Gå til innhold

Forandre på oppskrifter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merker at jeg er litt frista sjæl..;) På den annen side liker jeg veldig godt å lage mat, og i utganspunktet er det kjempehyggelig å bli spurt, men jeg tror jeg går for en min variant, og en deres, av alle rettene jeg skal lage.

Jeg klarer ikke å halshuggefavoriitene mine og gjøre de halveis, og liksom signere med at dette er det beste jeg kan..:/

:)

Da er du jo veldig grei, hvis du lager to av hver.

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1

31

• Dorthe

7

• Angustia

6

• tonie

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Jeg ville kalt dem Fru Pettersen-Jensens kjøttboller, for anledningen laget av tonie. Jeg er vel sær jeg også, da:)'' Jeg er overrasket over hvor viktig dette er for dere? Sånt hadde jeg ikke giddet å lage noe fuzz om, og iallefall ikke om forholdet var betent fra før (som det jo er hos laguna) men kort og godt bedt dem finne finne fram en oppskrift jeg skulle bruke. Min hadde jeg neppe brukt, med begrunnelse "nei det har jeg ikke prøvd tidligere, og vil ikke lage festmat uten å kjenne resultatet". Er vel smidig jeg da... ;D

Nå så jeg for meg at vertinnen skulle gjøre et stort nummer av at lagunas berømte kjøttboller stod på menyen, men hvis hun ikke gjør det er det jo bare å lage mat og så ferdig med det. Jeg ville ikke likt at alle skulle tro at de tamme kjøttbollene der var mine berømte boller, men hvis det for gjestene bare var hvilke som helst kjøttboller hadde jeg ikke brydd meg i det hele tatt:)

Skrevet

Hm. Lurer på hvorfor de spør deg om å lage dine retter når de egentlig ikke vil ha dem? ;-) Jeg ville bedt dem lete fram en paioppskrift, en potetsalat etc, og sagt at dine vil du lage med de ingrediensene du pleier om de ønsker dem. Kanskje du kan lage begge deler?

Ikke lett for smaken er som kjent som baken. Min far likte virkelig ikke hvitløk, så når han var hos oss lagde jeg tom. lammelår uten hvitløk! Svigerfar syns ikke noe kan kalles middag (inkl feks spagetti bolognese) uten poteter, og også der tilpasser jeg meg. De har fått sushi til forrett foreksempel, men hovedretten har alltid vært noe de liker. Jeg ønsker jo at de skal kose seg også, og ikke sitte og presse i seg noe de syns smaker vondt.

Jeg tror nok jeg lager begge deler ja.

Det kommer jo en masse mennesker, og jeg ville blitt flau, og såra i kokkeforfengeligheten min, om jeg måtte signere på noe som virkelig ikke var mitt, eler sterkt amputert mitt.

Da hadde jeg gått fort Tonies.."dette er fru... sine kjøttboller, for anledningen laget av laguna"

Jeg vet det er mange matglade folk der, og det er jo massevis av damemennesker som lager det de er best på. Så alle vil jo like noe. Dessuten, folk pleier å like min mat veldig godt, så jeg tror det er litt snakk om å tørre å smake også. Men jeg har jeg to varianter er jeg jo trygg.

Hvorfor de spør på denne måten er forsåvidt også meg en gåte.

Jeg hadde GJERNE kokt og styra og hjulpet etter andres oppskrift og fulgt på deres opplegg, og GJERNE og med ære laget mine egne klassikere. Men helst ikke sistnevte redusert til noe ugjennkjennelig jeg ikke kan stå inne for.

Skrevet

Nå så jeg for meg at vertinnen skulle gjøre et stort nummer av at lagunas berømte kjøttboller stod på menyen, men hvis hun ikke gjør det er det jo bare å lage mat og så ferdig med det. Jeg ville ikke likt at alle skulle tro at de tamme kjøttbollene der var mine berømte boller, men hvis det for gjestene bare var hvilke som helst kjøttboller hadde jeg ikke brydd meg i det hele tatt:)

Nettopp og akkurat! :)

Skrevet

''Jeg ville ikke likt at alle skulle tro at de tamme kjøttbollene der var mine berømte boller''

Helt enig!

Jeg synes det er frekt å be noen lage "sin" mat for så å diktere hvordan det skal gjøres. Stemmer også for forslaget om å lage to varianter. :)

Skrevet

Da er du jo veldig grei, hvis du lager to av hver.

