Gå til innhold

Pilledeler gjennom sikkerhetskontrollen?

Anbefalte innlegg

Vi skal ut og reise og må ha med medisiner til en av oss. Dosen er på 1/2 pille pr. dag og vi må derfor ha med en slik pilledeler og den har jo bl.a. en sylskarp bitteliten kniv inni seg. Nå kan man jo ikke bruke denne som våpen akkurat - det vil vel ikke bli noe problem i sikkerhetskontrollen? Jeg foretrekker å ta med pillene i originalemballasjen for sikkerhets skyld og ikke dele dem opp på forhånd og ha dem i en boks - man vet aldri hva de da kan bli mistenkt for å være.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384604-pilledeler-gjennom-sikkerhetskontrollen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den ser ut til å være kun i plast vår også, men akkurat der man legger pillen er det et liiite knivblad som kommer i mot, det sitter fast i lokket. :o)

Nå må jeg snart titte på min, men den har vært i både Thailand, Svalbard og i USA uten problemer :) Og i bagasjen med medisinsk utstyr som man tar med inn i flyet :)

Annonse

Nå må jeg snart titte på min, men den har vært i både Thailand, Svalbard og i USA uten problemer :) Og i bagasjen med medisinsk utstyr som man tar med inn i flyet :)

Vår er en liten, blå boks.

Regner med det går helt greit så jeg putter den i veska sammen med tabletteska.

En kniv kan etter reglementet være 6 cm før den blir indratt. Ring Værnes og undersøk for å være på den sikre siden. Mulig du må sende det forseglet, og da må du beregne mer tid på flyplassen. Ps. Ingen mulighet å dele pillene på forhånd?

En kniv kan etter reglementet være 6 cm før den blir indratt. Ring Værnes og undersøk for å være på den sikre siden. Mulig du må sende det forseglet, og da må du beregne mer tid på flyplassen. Ps. Ingen mulighet å dele pillene på forhånd?

''Ps. Ingen mulighet å dele pillene på forhånd?''

Vil helst ikke det i fare for å bli beskyldt for å ha med oss noe annet enn vi har...

''Jeg foretrekker å ta med pillene i originalemballasjen for sikkerhets skyld og ikke dele dem opp på forhånd og ha dem i en boks - man vet aldri hva de da kan bli mistenkt for å være.''

Det høres fornuftig. Tollerne kan ikke gjette seg til hvilke medisiner det er uten orginalemballasje. På apoteket er jeg også blitt fortalt at det er slik man skal reise med medisiner.

Jeg har også med et eget dokument når jeg reiser med B-preparater. Før kostet dette dokumentet kr. 60. Nå tror jeg det er gratis.

God tur!

''Jeg foretrekker å ta med pillene i originalemballasjen for sikkerhets skyld og ikke dele dem opp på forhånd og ha dem i en boks - man vet aldri hva de da kan bli mistenkt for å være.''

Det høres fornuftig. Tollerne kan ikke gjette seg til hvilke medisiner det er uten orginalemballasje. På apoteket er jeg også blitt fortalt at det er slik man skal reise med medisiner.

Jeg har også med et eget dokument når jeg reiser med B-preparater. Før kostet dette dokumentet kr. 60. Nå tror jeg det er gratis.

God tur!

''Jeg har også med et eget dokument når jeg reiser med B-preparater. Før kostet dette dokumentet kr. 60. Nå tror jeg det er gratis.''

Her dreier det seg om betablokkere og det er vel ikke noe man trenger attest for? Håper jeg... Vi reiser i morra tidlig... Jeg skulle spørre på apoteket, men det har jeg selvfølgelig helt glemt!

Annonse

''Jeg har også med et eget dokument når jeg reiser med B-preparater. Før kostet dette dokumentet kr. 60. Nå tror jeg det er gratis.''

Her dreier det seg om betablokkere og det er vel ikke noe man trenger attest for? Håper jeg... Vi reiser i morra tidlig... Jeg skulle spørre på apoteket, men det har jeg selvfølgelig helt glemt!

Betablokker er sikkert helt safe!!!

Kos dere :o)

Apoteket her sa til meg at i Schengen-land trenger man ikke papirer på annet enn B og A preparater. Betablokker er dermed helt okey, med mindre du skal til USA, da ville jeg hatt alle dokumentert nøye.

Apoteket her sa til meg at i Schengen-land trenger man ikke papirer på annet enn B og A preparater. Betablokker er dermed helt okey, med mindre du skal til USA, da ville jeg hatt alle dokumentert nøye.

Neida, vi skal ikke så langt, bare en liten svipp til London. :o)

Om det går an å få pillene i halv styrke, får du prøve å få tak i det før neste reise!

Har delt kolesteroltabletter (uten delelinje) med kniv hjemme, og det er umulig å få de i to like deler!

''Om det går an å få pillene i halv styrke, får du prøve å få tak i det før neste reise!''

Etter det kardiologen sa er dette den betablokkeren som man får i lavest mulig styrke i enkelttabletter, han har nettopp begynt på dem og begynner med meget lav dose for å se hvor høyt vi trenger å gå. De har delestrek da så det er helt greit å dele dem. :o)

Har de ikke delestrek skal de heller ikke deles!

''Om det går an å få pillene i halv styrke, får du prøve å få tak i det før neste reise!''

Etter det kardiologen sa er dette den betablokkeren som man får i lavest mulig styrke i enkelttabletter, han har nettopp begynt på dem og begynner med meget lav dose for å se hvor høyt vi trenger å gå. De har delestrek da så det er helt greit å dele dem. :o)

Har de ikke delestrek skal de heller ikke deles!

Jeg fikk beskjed om å dele. Kolesterolet raste ned fra 8,4 til 3,5 på kort tid, og jeg hadde masser av for sterke tabletter liggende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...