Gå til innhold

ufør/adopsjonspenger

Anbefalte innlegg

Gjest Christine
Skrevet

Hei!

Jeg skal snart bli mor, og lurer litt på utregning av adopsjonspengene.

Jeg er 50% ufør, og jobber 50 %. Jeg tjener ca 155 000 i jobben, og får ca 85 000 totalt i trygd.

Jeg jobber også ekstravakter et annet sted, sporadisk, og får derfor ikke lønn hver mnd.

Spørsmålet blir :

1. Har jeg krav på barnetillegg?

2. Jeg regner med å gå ut i permisjon i februar, og regner med å få utbetalt litt fra ekstrajobben min både i desember og januar. Vil denne ekstrainntekten påvirke adopsjonspengene?

Lønner det seg å jobbe ekstra framover slik at jeg også får utbetaling i februar? Hvordan regnes adopsjonspengene ut?(synes det er innviklede regler?)

På forhånd takk for svar!

Fortsetter under...

Irene Grøneng
Skrevet

Om du får barnetillegg kommer an på hvor mange barn du har, om de bor sammen med en eller begge sine foreldre, og evt hvilken inntekt foreldrene har.

Men du skal i alle fall søke.

Adopsjonspenger regnes ut fra den arbeidsevnen du har i behold - husk at det er en grense for hvor mye du kan tjene når du har uførepensjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...