Gå til innhold

MMS på iphone 4 s

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt iphonen i ca et år men har aldri prøvd å bruke MMS. Skulle prøve idag men dette funket ikke....? Har lagt inn alt jeg skal også.

Hvordan får man til dette?

Har restartet telefonen flere ganger også.

Skrevet

Fikk det til da jeg skrudde på dataroaming. Men dette kan vel ikke lønne seg? Er ikke det kjempe dyrt?

Gjest Nettanetty
Skrevet

Fikk det til da jeg skrudde på dataroaming. Men dette kan vel ikke lønne seg? Er ikke det kjempe dyrt?

Dataroaming må stå på for å sende mms.

Skrevet

Dataroaming må stå på for å sende mms.

Men koster ikke det masse?

Gjest Nettanetty
Skrevet

Men koster ikke det masse?

Har onecall abb. betaler 99 kr for 150 sms, 150 mms, osv. Betaler ikke mer fordi om roamingen står på, men slå den av i utlandet.

Skrevet

Har onecall abb. betaler 99 kr for 150 sms, 150 mms, osv. Betaler ikke mer fordi om roamingen står på, men slå den av i utlandet.

Jeg har bestilt meg onecall folkepakka og da har jeg 500mms.

Så da betaler jeg ingenting ekstra ved å ha på dataroaming? Hvorfor må man egentlig ha på det?

Gjest Nettanetty
Skrevet

Jeg har bestilt meg onecall folkepakka og da har jeg 500mms.

Så da betaler jeg ingenting ekstra ved å ha på dataroaming? Hvorfor må man egentlig ha på det?

Bra valg. Dataroaming er å bruke mobilen til å motta data over mobilnettverk som mobiloperatøren du har valgt ikke eier. Jeg betaler ingenting ekstra annet enn prisen for hva det koster for en mms og den står på absolutt hele tiden for å kunne motta og sende. Slå den alltid av i utlandet.

Skrevet

Bra valg. Dataroaming er å bruke mobilen til å motta data over mobilnettverk som mobiloperatøren du har valgt ikke eier. Jeg betaler ingenting ekstra annet enn prisen for hva det koster for en mms og den står på absolutt hele tiden for å kunne motta og sende. Slå den alltid av i utlandet.

Så det vil si at du ikke betaler noe for mms i og med at du har mms inkl. i pakka?

Gjest Nettanetty
Skrevet

Så det vil si at du ikke betaler noe for mms i og med at du har mms inkl. i pakka?

Riktig, så lenge du ikke overstiger grensa på 500mb i datattrafikk og 500mms. Last ned onecall appen så kan du følge med. Jeg bruker masse data og har enda tilgode å bruke opp kvoten.

Skrevet

Riktig, så lenge du ikke overstiger grensa på 500mb i datattrafikk og 500mms. Last ned onecall appen så kan du følge med. Jeg bruker masse data og har enda tilgode å bruke opp kvoten.

Ok, takk :D Skal laste ned den.. Får ikke onecall før natt til onsdag :)

Skrevet

Bare husk å slå det av om du drar utenlands.

Skrevet

Du betaler fra MMS nr 501. Klarer du sende 500 MMS pr måned er du sannelig flink. Har hatt folkepakka et par år nå tror jeg, og antall MMS pr måned ligger på under 10 hos meg.

Skrevet

Du betaler fra MMS nr 501. Klarer du sende 500 MMS pr måned er du sannelig flink. Har hatt folkepakka et par år nå tror jeg, og antall MMS pr måned ligger på under 10 hos meg.

tenkte å sende mms i stedet for sms når sms`ene er brukt opp. Men det ser ikke ut til at man kan sende tekst i mms? På iphonen...

Skrevet

Bare husk å slå det av om du drar utenlands.

Men hvorfor må man ha på roaming? Trodde mms gikk over nettet bare.

Skrevet

Men hvorfor må man ha på roaming? Trodde mms gikk over nettet bare.

Jeg har Iphone 4 (ikke s), og for å sende MMS må jeg ha på mobildata (og muligens 3G? Har den iallefall på...) - Dataroaming er ikke på hos meg.

Skrevet

Jeg har Iphone 4 (ikke s), og for å sende MMS må jeg ha på mobildata (og muligens 3G? Har den iallefall på...) - Dataroaming er ikke på hos meg.

Ok... må tydeligvis ha på roaming på 4s, for det gikk ikke uten....

Skrevet

Ok... må tydeligvis ha på roaming på 4s, for det gikk ikke uten....

Det synes jeg var rart..... men hvis du f.eks. har Chessabonnement, så kan du gå inn der og sjekke innstillingene for MMS og se om innstillingene stemmer med din mobil (tror alle telefirmaer har et slikt oppsett på sin nettside).

Gjest Nettanetty
Skrevet

tenkte å sende mms i stedet for sms når sms`ene er brukt opp. Men det ser ikke ut til at man kan sende tekst i mms? På iphonen...

Bare finn bildet du skal sende og skriv under :)

Skrevet

Det synes jeg var rart..... men hvis du f.eks. har Chessabonnement, så kan du gå inn der og sjekke innstillingene for MMS og se om innstillingene stemmer med din mobil (tror alle telefirmaer har et slikt oppsett på sin nettside).

Har prøvd dette, men det funket ikke før jeg satte på dataroaming...

Skrevet

Bare finn bildet du skal sende og skriv under :)

Tenkte å bare skrive, ikke sende bilde...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...