Gjest Aldri for sent, håper jeg Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Desverre ble det ingen videregående skole på meg da jeg var ung. Men ved å ta en del kurs (nettkurs/brevkurs) har jeg likevel greidd å skaffe meg jobb og forsørge meg og barna som alenemor. Nå er ungene ute av rede og tiden moden til å tenke nytt, håper jeg. Det er nok for sent å tenke videregående er jeg redd. Engelsk og matte er nok for vanskelig. Jeg har akkurat passert 50:-) Dessuten tar slikt tid. Tar i mot alle gode ideer om hva jeg kan satse på av utdannelse! Det må være noe jeg kommer inn på uten studiekompetanse. Jeg må også ha i tankene hvordan jeg kan overleve økonomisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383137-jobb/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest luftslott Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 50 er da ingen alder:-) Mamma utdannet seg til sosionom da hun var ung. Etter mange år innen sektoren ble hun nysgjerrig på hva som formet ungene før hun fikk de som tilfeller, og begynte å jobbe i barnehage. Der jobbet hun noen år, så ble det noen år til i PPT. Men så fant hun ut at det hun var mest nysgjerrig på var hvordan ungene klarte seg videre, etter og utenfor systemet hun var en del av. Så hun bestemte seg for å bli lærer. Tok pedagogikk, norsk, engelsk og litteratur, og fikk jobb på en ungdomsskole. Mens hun jobbet der begynte hun å studere spesialpedagogikk, i en alder av 53 leverte hun inn sin masteroppgave om lese-og skriveopplæring, og begynte å bygge opp skolebiblioteket. Nå er hun 62, elsker jobben sin og leter etter nye prosjekter å drive med nå når knærne tvinger henne ut i redusert stilling og etterhvert pensjonsalder. Sett deg opp en plan, ta små steg av gangen og gå for det som gir deg glede, så tenker jeg du blir overraska over hva du får til:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383137-jobb/#findComment-3382719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aldri for sent, håper jeg Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 50 er da ingen alder:-) Mamma utdannet seg til sosionom da hun var ung. Etter mange år innen sektoren ble hun nysgjerrig på hva som formet ungene før hun fikk de som tilfeller, og begynte å jobbe i barnehage. Der jobbet hun noen år, så ble det noen år til i PPT. Men så fant hun ut at det hun var mest nysgjerrig på var hvordan ungene klarte seg videre, etter og utenfor systemet hun var en del av. Så hun bestemte seg for å bli lærer. Tok pedagogikk, norsk, engelsk og litteratur, og fikk jobb på en ungdomsskole. Mens hun jobbet der begynte hun å studere spesialpedagogikk, i en alder av 53 leverte hun inn sin masteroppgave om lese-og skriveopplæring, og begynte å bygge opp skolebiblioteket. Nå er hun 62, elsker jobben sin og leter etter nye prosjekter å drive med nå når knærne tvinger henne ut i redusert stilling og etterhvert pensjonsalder. Sett deg opp en plan, ta små steg av gangen og gå for det som gir deg glede, så tenker jeg du blir overraska over hva du får til:-) For en flott mamma du har! Og takk for optimismen din. Skulle ønske jeg var som henne. MEN jeg har altså to ting som står litt i veien for å nå så langt som henne ,nemlig manglende videregående og økonomi...sukk. Har ingen mulighet til å greie meg uten 15000.-kr netto pr mnd og hvordan greier man det som student..... Men noe må da finnes for meg også. Derfor jeg prøver DOL:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383137-jobb/#findComment-3382720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.