Liliaceae Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Min datter på 11 år er kjempetrygg i vann. Hopper fra 3. og 5. meteren, dykker, svømmer under vann og svømmer på rygg og crawler. MEN, hun er ikke så trygg at hun kan kalles svømmedyktig. Hun kan altså IKKE svømme mer enn 20-30 meter uten å ta seg til kanten, eller lene seg til en voksen. Hun behersker ikke brystsvømming og svømmer generelt med kroppen lavt i vannet. Probemstillingen for oss er at hun selv ønsker å bli svømmedyktig og at vi kan dra sammen til svømmehallen og hun slipper å være avhengig av at en av oss voksne er på dypet med henne. Hun vil jo gjerne etterhvert dra med venner til svømmehallen. Vi ønsker jo også at hun blir enda mer selvstendig. Neste vår vil det helt klart bli aktuelt for vennene hennes å dra på svømmehallen uten voksne, da de har 12 års grense der. Hun har gått på mange svømmekurs, men har hatt opphold siste året da vi følte hun manglet motivasjon og gikk litt lei. Hun mangler teknisk svømmeferdighet. Jeg meldte henne på kurs, og hun kom i gruppe med 6 åringer som lekte i vann. Dette var totalt bom og jeg ble veldig skuffet, for jeg skrev i mailen hva hun kan og hva vi ønsker. Men, jeg har forstått det slik at det er ulike nivåer og jeg vet ikke helt hvilket nivå hun ligger på. Men hun ligger i alle fall ikke på N3 (nivå 3). Har forstått det slik at hun er blitt plassert i nybegynnerkurs nivå 3. Er det noen som kan fortelle meg hva N4, N5 og nivå F innebærer og hva som kreves i de ulike nivåene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383101-sv%C3%B8mmekurs/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men kommentere at det tydeligvis er ganske vanlig å plassere de nye som begynner sammen med nybegynnere. Da jeg var 15 ville jeg begynne på svømming i en nabobygd (bare der de drev med konkurransesvømming). Jeg hadde da kunnet svømme siden jeg var 3 år og var så absolutt svømmedyktig. Kunne både rygg, bryst og crawl, men ikke butterfly, svømte, dykket osv. Jeg ble, som eneste store, plassert i en gruppe med 6-7åringer. Mor spurte om det virkelig var meningen at jeg på 15 skulle svømme sammen med dem, og det skulle jeg - siden jeg var ny i klubben. Jeg ble ikke gammel i den klubben - for å si det slik... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383101-sv%C3%B8mmekurs/#findComment-3382496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Sjekk svømmeforbundets sider, der finner du kanskje svar på spørsmålene om disse N'ene. Kan forøvrig bare legge til at noen svømmeklubber er veldig opptatt av å få alle sine kursdeltagere gjennom hele svømmekursstigen. Mine var også trygge på/i vann da de startet, men manglet det svømmetekniske. Selv om vi fortalte dette både i mail og muntlig ved oppmøte, så måtte de begynne på laveste vanntilvenningsnivå. Etter 3 (!) semester gav vi bare opp, da hadde de fortsatt ikke tatt ett svømmetak, og ungene var drittlei. :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383101-sv%C3%B8mmekurs/#findComment-3382499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 28. august 2012 Forfatter Del Skrevet 28. august 2012 Sjekk svømmeforbundets sider, der finner du kanskje svar på spørsmålene om disse N'ene. Kan forøvrig bare legge til at noen svømmeklubber er veldig opptatt av å få alle sine kursdeltagere gjennom hele svømmekursstigen. Mine var også trygge på/i vann da de startet, men manglet det svømmetekniske. Selv om vi fortalte dette både i mail og muntlig ved oppmøte, så måtte de begynne på laveste vanntilvenningsnivå. Etter 3 (!) semester gav vi bare opp, da hadde de fortsatt ikke tatt ett svømmetak, og ungene var drittlei. :-( Det er utrolig dårlig av arrangørene å nærmest tvinge barna til å kjede seg gjennom kurs. Jeg skal i alle fall ikke la jenta gå på dette kurset. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383101-sv%C3%B8mmekurs/#findComment-3382835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.