daglig ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...