Gå til innhold

Reaksjon på vaksine

Anbefalte innlegg

Gjest Matmonsen

Gutten min fikk en reaksjon etter vaksinen i 2 trinn. 3 dager etter vaksinen skulle jeg vekke han og han satt i sengen og så på fingrene sine. Fikk ikke kontakt med han. Når han snakket sa han bare: bla bla(babyspråk). Han fikk ett sånn anfall etter en time også. Hadde hodepine og kastet opp. Ble innlagt på sykehus men de fant ikke ut hva det var. Kunne ikke svare på om det var pga vaksine eller ikke. Nå er jeg redd for den vaksinen han skal ta i 6 trinn. Hva hadde du gjort?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384556-reaksjon-p%C3%A5-vaksine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vær skeptisk

1) Det er viktig at du sørger for at legen rapporterer de bivirkningene inn til rette instans.

2) Hvis det er samme type vaksine ville jeg desidert droppet det, uansett hva legen sier. Episoden viser jo at gutten din ikke tåler vaksine.

Du kan evt be at han får en annen type vaksine med annet stoff i seg.

1) Det er viktig at du sørger for at legen rapporterer de bivirkningene inn til rette instans.

2) Hvis det er samme type vaksine ville jeg desidert droppet det, uansett hva legen sier. Episoden viser jo at gutten din ikke tåler vaksine.

Du kan evt be at han får en annen type vaksine med annet stoff i seg.

Hvordan kan du konkludere med:

''Episoden viser jo at gutten din ikke tåler vaksine.''

Når det står i innlegget du svarer på:

''Ble innlagt på sykehus men de fant ikke ut hva det var. Kunne ikke svare på om det var pga vaksine eller ikke. ''

Du bedriver spekulasjon.

Med vennlig hilsen

Hei,

Hva slags vaksine tar man i 6 trinn?

Jeg ville tatt en prat med en spesialist før du gikk videre, også for å høre om det er en kjent bivirkning, om det finnes andre vaksiner med forskjellig virkestoffer (ev. kan de importere fra utlandet), og hva spesialisten anbefaler.

Mye av det avhenger jo også av "fremtiden". Vaksiner tar man jo som regel mot noe alvorligere, så hvis han uanset risikerer å bli smittet som voksen så kan det være bedre å vaksinere seg.

Med vennlig hilsen

Det de tar i 2. klasse, likner på trippelvaksinen de tar som småbarn.

I 6. klasse tar de MMR, den tar de også når de er 1 1/2 år.

Forutsatt at de følger dette programmet:

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainArea_5661&MainArea_5661=5631:0:15,4537:1:0:0:::0:0

Så jeg ser egentlig ingen grunn til å droppe MMR fordi han kanskje reagerte på 4. gangs trippel, dersom han ikke har hatt reaksjoner tidligere. Men det er helt frivillig å følge vaksineprogrammet.

Spontan uvelhet kort tid etter en vaksine er ikke uvanlig.

Å våkne forvirret tre dager etter en vaksine er etter min mening sannsynligvis en tilfeldighet.

Annonse

Hei,

Hva slags vaksine tar man i 6 trinn?

Jeg ville tatt en prat med en spesialist før du gikk videre, også for å høre om det er en kjent bivirkning, om det finnes andre vaksiner med forskjellig virkestoffer (ev. kan de importere fra utlandet), og hva spesialisten anbefaler.

Mye av det avhenger jo også av "fremtiden". Vaksiner tar man jo som regel mot noe alvorligere, så hvis han uanset risikerer å bli smittet som voksen så kan det være bedre å vaksinere seg.

Med vennlig hilsen

''Hva slags vaksine tar man i 6 trinn?''

Stivkrampe? Jentene får vel også røde hunder- vaksine.

''Hva slags vaksine tar man i 6 trinn?''

Stivkrampe? Jentene får vel også røde hunder- vaksine.

Jeg tenker det må være flere forskjellige vaksiner, som tilsammen skal settes over 6 forskjellige datoer (ikke samme vaksine som må utføres i seks deler, med mindre det er mot allergi).

Med vennlig hilsen

Jeg tenker det må være flere forskjellige vaksiner, som tilsammen skal settes over 6 forskjellige datoer (ikke samme vaksine som må utføres i seks deler, med mindre det er mot allergi).

Med vennlig hilsen

*hehe* Neida, det skal nok stå 6. trinn tenker jeg. :o) Jeg mener begge mine (gutt og jente) tok en vaksine på det skoletrinnet.

Min eldste ble kjempesyk etter MMR da han var liten så den han skulle få på skolen tok han ikke. Da han var i militæret så tok han den en gang til, han ante ikke at han ble så syk første gangen, og denne gangen ble han ikke dårlig i det hele tatt. Så det ser ut som om man kan få ulik reaksjon hver gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...