Gå til innhold

Irriterende medarbeider

Gjest prøver å være overbærende, men...

Anbefalte innlegg

Gjest prøver å være overbærende, men...

Gud hjelpe meg, og alle mine gode kolleger! Vi har nemlig en medarbeider som er annoying+

Hun er ute i sin første jobb, og er verdensmester. Påberoper seg å være ansatt på "prosjekter", og er derfor mye borte fra sin arbeidsplass/kontor. Sjefene er irriterte, fordi fakta er at hun ikke er ansatt i prosjekt, men er en del av et større team, som løser oppgaver sammen. Hun har en overfra-og-ned-holdning, og er tidvis kort i lunta og grinete. Hun nekter å utføre enkelte oppgaver som er felles anliggende. Jeg er så pissed på det mennesket. Skikkelig personlighetskrasj. Nå har hun vært et uhyre i noen uker, og var ordentlig krass i kjeften ovenfor nestleder. Jeg er sjokkert. I tillegg fortalte hun i en bisetning at hun er gravid og i dårlig form, men det vet ikke sjefen ennå. Det er snakk om prøvetid som ikke er fullgått ennå.

Jeg har lyst til å anbefale sjefen å ikke ansette denne viktigper'n videre, men vil ikke vært en sytete sladrehank heller. *grrr*

Derfor lufter jeg temaet her, i håp om råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384486-irriterende-medarbeider/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis sjefene allerede er irriterte, kan du nok regne med at de har fått med seg hvordan hun er. Hvis du har en god tone med din sjef, kan du jo evt. spørre om han vil høre din mening om en evt. ansettelse av henne, men du har ellers ikke noe med å blande deg inn i dette, synes jeg.

Ofte er det slik på en arbeidsplass at flere enn én person ser hvem som ikke passer inn.

''Jeg har lyst til å anbefale sjefen å ikke ansette denne viktigper'n videre, men vil ikke vært en sytete sladrehank heller. *grrr*''

De aller fleste sjefer setter nok pris på ærlige tilbakemeldinger om det meste, så lenge du forholder deg konstruktiv og profesjonell i formuleringene dine.

''Hun er ute i sin første jobb, og er verdensmester.''

Enten må man ta seg umaken ved å oppdra henne. (Utdanningssystemet er ikke alltid en god forberedelse på arbeidslivet.) Eller så bør man få henne ut.

Oppsigelsesvernet er veldig sterkt også i prøveperioder. Man må følge de formelle spillereglene.

Sikkert lurt å ta dette opp med sjefen før det får gått seg enda surere. Kan være det som skal til for at problemet blir tatt skikkelig tak i.

mvh

Det er slik at man kan velge om folk skal fortsette etter prøvetid eller ikke. Grunnene for oppsigelse må være like saklige i/etter prøvetid, det er bare kortere oppsigelsestid.

Og irritasjon holder ikke som oppsigelsesgrunn.

''Det er slik at man kan velge om folk skal fortsette etter prøvetid eller ikke.''

Her mangler det muligens et "ikke" i første del av setningen?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...