Gå til innhold

Hvor kjøper jeg en saftkoker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjøpte min på Rema 1000 Stormarked i sin tid. Kostet et par hundrelapper. Husk at du må ha en kjele med like stor omkrets i tillegg til å sette saftkokeren oppå.

Skjønte ikke helt hva du mente? Saftkokeren er en kjele i flere deler m/rister? Eller? Finnes sikkert flere versjoner.

Jeg kjøpte min på Rema 1000 Stormarked i sin tid. Kostet et par hundrelapper. Husk at du må ha en kjele med like stor omkrets i tillegg til å sette saftkokeren oppå.

http://www.nettpris.eu/elo-rubin-saftkoker.html?gclid=CJ3RlIbd8LECFcuHDgodtzcA0Q

Skjønte ikke helt hva du mente? Saftkokeren er en kjele i flere deler m/rister? Eller? Finnes sikkert flere versjoner.

Det finnes flere typer saftkokere ser jeg, den vanligste (?) er vel denne:

http://2.bp.blogspot.com/_NlA2Xs9-kgU/SwG5B-CXgZI/AAAAAAAAC6s/dnKrY1EY7Jg/s1600/091116+saftkoking.jpg

Den har et hull under, bunnen går opp i en trakt med hull på toppen. Saftkokeren settes oppå en annen kjele som fylles med vann slik at dampen kommer opp i saftkokeren og gjør at bærene slipper saften. Når den kommer til syne i plastslangen som kommer ut nederst på siden av saftkokeren må man åpne klypa som stenger slangen og slippe saften ned i en annen kjele eller bøtte.

På noen saftkokeren følger det med flere kjeler ser jeg, men denne er helt enkel og koster ikke mange kronene, men du trenger altså en kjele i tillegg.

Annonse

Det finnes flere typer saftkokere ser jeg, den vanligste (?) er vel denne:

http://2.bp.blogspot.com/_NlA2Xs9-kgU/SwG5B-CXgZI/AAAAAAAAC6s/dnKrY1EY7Jg/s1600/091116+saftkoking.jpg

Den har et hull under, bunnen går opp i en trakt med hull på toppen. Saftkokeren settes oppå en annen kjele som fylles med vann slik at dampen kommer opp i saftkokeren og gjør at bærene slipper saften. Når den kommer til syne i plastslangen som kommer ut nederst på siden av saftkokeren må man åpne klypa som stenger slangen og slippe saften ned i en annen kjele eller bøtte.

På noen saftkokeren følger det med flere kjeler ser jeg, men denne er helt enkel og koster ikke mange kronene, men du trenger altså en kjele i tillegg.

Ok.

Det så jeg da på Obs Stormarked denne uka.

Jeg har en svær saftkoker stående i boden, men den kan ikke brukes på induksjonsovnen vår.... Lurer på å kjøpe slik plate til å legge mellom gryta og komfyren, så den kan brukes.... Og inntil videre er fryseren min full av bær.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...