Gå til innhold

Kreft i bukspyttkjertelen

Anbefalte innlegg

Gjest grusom beskjed å få

Vi har et familimedlem som har fått denne diagnosen for kort tid siden. Familien har så klart en tung tid nå, for dette er jo en svært alvorlig diagnose. Ikke er han så gammel han som har fått diagnosen heller, så dette er trist. Jeg har jo fått informasjon om sykdommen, og at han skal opereres i neste uke. Visstnok en stor operasjon.

Jeg leser jo en del om denne sykdommen på nettet. Og uansett hvor jeg leser så kommer det fram at det kun er et tidsspørsmål før vedkommende går bort :( At det er smertelindrende behandling som er det som kan tilbys. Også at denne operasjonen kun hjelper som smertelindring. Nå er dette ting jeg har lest på nettet. Når jeg fikk telefon om sykdommen fikk jeg egentlig kun vite hvilken diagnose han hadde fått og at han skulle opereres.

Noen som vet om dette jeg fant på nettet stemmer? Som har kunnskap om denne sykdommen.

Og en annen ting, hvor lenge kan man regne med at en som har bukspyttkjertelkreft kan leve? Skjønner at det kan være store store forskjeller her altså.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384408-kreft-i-bukspyttkjertelen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tung tid

Det er viktig å beholde håpet, men samtidig ikke ha falske forhåpninger...

Man bør være realistiske, ellers kan det jo komme som et sjokk når det faktisk

ikke skjer det man håper... Der er alltid et håp, men bukspyttkjertelkreft er nok

en av de mest dødlige med dårligst prognoser.

Vi fikk så dårlig info når faren min fikk sykdommen,

han ble operert og vi trodde han da var kurert,

vi fikk jo ikke vite at de færreste overlevde sykdommen...

et halvt år etter operasjonen var det konstatert spredning til lever

og et halvt år senere døde han.

En veldig tung tid for familien....

Viktig at familien rundt støtter familien. Vi hadde problemer med hans søster

og hennes familie som la seg borti og mente vi ikke gjorde nok,

ville tvangsinnlegge han (han ville jo helst dø hjemme),

de slo seg ikke til ro med at det kun gikk en vei...

og beskyldte oss i stedet for å støtte oss.

Det er ikke bare pasienten som blir syk - det går utover hele familien.

Moren min sluttet så og si og spise og var bare en skygge av seg selv...

Gjest grusom beskjed å få

Det er viktig å beholde håpet, men samtidig ikke ha falske forhåpninger...

Man bør være realistiske, ellers kan det jo komme som et sjokk når det faktisk

ikke skjer det man håper... Der er alltid et håp, men bukspyttkjertelkreft er nok

en av de mest dødlige med dårligst prognoser.

Vi fikk så dårlig info når faren min fikk sykdommen,

han ble operert og vi trodde han da var kurert,

vi fikk jo ikke vite at de færreste overlevde sykdommen...

et halvt år etter operasjonen var det konstatert spredning til lever

og et halvt år senere døde han.

En veldig tung tid for familien....

Viktig at familien rundt støtter familien. Vi hadde problemer med hans søster

og hennes familie som la seg borti og mente vi ikke gjorde nok,

ville tvangsinnlegge han (han ville jo helst dø hjemme),

de slo seg ikke til ro med at det kun gikk en vei...

og beskyldte oss i stedet for å støtte oss.

Det er ikke bare pasienten som blir syk - det går utover hele familien.

Moren min sluttet så og si og spise og var bare en skygge av seg selv...

Uff, trist med faren din :(

Jeg er usikker på hva slags beskjed de har fått fra sykehuset, og om de tror han vil bli frisk igjen. Så klart, som du sier, håpet må man beholde, alle sammen, også den syke.

Vi skal nok være flinke å støtte både han syke og familien hans.

Takk for svar

Ettersom jeg har skjønt er det dårlige prognoser fordi det oppdages så sent. Symptomene kommer sent.

Han swayze her levde ganske lenge med den sykdommen syntes jeg

http://www.webmd.com/cancer/pancreatic-cancer/news/20090107/swayze-opens-up-about-pancreatic-cancer

Vet at i Oslo tilbyr private ultralydundersøkelse av indre organer kan neste lure på om det hadde vært lurt av og til.

Ettersom jeg har skjønt er det dårlige prognoser fordi det oppdages så sent. Symptomene kommer sent.

Han swayze her levde ganske lenge med den sykdommen syntes jeg

http://www.webmd.com/cancer/pancreatic-cancer/news/20090107/swayze-opens-up-about-pancreatic-cancer

Vet at i Oslo tilbyr private ultralydundersøkelse av indre organer kan neste lure på om det hadde vært lurt av og til.

''Vet at i Oslo tilbyr private ultralydundersøkelse av indre organer kan neste lure på om det hadde vært lurt av og til.''

Vet du hvilke klinikker som gjør dette? Fikk lyst til å sende mamma og pappa på dette.

''Vet at i Oslo tilbyr private ultralydundersøkelse av indre organer kan neste lure på om det hadde vært lurt av og til.''

Vet du hvilke klinikker som gjør dette? Fikk lyst til å sende mamma og pappa på dette.

Her er en

http://www.austaddiagnostikk.no/Ultralydsjekk/

Også de private røntgeninstituttene gjør det mener jeg. Samt Aleris, volvat osv skulle jeg tro.

Annonse

Her er en

http://www.austaddiagnostikk.no/Ultralydsjekk/

Også de private røntgeninstituttene gjør det mener jeg. Samt Aleris, volvat osv skulle jeg tro.

Takk jeg fant frem til den samme klinikken, og nå har mamma og pappa time der i oktober:-)

Gjest Den brutale sannhet

Uff, så trist :(

Men jeg fikk etterhvert vite at det foreløpig ikke er funnet noe spredning. Men det er vel kun en vei slikt kan gå uansett?

Om de ikke har funnet spredning kan det gå bra. Problemet er at de ofte ikke finner spredningen før de er i gang med operasjonen. Vi får satse på det går bra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...