Gjest Lurer jeg på Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Har du noen erfaring med utroskap? Enten at du har vært utsatt for det eller selv utført det. Jeg lurer på hvorfor man er utro. Jeg lurer også på hvordan dere kom videre dere som har blitt bedratt. Jeg har selv nå avslørt utroskap. Det foregikk over noen ganger. Og vel så mye sjokk er det at den man er glad i er en som lyver og bedrar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382793-utroskap-begge-sider/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Jeg innbilder meg at den største årsaken til utroskap ligger i at man tar sin partner for gitt. Glemmer hva det var som gjorde at man valgte partneren i første omgang. (Årsakene til det igjen er hverdag, rutine, man tror man kjenner alt ved sin partner, kjedsomhet, slit med barn, familie, jobb, økonomi osv) Så treffer man noen midt oppi det og får oppmerksomhet, blir møtt med interesse, smil, oppvartning. Kjemien i hodet endres og forelskelsen er et faktum. Noen ganger på ordentlig, men svært svært mange ganger midlertidig lammelse av viktige hjernefunksjoner. Som i denne perioden overtas av den lille hjernen mellom beina. Og stort sett får en ubehagelig oppvåkning når man er avslørt. Og da er skaden allerede skjedd. Jeg tror at noen mennesker er mer tilbøyelig til å gi etter for sånne impulser og følelser uten å tenke konsekvens, enn andre. Det ser man i de som sier konsekvent at følelser faktisk er noe man styrer (overstyrer som i at når man slanker seg og vil ha is, så lar man være å spise is for ikke å ødelegge slankingen) Mens andre sier at det var ikke noe de kunne gjøre, følelser lar seg ikke styre. Jeg tror også at et par kan komme styrket igjennom en slik episode. Men det avhenger av begge parters vilje til å kommunisere og til å faktisk være ærlig med hverandre og seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382793-utroskap-begge-sider/#findComment-3378934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Jeg innbilder meg at den største årsaken til utroskap ligger i at man tar sin partner for gitt. Glemmer hva det var som gjorde at man valgte partneren i første omgang. (Årsakene til det igjen er hverdag, rutine, man tror man kjenner alt ved sin partner, kjedsomhet, slit med barn, familie, jobb, økonomi osv) Så treffer man noen midt oppi det og får oppmerksomhet, blir møtt med interesse, smil, oppvartning. Kjemien i hodet endres og forelskelsen er et faktum. Noen ganger på ordentlig, men svært svært mange ganger midlertidig lammelse av viktige hjernefunksjoner. Som i denne perioden overtas av den lille hjernen mellom beina. Og stort sett får en ubehagelig oppvåkning når man er avslørt. Og da er skaden allerede skjedd. Jeg tror at noen mennesker er mer tilbøyelig til å gi etter for sånne impulser og følelser uten å tenke konsekvens, enn andre. Det ser man i de som sier konsekvent at følelser faktisk er noe man styrer (overstyrer som i at når man slanker seg og vil ha is, så lar man være å spise is for ikke å ødelegge slankingen) Mens andre sier at det var ikke noe de kunne gjøre, følelser lar seg ikke styre. Jeg tror også at et par kan komme styrket igjennom en slik episode. Men det avhenger av begge parters vilje til å kommunisere og til å faktisk være ærlig med hverandre og seg selv. ''Så treffer man noen midt oppi det og får oppmerksomhet, blir møtt med interesse, smil, oppvartning. Kjemien i hodet endres og forelskelsen er et faktum. '' Dette har jeg opplevd. Fantastisk og spennende følelser. Jeg tilhørte den kategorien mennesker som ikke lot seg blende av følelser, og "holdt stand" inntil dette gikk over av seg selv. Dvs ingen utroskap (ingen fysisk kontakt overhodet). Fy hvor tøft det var - å leve med forelskelsens rus, og samtidig ville forbli i sitt forhold. Eneste "gode" måtte være at jeg var lysten på sex- noe min mann trivdes helt fint med... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382793-utroskap-begge-sider/#findComment-3378941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pirrende følelser Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 ''Så treffer man noen midt oppi det og får oppmerksomhet, blir møtt med interesse, smil, oppvartning. Kjemien i hodet endres og forelskelsen er et faktum. '' Dette har jeg opplevd. Fantastisk og spennende følelser. Jeg tilhørte den kategorien mennesker som ikke lot seg blende av følelser, og "holdt stand" inntil dette gikk over av seg selv. Dvs ingen utroskap (ingen fysisk kontakt overhodet). Fy hvor tøft det var - å leve med forelskelsens rus, og samtidig ville forbli i sitt forhold. Eneste "gode" måtte være at jeg var lysten på sex- noe min mann trivdes helt fint med... hehe, been there done that! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382793-utroskap-begge-sider/#findComment-3378949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sensiblesara Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Jeg innbilder meg at den største årsaken til utroskap ligger i at man tar sin partner for gitt. Glemmer hva det var som gjorde at man valgte partneren i første omgang. (Årsakene til det igjen er hverdag, rutine, man tror man kjenner alt ved sin partner, kjedsomhet, slit med barn, familie, jobb, økonomi osv) Så treffer man noen midt oppi det og får oppmerksomhet, blir møtt med interesse, smil, oppvartning. Kjemien i hodet endres og forelskelsen er et faktum. Noen ganger på ordentlig, men svært svært mange ganger midlertidig lammelse av viktige hjernefunksjoner. Som i denne perioden overtas av den lille hjernen mellom beina. Og stort sett får en ubehagelig oppvåkning når man er avslørt. Og da er skaden allerede skjedd. Jeg tror at noen mennesker er mer tilbøyelig til å gi etter for sånne impulser og følelser uten å tenke konsekvens, enn andre. Det ser man i de som sier konsekvent at følelser faktisk er noe man styrer (overstyrer som i at når man slanker seg og vil ha is, så lar man være å spise is for ikke å ødelegge slankingen) Mens andre sier at det var ikke noe de kunne gjøre, følelser lar seg ikke styre. Jeg tror også at et par kan komme styrket igjennom en slik episode. Men det avhenger av begge parters vilje til å kommunisere og til å faktisk være ærlig med hverandre og seg selv. Wow... dette er det flotteste svaret jeg noen gang har lest her inne eller andre steder for den saks skyld! Jeg har tatt typen i utroskap og også selv gjort det i senere tid....man blir forelsket og blendet og tenker rett og slett bare på der og da uten å tenke på morgendagen.......dessverre... Jeg har vært utro selv om jeg elsket den personen jeg var sammen med der og da... så det betyr ikke at man ikke elsker den man bedrar..... for min del var det rett og slett dårlig holdning og moral da det skjedde..og jeg visst han aldri kom til å få vite det... noen han heller ikke fikk... så han tok ingen skade av min utroskap... heller jeg som sliter med dårlig samvittiget... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382793-utroskap-begge-sider/#findComment-3378982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Wow... dette er det flotteste svaret jeg noen gang har lest her inne eller andre steder for den saks skyld! Jeg har tatt typen i utroskap og også selv gjort det i senere tid....man blir forelsket og blendet og tenker rett og slett bare på der og da uten å tenke på morgendagen.......dessverre... Jeg har vært utro selv om jeg elsket den personen jeg var sammen med der og da... så det betyr ikke at man ikke elsker den man bedrar..... for min del var det rett og slett dårlig holdning og moral da det skjedde..og jeg visst han aldri kom til å få vite det... noen han heller ikke fikk... så han tok ingen skade av min utroskap... heller jeg som sliter med dårlig samvittiget... Takk. :0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382793-utroskap-begge-sider/#findComment-3379019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.