Gå til innhold

Vil du planlegge din egen begravelse og bet.

Anbefalte innlegg

Men nå er vel ikke du av de yngste her heller. Jeg kan godt skjønne at folk på rundt 20-25 år ikke kan spytte ut 60 000 kr til en begravelse om de aldri så gjerne ønsker.

Men de fleste voksne folk eier jo hus eller leilighet som kan selges og dermed så blir det nok penger til en begravelse hvis ungene er i en studentsituasjon

''Jeg kan godt skjønne at folk på rundt 20-25 år ikke kan spytte ut 60 000 kr til en begravelse om de aldri så gjerne ønsker.

''

En begravelse trenger ikke å bli på langt nær så kostbar. Med en del egeninnsats fikk vi til en fin bisettelse for ca 15 000,-

Fortsetter under...

Kommer nok helt sikkert til å etterlate meg nok penger til det lille jeg vil ha av seremoni. Har gitt noen retningslinjer på hva jeg vil ha: vil kremeres, noe av asken skal spres et spesielt sted og resten kan de plassere på minnelund eller kaste eller whatever. Jeg vil ikke ha en grav som krever stell. Minneseremonien skal være enkel, med mat og litt musikk.

''Har gitt noen retningslinjer på hva jeg vil ha: vil kremeres, noe av asken skal spres et spesielt sted og resten kan de plassere på minnelund eller kaste eller whatever.''

Har du sjekket at det er lovlig å spre asken der du ønsker? Jeg ble overrasket over hvor presist dette regelverket oppga hvor askespredning var lovlig.

Nei, det er forhåpentligvis så lenge til at det får barna og barnebarna mine ta seg av...

Jeg tror egentlig det er mye sorgterapi i å arrangere en begravelse, jeg tror faktisk det er derfor vi har disse ritualene.

''Jeg tror egentlig det er mye sorgterapi i å arrangere en begravelse, jeg tror faktisk det er derfor vi har disse ritualene.''

Enig, jeg synes i alle fall det var litt fint å finne tekst til dødsannonsen, salmer/sanger til begravelsen og slike ting da min mor døde. Føltes litt som å gi henne litt ekstra omtanke etter at det var slutt.

Nope, nope, nope.

Mine etterlatte skal få gjøre akkurat som de selv vil med min begravelse, eneste jeg ønsker er å få være donor om jeg skulle dø på en slik måte at det er mulig. Ut over det overlater jeg alt til mine etterlatte, og satser på at de finner midler enten i egen lommebok eller mine gamle til å betale for gildet.

Det er masse sorgterapi i å arrangere begravelse/bisettelse, så herfra kommer ingen diktat. :-)

''Jeg kan godt skjønne at folk på rundt 20-25 år ikke kan spytte ut 60 000 kr til en begravelse om de aldri så gjerne ønsker.

''

En begravelse trenger ikke å bli på langt nær så kostbar. Med en del egeninnsats fikk vi til en fin bisettelse for ca 15 000,-

Så billig kom ikke jeg unna, enda jeg prøvde på den siste. Jeg tror jeg må ha blitt snytt ;)

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Jeg var 19 år da jeg bestemte meg for hva som skal spilles i min begravelse, men jeg tror det er bare venninna som vet det :-)

.http://www.youtube.com/watch?v=BLKiMbC6s2k

Ellers har jeg penger til min egen begravelse og jeg bør kanskje fortelle mine nærmeste at forbundet mitt også gir støtte til begravelsen.

Jeg var 19 år da jeg bestemte meg for hva som skal spilles i min begravelse, men jeg tror det er bare venninna som vet det :-)

.http://www.youtube.com/watch?v=BLKiMbC6s2k

Ellers har jeg penger til min egen begravelse og jeg bør kanskje fortelle mine nærmeste at forbundet mitt også gir støtte til begravelsen.

Forbindet? Altså fagforeningen?

Det har jeg ikke hørt om, men det stemmer sikkert da. Innbiller meg at svigerfar var fagorganisert, men tror nok ingen av oss tenkte på å undersøke det da han ble begravet.

Gjest Nickløsheletida

Forbindet? Altså fagforeningen?

Det har jeg ikke hørt om, men det stemmer sikkert da. Innbiller meg at svigerfar var fagorganisert, men tror nok ingen av oss tenkte på å undersøke det da han ble begravet.

http://www.lofavor.no/id/1254

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...