Gå til innhold

Hvilket yrke ville du valgt

Anbefalte innlegg

''Det foregår omtrent ingen kundebehandling lengre siden kundene gjør alt selv ifm utlån i dag.''

De gjør jo ikke det da. :o) På de store bibliotekene er det en god del selvbetjening både ved inn- og utlevering ja, men på de mindre så snakker vi da masse med lånerne hver eneste dag. Alt fra de bittesmå som henger i bæresele på mammas bryst til de som er så gamle at de husker mellomkrigstiden som en flott barndomstid. :o)

'' så gamle at de husker mellomkrigstiden som en flott barndomstid.''

Tiden mellom første og andre Gulf-krig? ;-)

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

8

• Mary Poppins

6

• Franzeska

4

• tonie

3

Jeg jobber i bibliotek og elsker jobben min. :o) Litt artig å se at flere kunne tenke seg det!

Om jeg skulle vært noe annet tror jeg at jeg ville funnet meg en odelsgutt med melkekyr eller andre dyr og blitt bondekone, det tror jeg hadde passet meg godt. :o)

''Det foregår omtrent ingen kundebehandling lengre siden kundene gjør alt selv ifm utlån i dag.''

De gjør jo ikke det da. :o) På de store bibliotekene er det en god del selvbetjening både ved inn- og utlevering ja, men på de mindre så snakker vi da masse med lånerne hver eneste dag. Alt fra de bittesmå som henger i bæresele på mammas bryst til de som er så gamle at de husker mellomkrigstiden som en flott barndomstid. :o)

'' så gamle at de husker mellomkrigstiden som en flott barndomstid.''

Tiden mellom første og andre Gulf-krig? ;-)

Med vennlig hilsen

Jeg jobber i bibliotek og elsker jobben min. :o) Litt artig å se at flere kunne tenke seg det!

Om jeg skulle vært noe annet tror jeg at jeg ville funnet meg en odelsgutt med melkekyr eller andre dyr og blitt bondekone, det tror jeg hadde passet meg godt. :o)

Hadde man visst den gang da det man vet nå.. ;0P

Først ville jeg bli lastebilsjåfør, for da kunne jeg reise gratis rundt i verden og besøke spennende steder. Som litt eldre ungdom ville jeg bli bibliotekar, siden jeg nærmest bodde på biblioteket i perioder. Jeg ble lærer på vgs, og kan ikke tenke meg noe annet jeg heller ville jobbe med.

Annonse

Jeg ville vært psykolog, tror jeg. Spennende, interessant og ikke minst svært lønnsomt og "lettvint". Tenk bare å sitte på en stol og spørre pasientene "Hvordan har du det, og hvordan har du hatt det siden sist? " Så mens pasienten forteller og forklarer kan man dagdrømme og tenke på helt andre ting mens man selvsagt passer på å nikke bekreftende innimellom og fylle inn med et "hmm.." og "Jaha" og "Akkurat". Det er også viktig å følge med på klokka sånn at man presis 45 minutter etter timestart kan si at "Nå er tiden ute, når passer det at du kommer tilbake neste gang?"

;)

Jeg skulle gjerne prøvd meg som journalist, lærer eller jurist.

Men i mitt neste liv skal jeg drive en storkiosk og ta all fortjenesten selv, mens jeg rekker tunge til alle idrettslag, klassetur-komiteer og andre kaffepushere.

''Men i mitt neste liv skal jeg drive en storkiosk og ta all fortjenesten selv, mens jeg rekker tunge til alle idrettslag, klassetur-komiteer og andre kaffepushere.''

he-he, jobba noen dugnadstimer du?

''Men i mitt neste liv skal jeg drive en storkiosk og ta all fortjenesten selv, mens jeg rekker tunge til alle idrettslag, klassetur-komiteer og andre kaffepushere.''

he-he, jobba noen dugnadstimer du?

Jepp! Og det er helt greit, men noen ganger føler jeg at jeg burde ha mer igjen for mine geniale ideer til vareutvalg og salgstricks :-)

Jeg skulle gjerne prøvd meg som journalist, lærer eller jurist.

Men i mitt neste liv skal jeg drive en storkiosk og ta all fortjenesten selv, mens jeg rekker tunge til alle idrettslag, klassetur-komiteer og andre kaffepushere.

Journalist kunne du gjerne vært :-)

Ang. din storkiosk-drøm - har du blitt satt opp på litt for mange dugnader i det siste? ;-)

Annonse

Journalist kunne du gjerne vært :-)

Ang. din storkiosk-drøm - har du blitt satt opp på litt for mange dugnader i det siste? ;-)

Nja - det viktigste er at jeg synes det er for lite å hente på å gjøre litt ekstra, sammenliknet med å gjøre det absolutte minimum ;-)

Gjest Psyk av alt

Jeg ville vært psykolog, tror jeg. Spennende, interessant og ikke minst svært lønnsomt og "lettvint". Tenk bare å sitte på en stol og spørre pasientene "Hvordan har du det, og hvordan har du hatt det siden sist? " Så mens pasienten forteller og forklarer kan man dagdrømme og tenke på helt andre ting mens man selvsagt passer på å nikke bekreftende innimellom og fylle inn med et "hmm.." og "Jaha" og "Akkurat". Det er også viktig å følge med på klokka sånn at man presis 45 minutter etter timestart kan si at "Nå er tiden ute, når passer det at du kommer tilbake neste gang?"

;)

Får da virkelig ikke håpe på at det finnes slike psykologer.

;)

Lettvindt? Du kan godt få ta en prat med min psykologsøster som er i bup - jeg tror lettvindt er det siste ordet hun ville brukt til å beskrive jobben sin. Jeg håper virkelig ikke du på ramme alvor tror at det er sånn?

Gjest annlovinda

Jeg trives veldig godt med yrket jeg har. Jeg vet sannelig ikke hva jeg skulle valgt hvis jeg måtte omskolere meg, men jeg ville nok valgt noe der jeg slapp å jobbe tett på mennesker.

Helt motsatt av meg. Jeg jobber på kontor, mye alene. Og kunne tenkt meg å jobbe mer med mennesker. Mye mer

;)

Jeg tolket dette som en spøk. Snodig at det er flere som lar seg provosere, men så kan det jo være at jeg tok feil.

Flyvertinne er noe av det siste jeg kunne tenkt meg. Drive å servere å ta seg av slitne og grinete pasasjerer, ukurante arbeidstider, slit og mas, nei takk.

Det er vel en 30-40 år siden det var statusyrke. Men godt å høre at det er godt betalt, så folk holder ut.

Nei jeg overdrev nok bittelitt;) Men jobber bare 75% i dag. Rett og slett fordi jobben min er så krevende at jeg ikke orker mer, dermed tjener jeg mindre.

Som flyvertinne vil jeg ha rundt 500 000 i begynnerlønn hvor tillegg og bonuser kommer utenom.

Ifølge denne linken fra 2011 er begynnerlønnen heller 240.000 kroner (+ tillegg).

http://www.ung.no/oss/arbeid/lonn/67185.html

Mulig man får noe mer om man har utdannelse fra før?, men tviler sterkt på at den bikker 500.000.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...