Gå til innhold

Hva skjer uføretrygdede ved pensjonsalder?

Anbefalte innlegg

Gjest mindre eller samme

Jeg spør for en kamerat av meg. Han er blitt uføretrygdet etter mange år i arbeidslivet. Han lurer på om han vil få samme beløp utbetalt resten av livet (som det han får nå), eller om det vil endres (les: minskes) når han fyller 67? Han får deler av trygden sin fra fylkeskommunal pensjonskasse, om det har noe å si.

Fortsetter under...

Gjest mindre eller samme

Foreslår at kameraten din tar kontakt med NAV pensjon.

Men det må vel være noen her som vet det?

Det er mange år fram til han når pensjonsalder, vi bare begynte å snakke om dette i går, og jeg sa jeg kunne spørre på forumet her for ham.

Gjest sinnadrops

Det er mange år fram til han når pensjonsalder, vi bare begynte å snakke om dette i går, og jeg sa jeg kunne spørre på forumet her for ham.

Folk her vet vel stort sett ikke så mye mer enn det som står på nav.no. Hvis dere ikke vil kontakte nav pensjon foreslår jeg derfor å begynne å lete der.

Dol har slett ikke svaret på alt, og det dolerne tror de har svaret på ville jeg også tatt med en klype salt om det ikke var lenket til noe dokumentasjon :)

Gjest Elextra

Det finnes ikke noe standardsvar på dette, det kommer an på flere faktorer fordi det er ulike beregningsgrunnlag. Forøvrig kan jeg ikke mye om dette, men det står litt om det her:

https://www.spk.no/Uforepensjon/ved-overgang-til-alderspensjon/

Gjest sinnadrops

Det finnes ikke noe standardsvar på dette, det kommer an på flere faktorer fordi det er ulike beregningsgrunnlag. Forøvrig kan jeg ikke mye om dette, men det står litt om det her:

https://www.spk.no/Uforepensjon/ved-overgang-til-alderspensjon/

Og det der er til og med en lenke fra statens pensjonskasse ;-)

Svaret på spørsmålet er enkelt og greit: Ring 55553334

Annonse

Gjest sinnadrops

Tror dette er det beste du kan få hostet opp:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/ad/tema/pensjoner/uforepensjon/ny-uforetrygd-og-alderspensjon-til-ufore.html?id=645169

Folk her vet vel stort sett ikke så mye mer enn det som står på nav.no. Hvis dere ikke vil kontakte nav pensjon foreslår jeg derfor å begynne å lete der.

Dol har slett ikke svaret på alt, og det dolerne tror de har svaret på ville jeg også tatt med en klype salt om det ikke var lenket til noe dokumentasjon :)

*dolerne* er da vel ikke noen homogen masse. Så klart det kan slumpe til å sitte en her som jobber med trygd eller skatt eller politikk el. Forsøket verdt å spørre.

Gjest sinnadrops

*dolerne* er da vel ikke noen homogen masse. Så klart det kan slumpe til å sitte en her som jobber med trygd eller skatt eller politikk el. Forsøket verdt å spørre.

Definititvi lov å spørre. Det jeg reagerte på var kommentaren trådstarter gav til den som prøvde å gi et tips. "Det må da være noen her som kan svare". For nei, det må slett ikke være noe her som kan svare på et så komplisert spørsmål. Ja, det kan godt hende det er noen som kan svare, men å ha den tro at det skal sitte ekspertise her til å svare på et slikt spørsmål er bare naivt. Selvfølgelig kan det hende, men det er slett ikke sikkert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...