Gå til innhold

- Gud er et produkt av menneskelig svakhet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Religion kan funke for noen, for andre kan det være ett mareritt.

Selv er jeg glad jeg har filosofert meg frem til att de jordiske religioner er tullprat. En så primitiv gud som midtøstenguden, fortjener ikke å bli tilbett. Og hva med Jesus? Trukke det.

Men religion har som nevnt ikke noe med intelligens å gjøre, det finnes genier som tror, og dårer som ikke tror.

Religion kan funke for noen, for andre kan det være ett mareritt.

Selv er jeg glad jeg har filosofert meg frem til att de jordiske religioner er tullprat. En så primitiv gud som midtøstenguden, fortjener ikke å bli tilbett. Og hva med Jesus? Trukke det.

Men religion har som nevnt ikke noe med intelligens å gjøre, det finnes genier som tror, og dårer som ikke tror.

''Men religion har som nevnt ikke noe med intelligens å gjøre, det finnes genier som tror, og dårer som ikke tror. – serenity777

''

Uten at jeg har en referanse for hånden, så er det visstnok en korrelasjon mellom IQ og ikke-religiøsitet (i hvert fall hva angår sterk religiøs tro).

Med vennlig hilsen

''Men religion har som nevnt ikke noe med intelligens å gjøre, det finnes genier som tror, og dårer som ikke tror. – serenity777

''

Uten at jeg har en referanse for hånden, så er det visstnok en korrelasjon mellom IQ og ikke-religiøsitet (i hvert fall hva angår sterk religiøs tro).

Med vennlig hilsen

''Uten at jeg har en referanse for hånden, så er det visstnok en korrelasjon mellom IQ og ikke-religiøsitet''

Hvorfor spekulere i noe det tar tre sekunder å finne data for på nettet? ref. http://en.wikipedia.org/wiki/File:LynnHarveyNyborg-CountryBelieveGod-Intelligence.svg

Burde vel være unødvendig å nevne at samtlige lavintelligente land/folk med 0 prosent non-belivers er muslimske.

Eller var det kanskje ikke så viktig dette med emd IQ allikevel?

Annonse

''

Med vennlig hilsen

Her er mer moro med IQ. Sammenhengen mellom IQ og økonomisk velstand:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/92/IQatWoN_GDP_IQ.png

Siden du har blitt sosialdarwinist helt plutselig, og bruker IQ i din argumentasjon, så er du kanskje enig i at det ikke er noe sjakktrekk å importerte en bråte somaliere med en gjennomsnitts IQ på 68 hit, sånn med tanke på fremtidens velferdssamfunn?

Gjest på druen

Her er mer moro med IQ. Sammenhengen mellom IQ og økonomisk velstand:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/92/IQatWoN_GDP_IQ.png

Siden du har blitt sosialdarwinist helt plutselig, og bruker IQ i din argumentasjon, så er du kanskje enig i at det ikke er noe sjakktrekk å importerte en bråte somaliere med en gjennomsnitts IQ på 68 hit, sånn med tanke på fremtidens velferdssamfunn?

''Siden du har blitt sosialdarwinist helt plutselig, og bruker IQ i din argumentasjon, så er du kanskje enig i at det ikke er noe sjakktrekk å importerte en bråte somaliere med en gjennomsnitts IQ på 68 hit, sånn med tanke på fremtidens velferdssamfunn?''

Er du optimist og tror du får svar?

''Siden du har blitt sosialdarwinist helt plutselig, og bruker IQ i din argumentasjon, så er du kanskje enig i at det ikke er noe sjakktrekk å importerte en bråte somaliere med en gjennomsnitts IQ på 68 hit, sånn med tanke på fremtidens velferdssamfunn?''

Er du optimist og tror du får svar?

''Er du optimist og tror du får svar''

Selvsagt ikke, han er for feig. Men han svarer sikkert via deg eller noen andre på noe helt annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...