Gå til innhold

Tulleepikriser!

Gjest Nickløsheletida

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

sammenblanding av grasiøse og gaselle?

Kanskje han prøvde å skrive "grasiøs som en gaselle" og hadde litt dårlig tid bare?

Akkurat det samme tenkte jeg :-)

Skrevet

Hei!

Jeg tror det beste er å ikke få tilsendt epikriser så er man spart for mange tanker!

Jeg ber aldri om journalnotat hos min psykiater, kanskje skriver hun mye rart der :-) men det er i orden. Hvem skal lese den? Ingen :-)

Du må huske på at ikke alle er like flinke til å høre med ørene, og det er et problem!!

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Jeg tror det beste er å ikke få tilsendt epikriser så er man spart for mange tanker!

Jeg ber aldri om journalnotat hos min psykiater, kanskje skriver hun mye rart der :-) men det er i orden. Hvem skal lese den? Ingen :-)

Du må huske på at ikke alle er like flinke til å høre med ørene, og det er et problem!!

''Jeg tror det beste er å ikke få tilsendt epikriser så er man spart for mange tanker!''

Det er jeg ikke enig i. Jeg ville ikke brydd meg hvis ikke det var en sjanse for at det kunne være uheldig med en feil epikrise senere, men det kan det være. Derfor bør den være korrekt.

''Jeg ber aldri om journalnotat hos min psykiater, kanskje skriver hun mye rart der :-) men det er i orden. Hvem skal lese den? Ingen :-)''

Jeg ber heller aldri om det, men jeg har fått dem tilsendt. Ikke fra fastlegen, men fra sykehuset. Hvis dette blir en forsikringssak, regner jeg med at forsikringsselskapet vil se på epikrisen. Da er det viktig at den er korrekt.

''Du må huske på at ikke alle er like flinke til å høre med ørene, og det er et problem!!''

Jada, men jeg tror det er ekstra viktig at en lege lytter :-)

Skrevet

''Jeg tror det beste er å ikke få tilsendt epikriser så er man spart for mange tanker!''

Det er jeg ikke enig i. Jeg ville ikke brydd meg hvis ikke det var en sjanse for at det kunne være uheldig med en feil epikrise senere, men det kan det være. Derfor bør den være korrekt.

''Jeg ber aldri om journalnotat hos min psykiater, kanskje skriver hun mye rart der :-) men det er i orden. Hvem skal lese den? Ingen :-)''

Jeg ber heller aldri om det, men jeg har fått dem tilsendt. Ikke fra fastlegen, men fra sykehuset. Hvis dette blir en forsikringssak, regner jeg med at forsikringsselskapet vil se på epikrisen. Da er det viktig at den er korrekt.

''Du må huske på at ikke alle er like flinke til å høre med ørene, og det er et problem!!''

Jada, men jeg tror det er ekstra viktig at en lege lytter :-)

Hei!

Hm. Okey, men hvorfor skulle dette virke feil og uheldig tilbake på deg?

Det er omstridt om forsikrningsselskaper skal ha tilgang til epikriser, de skal bare få tilgang til informasjon som er relevant for saken.

Ja jeg får når du sier det epikriser fra sykehuset hva angår mitt barn, men jeg leser dem ikke, regner meg at det står det vi snakket om. En gang lurte jeg på hva dette var og da stod mer eller mindre det vi hadde snakket om, det stod noe om at jeg var svært bekymret, det kunne jeg ikke huske at jeg var, så jeg tenkte det må være sånn legen oppfattet situasjonen.

Men dette er jo en bagatell, da ingen vil lese dette senere.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Det er omstridt om forsikrningsselskaper skal ha tilgang til epikriser, de skal bare få tilgang til informasjon som er relevant for saken.

Ja jeg får når du sier det epikriser fra sykehuset hva angår mitt barn, men jeg leser dem ikke, regner meg at det står det vi snakket om. En gang lurte jeg på hva dette var og da stod mer eller mindre det vi hadde snakket om, det stod noe om at jeg var svært bekymret, det kunne jeg ikke huske at jeg var, så jeg tenkte det må være sånn legen oppfattet situasjonen.

''Hm. Okey, men hvorfor skulle dette virke feil og uheldig tilbake på deg?''

Nei, det jeg tenker om dette er at hvis forsikringsselskapet vil vite hva slags plager jeg har, vil det virke ganske merkelig hvis jeg forteller noe som ikke stemmer med det som står i epikrisa. Jeg er som deg at jeg liker ikke løgner/feil. Jeg vil være % ærlig og i epikrisa står det jo noe jeg overhodet ikke har sagt og så mangler det noe jeg har sagt. Det er det viktigste som mangler faktisk i forhold til hvordan situasjonen var da.

Nå har jo dette endret seg siden den gangen, da jeg har fjernet stanga og jeg kjenner ikke noe som trykker meg i kneet lenger nå, men likefullt står det ting som er feil.

Egentlig tror jeg ikke jeg vil få bruk for forsikringsselskapet, da jeg tror jeg vil bli helt bra nå og at det som fortsatt ikke er på plass vil bedre seg med bevegelighetstrening , styrke og spensttrening. Men det er en del trening jeg ikke får lov til å begynne med enda fordi jeg ikke får utsette benet for harde støt, så jeg kan ikke vite helt sikkert hvordan jeg vil bli. Jeg er ikke som før, men ok nok til at hverdagene er helt ok.

