Gå til innhold

Uten bolig, rettigheter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Vet ikke om du har noen rettigheter, men du kan i alle fall søke kommunen om å stå på venteliste for kommunal bolig.

''Vet ikke om du har noen rettigheter, men du kan i alle fall søke kommunen om å stå på venteliste for kommunal bolig.''

OK, takk for tips. Er redd personen kommer langt nedover på ventelisten, og det siste jeg leste i lokalavisa der, var at det var lite boliger, som så mange steder.

Jeg tror sosialkontoret så langt det går ønsker at personer uten bosted skal innkvateres hos familie/venner. Ellers har man vel krav på midlertidige løsninger som f.eks hospits.

Ja... Men familie kan ikke alltid stille opp. Hospits ja, det er vel en mulighet, men har en rett på det? Sånn med loven i hånd?

[quote name=Shira :o)' timestamp='1346184669' post='4804559]

Ja... Men familie kan ikke alltid stille opp. Hospits ja, det er vel en mulighet, men har en rett på det? Sånn med loven i hånd?

Ja, kommunen har plikt til å hjelpe med midlertidig bolig.

http://www.nav.no/Sosiale+tjenester/Midlertidig+botilbud

Annonse

Hospits er helt grusomt og koster kommunen en formue.

Jeg ble veldig overrasket over hvor mange tusen det kostet kommunen i måneden for rom på hospits i den artikkelen jeg leste. Flere hospits ville ikke slippe journalistene inn heller, og når de snek seg inn så talte jo bildene til hvorfor de ikke skulle få komme inn.

Huff. Men, tak over hodet må de jo ha. Jeg er litt rådvill akkurat nå, men har sagt at jeg skal sjekke rettigheter om ikke annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...