Ja, det er ikke noe problem. Liker å lage mat :)

Problemet ville være å presentere "lagunasberømte et eller annet" redusert til noe jeg ikke vil vedkjenne meg..;)

Skrevet

''Jeg ville ikke likt at alle skulle tro at de tamme kjøttbollene der var mine berømte boller''

Helt enig!

Jeg synes det er frekt å be noen lage "sin" mat for så å diktere hvordan det skal gjøres. Stemmer også for forslaget om å lage to varianter. :)

Jeg kommer til å gjøre det sånn. :) Også så hyggelig å se at det er flere som er ærekjære på matrettene sine, ikke bare jeg.

Skrevet

"Jeg må nok lage det på min måte for å få det vellykket, så da får dere nesten velge det slik eller få noen andre til å lage det".. tror jeg ville sagt det sånn jeg?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hvis ikke du begynner å ignorere slik ting, tror jeg du vil bygge opp mer og mer irritasjon mot dem.

Du later bare som du har glemt hva de har sagt, lager dine spesialretter slik du pleier å gjøre uten å informere dem på forhånd. Så får de spise dem som vil ha. De tør neppe klage etterpå og hvis de gjør svarer du bare at du hadde glemt det.

Jeg hadde ikke funnet meg i slik kommandering.

Skrevet

"Jeg må nok lage det på min måte for å få det vellykket, så da får dere nesten velge det slik eller få noen andre til å lage det".. tror jeg ville sagt det sånn jeg?

Ja? Det skulle jeg kanskje egentlig ha sagt, om det var noe ryggrad i meg..Men det tør jeg nok ikke.

Så jeg tror to av hver, så blir alle glade, og jeg kommer ut av det med integriten i behold.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg merker at jeg er litt frista sjæl..;) På den annen side liker jeg veldig godt å lage mat, og i utganspunktet er det kjempehyggelig å bli spurt, men jeg tror jeg går for en min variant, og en deres, av alle rettene jeg skal lage.

Jeg klarer ikke å halshuggefavoriitene mine og gjøre de halveis, og liksom signere med at dette er det beste jeg kan..:/

''men jeg tror jeg går for en min variant, og en deres, av alle rettene jeg skal lage''

At du gidder! Det hadde jeg ikke gjort. Kjøp en Denja potetsalat til dem.

Skrevet

Hvis ikke du begynner å ignorere slik ting, tror jeg du vil bygge opp mer og mer irritasjon mot dem.

Du later bare som du har glemt hva de har sagt, lager dine spesialretter slik du pleier å gjøre uten å informere dem på forhånd. Så får de spise dem som vil ha. De tør neppe klage etterpå og hvis de gjør svarer du bare at du hadde glemt det.

Jeg hadde ikke funnet meg i slik kommandering.

De er ikke helt lette å ignorere heller da ser du..Ringer daglig og alt det der..;)

Jeg finner meg egentlig slett ikke i sånn kommandering jeg heller, særlig ikke på et felt jeg føler jeg har styring og peiling, men etter alt som har passert føler jeg at jeg bør trå ganske forsiktig, fordi jeg vet hvor lett det er å utløse en evigvarende og die hard konflikt over ingenting og bagateller. Det skal ikke no til!

Så jeg tror jeg lager to av hver. Så er jeg litt "ulydig" og for således ivaretatt egen integritet, samtidig som jeg etterkommer, så godt jeg kan, litt snåle ønsker.

Skrevet

Liker ikke, kjenner ikke til, osv..Ingen allergier eller noe.

Tror de vil at ting skal være "nytt og spennende" samtidig som det ikke skal være det i det hele tatt. Skjønner?

Og sånn halveis mat har jeg litt vondt for å sette signatur på, merker jeg.

Enten koker jeg etter egne oppskrifter, eller så koker jeg etter andres og hjelper til.

Amputasjon og forringelse av mine egne hjertebarn har jeg litt lite til overs for.

