Gå til innhold

Lensmann reddet ektepar - Risikerer tiltale

Anbefalte innlegg

''Hvorfor tillegger du meg da meninger jeg åpenbart ikke har gitt uttrykk for?''

Dette gjør du til stadighet Sør. Du forsøker desperat å tillegge andre meninger hele tiden, enten for å provosere eller av motbydeligheter. Du går i dine egne feller med begge bena titt og ofte.

''Dette gjør du til stadighet Sør. ''

Link?

Siden du påstår det skjer til stadighet burde det ikke være vanskelig for deg.

Fortsetter under...

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

24

• mrxx

22

• PieLill

10

• laguna1

9

Mest aktive i denne tråden

Dette er helt vanvittig. Kjeltringer må ta det på egen kappe om de blir skadet under arrestasjonen.

Minnes ennå med gru Obiorasaken i Trondheim. Sa opp Adressa som familien hadde abbonert på i 125 år.

Det er mange land hvor ordensmakten ikke er underlagt loven. Diverse gamle latinamerikanske diktaturer, for eksempel. Iran, osv osv.

I Norge skal ordensmakten selv følge loven, og det er faktisk åpenbart for de fleste.

Dette er helt vanvittig. Kjeltringer må ta det på egen kappe om de blir skadet under arrestasjonen.

Minnes ennå med gru Obiorasaken i Trondheim. Sa opp Adressa som familien hadde abbonert på i 125 år.

Det er jeg helt enig i, uten at det betyr at politiet kan fare frem akkurat som de vil. Kjeltringene må ta konsekvensene når de oppfører seg som idioter og ikke klage etterpå fordi de ble skadet under forsøket på å stoppe dem. Det får de tenke på før de gjør dumheter.

Det er opprettet støttegruppe på FB.

Her kan de som tar parti for Lov og orden og mot de kriminelle tegne seg.

Kriminelle kan knapt tas for hard.

''Det er opprettet støttegruppe på FB. – Nils Håvard Dahl, psykiater''

Det er det for Colorado-skyteren også... (Uten øvrig sammenligning.)

http://edition.cnn.com/2012/07/25/tech/social-media/facebook-shooter-fan-page/index.html

Det er en selvfølge at politiet skal følge landets lover.

Det er mange land hvor ordensmakten ikke er underlagt loven. Diverse gamle latinamerikanske diktaturer, for eksempel. Iran, osv osv.

I Norge skal ordensmakten selv følge loven, og det er faktisk åpenbart for de fleste.

(Desverre ikke for de fleste:/) Ellers er jeg selvsagt hjertelig enig med deg.

Jeg synes det er så åpenbart at jeg blir kvalm og trist av at så mange ikke klarer å se dette, og blindt tror på at autoriterer er ufeibarlige.

Er mannen uskyldig (og om ting haddee fungert som det burde, da selvsagt) vil han jo evt bli frikjent. Hvorfor han liksom ikke skulle prøves i retten eller bli forhørt bare fordi han er politimann er meg (heldigvis) en gåte.

Annonse

Det er jeg helt enig i, uten at det betyr at politiet kan fare frem akkurat som de vil. Kjeltringene må ta konsekvensene når de oppfører seg som idioter og ikke klage etterpå fordi de ble skadet under forsøket på å stoppe dem. Det får de tenke på før de gjør dumheter.

Ingen her sier at folk aldri kan bli skadet dersom de motsette seg arrest.

Derimot bør man selvsagt undersøke om maktanvendelsen er i proporsjon med situasjonen.

Gjest geitost

http://edition.cnn.com/2012/07/25/tech/social-media/facebook-shooter-fan-page/index.html

Mannen gjorde bare jobben sin. Det er ikke straffbart. En kjeltring som er med på leken må tåle steken. Men som vanlig forsvarer du kriminelt utlenlandsk pakk.

''Dette gjør du til stadighet Sør. ''

Link?

Siden du påstår det skjer til stadighet burde det ikke være vanskelig for deg.

Dol er fullt av det:-) I tillegg blir du til stadighet konfrontert med det i trådene, men det har du vel allerede glemt?

Ikke så lenge siden jeg sa det til deg, men som vanlig så benekter du alt, selv om du får link, din selvinnsikt er lik null.

Det blir for dumt å sammenligne disse sakene, den eneste som ikke forstår det er du.

Annonse

Mannen gjorde bare jobben sin. Det er ikke straffbart. En kjeltring som er med på leken må tåle steken. Men som vanlig forsvarer du kriminelt utlenlandsk pakk.

Hvis han bare gjorde jobben sin, så er det vel ikke noe problem?

Da blir vedtaket deretter.

Det blir det sikkert, men spørsmålet er hvor mye pes han skal ha før de gir seg med å etterforske han

Det gjelder da alle, og ikke bare politimenn.

Han har det da mye bedre enn de fleste som kommer i en lignende situasjon - han kjenner prosedyrene og rutinene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...