Gå til innhold

Kan jeg snakke med den jeg vil gifte meg med, fø

Anbefalte innlegg

''Du sa forleden at du kommenterer N&N når noen spør deg om det. Dette er et godt eksempel på at dét ikke er i samsvar med virkeligheten. – Kayia''

Jeg har da aldri påstått at jeg aldri siterer hans innlegg i andre sammenhenger?

Eller?

Vi hadde følgende samtale forleden:

''K: - Må vel innrømme at de endeløse rekkene mellom dere som opererer på hver deres pol - ikke provoserer - men kjeder etterhvert...

S: - Hvis du sikter til mellom meg og N&N så har jeg ikke skrevet til ham på over et år. Jeg finner dog ofte daglig 10-20 innlegg med spam i "Svar til deg" boksen.

K: - Jeg syns du er uvanlig kreativ når det kommer til å svare N&N gjennom tredjeperson, men jo, jeg sikter til deg og hans meningsfeller.

S: - Nuvel, folk spør meg hvorfor jeg ikke svarer ham, så da får de svar'' I denne tråden har du gjort nettopp det jeg siktet til, nemlig svart N&N gjennom tredjeperson. Altså det du valgte å svare "Nuvel, folk spør meg hvorfor jeg ikke svarer ham, så da får de svar".

Poenget mitt er at "folk spør meg og da får de svar" kun dekker en halv sannhet. Du burde heller svart det du sier nå "Ja jeg pleier rett som det er å sitere han".

Fortsetter under...

''Du sa forleden at du kommenterer N&N når noen spør deg om det. Dette er et godt eksempel på at dét ikke er i samsvar med virkeligheten. – Kayia''

Jeg har da aldri påstått at jeg aldri siterer hans innlegg i andre sammenhenger?

Eller?

''Jeg har da aldri påstått at jeg aldri siterer hans innlegg i andre sammenhenger?''

Hvor lenge skal du svare meg gjennom andre? din feige lus.

Vi hadde følgende samtale forleden:

''K: - Må vel innrømme at de endeløse rekkene mellom dere som opererer på hver deres pol - ikke provoserer - men kjeder etterhvert...

S: - Hvis du sikter til mellom meg og N&N så har jeg ikke skrevet til ham på over et år. Jeg finner dog ofte daglig 10-20 innlegg med spam i "Svar til deg" boksen.

K: - Jeg syns du er uvanlig kreativ når det kommer til å svare N&N gjennom tredjeperson, men jo, jeg sikter til deg og hans meningsfeller.

S: - Nuvel, folk spør meg hvorfor jeg ikke svarer ham, så da får de svar'' I denne tråden har du gjort nettopp det jeg siktet til, nemlig svart N&N gjennom tredjeperson. Altså det du valgte å svare "Nuvel, folk spør meg hvorfor jeg ikke svarer ham, så da får de svar".

Poenget mitt er at "folk spør meg og da får de svar" kun dekker en halv sannhet. Du burde heller svart det du sier nå "Ja jeg pleier rett som det er å sitere han".

Jeg siterer selvsagt hvem jeg vil, og har aldri påstått noe annet.

Ikke noe verre enn det.

:-)

ts = trådstarter

Sitatet viser jo at holdningene til kvinner er meget like.

Hvis du ser hva diverse høyreekstremister har publisert i det siste, så ser du at høyreekstreme tanker om likestilling/kvinner er ganske like høyreekstreme muslimske tanker om likestilling/kvinner.

Hevder du at trådstarter er høyreekstremist, og begrunner det med det sitatet du hentet?

Eller blander du snørr og barter i en salig røre, i et forsøk på å dreie denne tråden over på noe helt annet enn hva den opprinnelig omhandler?

Annonse

Du er for smart til ikke å ta poenget, så enough said. Skjønner at det kan være tungt å skrive det ;-)

Nuvel, dersom du vil fortsette å tillegge meg meninger, for så å argumentere mot deg selv så værsågod. Gjør det gjere hjemme.

Nuvel, dersom du vil fortsette å tillegge meg meninger, for så å argumentere mot deg selv så værsågod. Gjør det gjere hjemme.

Jeg har ikke tillagt deg meninger, jeg har underbygget et utsagn jeg hadde om din atferd her inne forleden.

Vil dessuten - som jeg har sagt tidligere - ha meg frabedt tips om hva jeg skal gjøre på hjemmebane. Dette er et offentlig debattforum, og den private sfære angår ikke debattanter her inne - med mindre de spesifikt inviterer til dét i en tråd selv.

Dette innlegget er så langt fra det muslimer jeg kjenner, kjenner til og møter i jobbsammenheng står for - virkelig. Om det er representativt for norske muslimer, er det all grunn til bekymring. Underslår ikke at jeg tidvis opplever 'ekstreme' holdninger fra muslimer og andre.

Om "ortodokse" muslimer i Norge velger å 'leve på sida av samfunnet', får de gjøre det så lenge begge parter er inneforstående med det, men de kan ikke forvente offentlig økonomisk støtte på dette grunnlaget.

Valg av ektefeller er et personlig anliggende. Personlig kan jeg rystes og "vemmes" over forutsetsetningene, men så lenge begge parter er enige, er det jo greit.

Stusser på dette i linken din:

''Dette er en oversettelse av den engelske versjonen av Shaykh Muhammed Salih Al-Munajjid sin fatwa He wants to talk to women before he proposes marriage to her.

Teksten er oversatt av Det Islamske Nettverk – Islam Net.

Hvis det som er oversatt er korrekt er det på grunn av Allahs veiledning, og hvis det er noen feil er det vi som har gjort disse feilene, og Allah vet best.

Referanser:

Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid sin fatwa:

http://islamqa.com/en/ref/13791/ (oppsøkt 05.04.12)''

Er innlegget fra en muslim i Norge og svaret fra en norsk muslim?

Tenk om du kunne begrenset deg til å gjøre det samme hjemme.

Da ville antallet innlegg du har på dette (og sikkert andre) forum blitt svært begrenset......

Dette innlegget er så langt fra det muslimer jeg kjenner, kjenner til og møter i jobbsammenheng står for - virkelig. Om det er representativt for norske muslimer, er det all grunn til bekymring. Underslår ikke at jeg tidvis opplever 'ekstreme' holdninger fra muslimer og andre.

Om "ortodokse" muslimer i Norge velger å 'leve på sida av samfunnet', får de gjøre det så lenge begge parter er inneforstående med det, men de kan ikke forvente offentlig økonomisk støtte på dette grunnlaget.

Valg av ektefeller er et personlig anliggende. Personlig kan jeg rystes og "vemmes" over forutsetsetningene, men så lenge begge parter er enige, er det jo greit.

Stusser på dette i linken din:

''Dette er en oversettelse av den engelske versjonen av Shaykh Muhammed Salih Al-Munajjid sin fatwa He wants to talk to women before he proposes marriage to her.

Teksten er oversatt av Det Islamske Nettverk – Islam Net.

Hvis det som er oversatt er korrekt er det på grunn av Allahs veiledning, og hvis det er noen feil er det vi som har gjort disse feilene, og Allah vet best.

Referanser:

Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid sin fatwa:

http://islamqa.com/en/ref/13791/ (oppsøkt 05.04.12)''

Er innlegget fra en muslim i Norge og svaret fra en norsk muslim?

Nei, det ser ut til å være en oversettelse fra engelsk og ikke en aktiv debatt i Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...