Gå til innhold

Fenomen på facebook!

Anbefalte innlegg

Gjest Facebook_fenomen.

Jeg har noen veldig gode venner som også er på facebook.

Ofte når noen legger ut bilder, skifter profilbilder osv, er det straks en masse kommentarer som.. Du er en pen dame, fint bilde, vakker osv. Det som slår meg er at dette er noe som ser ut til å gjelde for både godt voksne og helt unge.

Dette er jo koselig selv om jeg ofte synes det kan bli litt overdrevet.

Men det som slår meg mest er at dette stort sett gjelder de av oss som har helt normalt utseende. Jeg har to gode venner som virkelig er vakre mennesker. Det er ytterst sjelden disse får slike kommentarer på bilder de legger ut, eller blir tagget i.

Hvorfor er det slik?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382904-fenomen-p%C3%A5-facebook/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje de er av typen som viser tydelig at de digger seg selv pga utseendet, og at vennene er lei av selvdigginga? ;)

Jeg har også noen venner jeg vil betegne som vakre - og de får de samme fine kommentarene de også, så jeg tror sikkert dette er tilfeldig?

Gjest Hulderen

Jeg har lagt merke til det samme. Men det er ikke bare et FB-fenomen, jeg har sett det samme på et pat andre forum. De første gangene lurte jeg på om de virkelig syntest personene var pene. Men jeg har kommet frem til at det er et slags høflighetsfenomen. Ordinære personer dynges ned med at de er vakre. Jeg tenker at det kan være at de som skriver det også er ordinære, og kan føle seg pene selv ved å skryte av andre?

Men jeg ser ikke det skillet du beskriver. De som virkelig ER vakre får også komplimenter.

Gjest smisker

Litt motsatt her, har noen vakre venner, der skriver de søta osv til hverandre,

aldri til de som ser vanlige ut,

men derimot dersom de legger ut bilder der de har sminket og pyntet seg ekstra, ja da får de masse så fin du er osv...

har merket det selv og. Ordinære bilder - ingen kommentar.

Så har jeg lagt ut bilder der jeg har på meg litt mer sminke enn vanlig,

da får jeg plutselig masse likes og så pen du er.....

Jeg har ikke lagt merke til at de virkelig vakre får mindre likes enn de mer alminnelige. Synes i det hele tatt folk er rause med komplimentene på nettet. Det er da en hyggelig trend, er det ikke? De kunne kommet med ufinheter istedet. Det hadde ikke vært særlig trivelig.

Jeg tror ikke folk flest legger så veldig mye i et "like". Synes man et bilde er morsomt, pent eller hva det nå er som gjør at man legger merke til det, ja så trykker man, bare for å vise at man har sett det. Det hadde vært veldig kjedelig der inne hvis ingen ville by litt på seg selv, og uten noen form for respons stopper det opp, naturlig nok. Så når jeg synes at bildene og statusene til en person av en eller annen grunn er noe som gir et lite løft i hverdagen, ja da liker jeg, sånn at vedkommende vet at han har et publikum som setter pris på innsatsen og vil ha mer av samme slaget:)

Når det gjelder profilbilder tror jeg mange gir støttelikes. Det er lett å merke hvem som er ute etter oppmerksomhet og komplimenter, og hvem som har et mer avslappet forhold til det hele og bare har det litt morsomt. Det er noe smått desperat og stakkarslig over de som alltid poserer og viser seg fram fra alle vinkler og aldri egentlig har noe på hjertet, synes jeg, så da lar jeg være å like det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...