Gå til innhold

Penger gjør meg lykkelig!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg elsker penger. Penger = frihet. Hvis jeg hadde mange nok av dem kunne jeg drive kun med slikt som gir mening for meg, jobbe bare med det jeg liker best, og slippe mange bekymringer. Jeg vil gjerne jobbe til jeg er 90 hvis jeg får muligheten til å jobbe bare med det jeg liker:)

Alt har en balanse. Å vasse i penger tror jeg ikke er bare bra, men å ha nok og kanskje litt mer enn nok gjør livet enklere på mange måter. Det er allikevel veldig viktig å huske på at ikke alt kan kjøpes for penger, ei heller all slags lykke!

Annonse

Gjest Scarlet O'Hara

Alt har en balanse. Å vasse i penger tror jeg ikke er bare bra, men å ha nok og kanskje litt mer enn nok gjør livet enklere på mange måter. Det er allikevel veldig viktig å huske på at ikke alt kan kjøpes for penger, ei heller all slags lykke!

Det rundt må være på plass, mann og barn, interesser og diverse man ønsker for at man skal bli lykkelig. Hvis dette er på plass, er det helt klart at lykke (i hvert fall for min del) også er knyttet opp mot penger slik at jeg/vi kan gjøre det vi ønsker...reise, bo på hotell, kjøpe det vi har lyst på osv...

Tja... Det er klart det er lettere å være lykkelig om du har penger til å betale regningene dine og til å spise deg mett hver dag, ha klær etter vær og vind osv. Ingen tvil om det.

Men jeg vet ikke om jeg hadde vært noe lykkeligere om jeg hadde hatt 5 mill på bok. Tviler på det egentlig.

Gjest maiapril

Det rundt må være på plass, mann og barn, interesser og diverse man ønsker for at man skal bli lykkelig. Hvis dette er på plass, er det helt klart at lykke (i hvert fall for min del) også er knyttet opp mot penger slik at jeg/vi kan gjøre det vi ønsker...reise, bo på hotell, kjøpe det vi har lyst på osv...

''Hvis dette er på plass, er det helt klart at lykke (i hvert fall for min del) også er knyttet opp mot penger slik at jeg/vi kan gjøre det vi ønsker...reise, bo på hotell, kjøpe det vi har lyst på osv...''

Jeg har selv tenkt tanken flere ganger, men alltid kommet fram til at jeg ikke hadde blitt lykkeligere om jeg kunne kjøpe meg alt og bestandig kunne gjøre hva jeg ville med penger. Gleden ved f.eks. å få noe eller kjøpe seg noe en har ønsket seg lenge blir borte. Jeg tror en setter mer pris på ting hvis en må spare til det og ikke bare lettvint gå å kjøpe det.

Det er jo noe lignende med barn som f.eks. får penger av mor for å ha hjulpet til med husarbeidet. De setter mer pris på pengene når de har jobbet for dem selv, enn når de bare får dem opp i hendene.

Å gjøre seg "fortjent" til penger ved å f.eks. jobbe for dem eller å spare, gir mer glede. En blir også mer takknemlig og bruker pengene mer forsiktig.

Men det er nå min mening da.

Gjest Scarlet O'Hara

''Hvis dette er på plass, er det helt klart at lykke (i hvert fall for min del) også er knyttet opp mot penger slik at jeg/vi kan gjøre det vi ønsker...reise, bo på hotell, kjøpe det vi har lyst på osv...''

Jeg har selv tenkt tanken flere ganger, men alltid kommet fram til at jeg ikke hadde blitt lykkeligere om jeg kunne kjøpe meg alt og bestandig kunne gjøre hva jeg ville med penger. Gleden ved f.eks. å få noe eller kjøpe seg noe en har ønsket seg lenge blir borte. Jeg tror en setter mer pris på ting hvis en må spare til det og ikke bare lettvint gå å kjøpe det.

Det er jo noe lignende med barn som f.eks. får penger av mor for å ha hjulpet til med husarbeidet. De setter mer pris på pengene når de har jobbet for dem selv, enn når de bare får dem opp i hendene.

Å gjøre seg "fortjent" til penger ved å f.eks. jobbe for dem eller å spare, gir mer glede. En blir også mer takknemlig og bruker pengene mer forsiktig.

Men det er nå min mening da.

Der er vi forskjellige - jeg liker luksus, ting og reiser, hoteller, restauranter, klær og storkoser meg når mannen og jeg reiser på weekend-turer - og jeg bryr meg ikke noe om hvordan jeg får pengene, enkelt eller ved hard jobb, jeg vil bare ha dem...:-)

Tja... Det er klart det er lettere å være lykkelig om du har penger til å betale regningene dine og til å spise deg mett hver dag, ha klær etter vær og vind osv. Ingen tvil om det.

Men jeg vet ikke om jeg hadde vært noe lykkeligere om jeg hadde hatt 5 mill på bok. Tviler på det egentlig.

''Men jeg vet ikke om jeg hadde vært noe lykkeligere om jeg hadde hatt 5 mill på bok. Tviler på det egentlig.''

Jeg tror nok jeg hadde vært det - eller, jeg hadde nok ikke beholdt dem alle på bok, da. Noe hadde vært gitt bort, noe skulle ha sikret meg en litt tidligere pensjonstilværelse, noe skulle ha betalt noen studier for barna.. Jeg hadde i alle fall ikke kjøpt meg luksus-stuff med dem ;-)

Ja, en del grunnleggende ting/behov må være på plass, men gode venner, en god partner, hyggelige kolleger, en forståelsesfull sjef osv. kan f.eks. ikke kjøpes for penger.

Annonse

Penger betyr svært lite for meg - så lenge jeg har nok av dem! ;)

En floskel, men med en viss sannhet. Jeg vil i hvertfall ikke si at jeg blir lykkelig av penger. Bra med penger, men "lykke" forbinder jeg med andre ting.

''Penger betyr svært lite for meg - så lenge jeg har nok av dem! ;)''

Veldig sant. Hørte noen som sa en gang at folk var så materialistiske, bare opptatt av materielle ting. Selv hadde de nye møbler i flott hus, bil, båt, hytte, hund osv. Jaddaså.

Gjest Scarlet O'Hara

Ja, en del grunnleggende ting/behov må være på plass, men gode venner, en god partner, hyggelige kolleger, en forståelsesfull sjef osv. kan f.eks. ikke kjøpes for penger.

''men gode venner, en god partner, hyggelige kolleger, en forståelsesfull sjef osv. kan f.eks. ikke kjøpes for penger.''

Nei, nettopp - og derfor sier jeg at dette må være på plass først. Og siden jeg har dette, synes jeg at penger gjør meg enda lykkeligere...

''men gode venner, en god partner, hyggelige kolleger, en forståelsesfull sjef osv. kan f.eks. ikke kjøpes for penger.''

Nei, nettopp - og derfor sier jeg at dette må være på plass først. Og siden jeg har dette, synes jeg at penger gjør meg enda lykkeligere...

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...