''Enten koker jeg etter egne oppskrifter, eller så koker jeg etter andres og hjelper til'' Høres ut som en grei ting å formidle. Ville imidlertid droppet å nakke om 'signatur', 'mitt' og 'hjertebarn' etc for å unngå å framstå vanskelig, og heller begrunne i at du ikke kjenner resutatet på noe du ikke har prøvd. Det er ikkke urimelig å ønske å unngå å lage noe for første gang når det skal serveres i selskap :)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

De er ikke helt lette å ignorere heller da ser du..Ringer daglig og alt det der..;)

Jeg finner meg egentlig slett ikke i sånn kommandering jeg heller, særlig ikke på et felt jeg føler jeg har styring og peiling, men etter alt som har passert føler jeg at jeg bør trå ganske forsiktig, fordi jeg vet hvor lett det er å utløse en evigvarende og die hard konflikt over ingenting og bagateller. Det skal ikke no til!

Så jeg tror jeg lager to av hver. Så er jeg litt "ulydig" og for således ivaretatt egen integritet, samtidig som jeg etterkommer, så godt jeg kan, litt snåle ønsker.

Men tror du virkelig de kommer i ettertid og klager på maten du har laget, hvis du gjør det på din måte?

Jeg hadde i så fall ikke brydd meg. Da er det jo bare å la være å gjøre dem en slik tjeneste en annen gang.

Det trenger ikke bli noe krangel og bråk ut av dette. Prøver de seg, trekker du bare på skuldrene og ikke gjør noe mer vesen ut av det.

Skrevet

''Enten koker jeg etter egne oppskrifter, eller så koker jeg etter andres og hjelper til'' Høres ut som en grei ting å formidle. Ville imidlertid droppet å nakke om 'signatur', 'mitt' og 'hjertebarn' etc for å unngå å framstå vanskelig, og heller begrunne i at du ikke kjenner resutatet på noe du ikke har prøvd. Det er ikkke urimelig å ønske å unngå å lage noe for første gang når det skal serveres i selskap :)

Jeg ville jo aldri sagt det sånn til DEM..Det var jo noe jeg sa her på forumet for å understreke og sette utropstegn etter hvordan jeg føler det.

Skrevet

Ja, det er ikke noe problem. Liker å lage mat :)

Problemet ville være å presentere "lagunasberømte et eller annet" redusert til noe jeg ikke vil vedkjenne meg..;)

Kanskje du kan merke dine og droppe å merke rettene andre har diktert. Vet ikke. Nå ble jeg sulten..

Skrevet

Jeg tror nok jeg lager begge deler ja.

Det kommer jo en masse mennesker, og jeg ville blitt flau, og såra i kokkeforfengeligheten min, om jeg måtte signere på noe som virkelig ikke var mitt, eler sterkt amputert mitt.

Da hadde jeg gått fort Tonies.."dette er fru... sine kjøttboller, for anledningen laget av laguna"

Jeg vet det er mange matglade folk der, og det er jo massevis av damemennesker som lager det de er best på. Så alle vil jo like noe. Dessuten, folk pleier å like min mat veldig godt, så jeg tror det er litt snakk om å tørre å smake også. Men jeg har jeg to varianter er jeg jo trygg.

Hvorfor de spør på denne måten er forsåvidt også meg en gåte.

Jeg hadde GJERNE kokt og styra og hjulpet etter andres oppskrift og fulgt på deres opplegg, og GJERNE og med ære laget mine egne klassikere. Men helst ikke sistnevte redusert til noe ugjennkjennelig jeg ikke kan stå inne for.

''Men helst ikke sistnevte redusert til noe ugjennkjennelig jeg ikke kan stå inne for'' Nei det skjønner jeg forsåvidt godt. Pussig forespørsel i grunnen...

Skrevet

Kanskje du kan merke dine og droppe å merke rettene andre har diktert. Vet ikke. Nå ble jeg sulten..

tror jeg gjør noe sånt! Og :D

Skrevet

Jeg kommer til å gjøre det sånn. :) Også så hyggelig å se at det er flere som er ærekjære på matrettene sine, ikke bare jeg.

Det hadde jo vært annerledes om de hadde kommet med en oppskrift og spurt deg om du kunne være så snill å lage den.

Gjest tenker jeg
Skrevet

Jeg tenker vel du kan si at dersom de vil at du skal lage mat i konfirmasjonen (eller hva det når er ulike ganger) så vil du lage maten på din måte.

Hvis de ber deg lage den uten de og de ingrediensene og de likevel bruker de ingrediensene ville jeg blitt rimelig sur hvis det var meg du laget mat til. Det er mye mer realt å si at hvis du skal lage mat lager du det på din måte. Og det synes jeg godt du kan si.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...