Gå til innhold

Fluortablett for voksne?


Gjest eller bare for barn?

Anbefalte innlegg

Gjest eller bare for barn?

Det er angitt dose for voksne på Flux- boksen. Jeg har imidlertid ikke hørt om voksne som tar fluortabletter.

Har det noe for seg? Jeg tenker at det er lettere å ta en tablett etter måltid enn å skylle når man er på farten.

Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Jeg tar fluortabletter.

Tannlegen min sier at det har noe for seg, selvsagt i kombinasjon med tannkost og tanntråd.

Jeg har så sensitivt tannkjøtt at jeg liker ikke å skylle.

Og jeg har lett for å få hull, nå derimot får jeg mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt anbefales vel å skylle med fluor snarere enn å ta tabletter, da kroppen ikke har så godt av fluor, og det dermed er bedre å spytte det ut. Selv skyller jeg med fluor (nesten) hver kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Tannlegen min anbefaler meg å skylle med listerine eller annen fluorskyllemiddel.

Og pusse tenner gjør jeg jo minst to ganger daglig uansett, så å skylle etter tannpuss tar jo minimalt med tid. Det er bare å få inn vanen - det er ikke like enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å ta et par fluortabletter når jeg legger meg... Aner ikke om det hjelper, men det smaker godt :P

På boksen min står det 3 tabl. (0,5 mg) pr. dag. Jeg har antatt at det skal taes 3 gr. om dagen. Tenkte det var lettere å hive innpå en tabl. etter lunsj enn å skylle med flytende fluor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gjorde bare et google-søk jeg. Har ikke peiling på om de er seriøse, men synes de underbygger påstanden sin veldig godt.

Nyhetsspeilet er fullt av svartsynte og udokumenterte konspirasjonsteorier, gjerne med jesuitter, jøder og frimurere i hovedrollene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...