Gå til innhold

Smertestillende etter visdomstanntrekking?

Anbefalte innlegg

Trakk en visdomstann i underkjeven i formiddag. Nå begynner bedøvelsen å gå ut. Bør jeg ta ibux eller paracet (eller begge deler) nå?

Skal på jobb kl 18 i kveld, og da bør jeg "virke" som vanlig ellers blir det anarki er jeg redd! (skal ha 35 unger på øvelse)

Fortsetter under...

Av de to ville jeg valgt Ibux siden det også er bettennelsesdempende. PS. Inntil nylig anbefalte leger å kombinere de to fordi paracetamolen i Paracet forsterket den betennelsesdempende virkningen til Ibux. Dette har de imidlertid gått bort fra fikk jeg vite på St.Olavs nylig.

Annonse

Trodde det var vanlig at gtannlegen ga Ibux eller annen tablett før han begyngte å trekke, slik at den virket når bedøvelsen begynte å gå ut. Dessuten fikk jeg beskjed om å ta det med ro i helgen (har trukket visdomsjekslene fredag ettermiddag).

Fikk Paralgin Forte første gang, da ble jeg litt *rar*, De andre gangene fikk jeg annen tablett, og følte meg straks ganske bra. Husker jeg gikk en mil i skogen om søndagen, og trefte selvsagt tannlegen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...