Mulig jeg har store krav altså. Jeg lurer litt på det når andre spør meg hvorfor det er så viktig å kunne løpe og stå slalom, men det er det altså for meg.

Derfor tenker jeg det er greit at det står riktig og at jeg ikke blir fremstilt som ei som bare feiler ting de ikke klarer å sette fingeren på. Det skulle egentlig være ganske enkelt å forstå det jeg sier. Det er ikke mange rare ting som ikke er til å bli klok av, hvis du skjønner. Det er også litt viktig at jeg kan sette rompa ned på hælene igjen. Det er litt mer praktisk når jeg skal sitte på gulvet og holde på med noe. Skure et gulv eller luke ugress f.eks.

''Det er omstridt om forsikrningsselskaper skal ha tilgang til epikriser, de skal bare få tilgang til informasjon som er relevant for saken''

Ja, det regner jeg med og da må det relevante stå der, og feilinformasjonen fjernes. Det må i det minste stå at jeg har vondt på de riktige stedene og ikke sånt tull som at jeg kjenner skruen gjennom huden, når jeg ikke har gjort det. Det står at jeg kjenner den nederste skruen gjennom huden og det har jeg ikke gjort naturlig nok siden jeg har vært så hoven der hele tiden.

Skrevet

Hei!

I den ene epikrisen som om handlet mitt barn var det masse feil.

Hennes storebror var blitt til lillebror bl.a. ( vi lurte veldig på hvor denne lillebroren var blitt av - ingen av oss hadde sett ham stakkar...) Mye annet og mer alvorlig var også helt ugjenkjennelig.

Skrevet

I den ene epikrisen som om handlet mitt barn var det masse feil.

Hennes storebror var blitt til lillebror bl.a. ( vi lurte veldig på hvor denne lillebroren var blitt av - ingen av oss hadde sett ham stakkar...) Mye annet og mer alvorlig var også helt ugjenkjennelig.

Hei!

Ja jeg skjønner.

Jeg tenkte bare at det ikke er så lett etter på å huske alle detaljer, slik at feil kan oppstå, men er det store feil som får etterspill for behandling er det jo viktig å få det rettet opp.

Men hvis man bare føler seg misforstått så er det jo ikke så farlig, feks at legen oppfattet meg som svært bekymret :-) er jo legens opplevelse, og ikke noe viktig.

mrs_knowitall
Skrevet

Hei!

''Jeg ber aldri om journalnotat hos min psykiater, kanskje skriver hun mye rart der :-) men det er i orden. Hvem skal lese den? Ingen :-) ''

Det kan være mange som skal lese din journal, det kommer an på hva slags pasient du er og hvor du er i behandling. I et sykehus, enten der er somatikk eller psykiatri, kan det være mulighet for at det skal diskuteres i tverrfaglige møter, eller for rådføring. I tillegg kan det i noen tilfeller bli aktuelt å involvere forsikringsselskaper, og da syns jeg det er spesielt viktig at alt stemmer. Noen små detaljer feil i plassering av smerter/ skader eller behandling som er utført/ ikke utført kan være avgjørende for medhold eller ikke.

Skrevet

Jeg synes i hvert fall dere bør undersøke hvorfor dette skjedde. Foreldre eller andre som står det ene laget veldig nær, burde absolutt ikke dømme i kamper der det står om kretsmesterskap.

Skrev en mail til foreldrekontakten om den kampen, og i går snakket jeg med ham. Han visste heller ikke hvordan reglene var, og hadde sendt mailen min videre til trener og muligens videre til klubbledelsen og. Han var enig i at det var interessant å få vite hvordan dette skulle være, og var også enig med meg i at det virket rart å ha en far som dommer i en såpass viktig kamp.

Skrevet

Skrev en mail til foreldrekontakten om den kampen, og i går snakket jeg med ham. Han visste heller ikke hvordan reglene var, og hadde sendt mailen min videre til trener og muligens videre til klubbledelsen og. Han var enig i at det var interessant å få vite hvordan dette skulle være, og var også enig med meg i at det virket rart å ha en far som dommer i en såpass viktig kamp.

Det er bra!

Dere oppnår sikkert ikke noe med akkurat den kampen som er spilt, men det er nyttig å ha disse reglene i klartekst, slik at man unngår altfor pinlige situasjoner for framtiden.

Skrevet

Det er bra!

Dere oppnår sikkert ikke noe med akkurat den kampen som er spilt, men det er nyttig å ha disse reglene i klartekst, slik at man unngår altfor pinlige situasjoner for framtiden.

Neida - tror ikke det har noen hensikt å legge inn offentlig protest på den kampen - det er vanskelig når den ikke er blitt filmet og en kan se igjen det som skjedde. Men for neste sesong, så er det jo interessant.

Uansett - serien er over nå - og det har vært utrolig moro å følge disse guttene og utviklingen deres på dette laget etter at han byttet klubb i påska :-) Utrolig hyggelige gutter, trenere og foreldre :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...