Gå til innhold

Et flyplasspørsmål

Gjest med fare for å virke dum

Anbefalte innlegg

Er egentlig reisevant jeg, men dette lurer jeg faktisk på.

Jeg skal mellomlande på Gardermoen, bagasje er sjekket inn helt frem til stedet jeg skal til, i utlandet, Denne gang må jeg vente i nokså mange timer på Gardermoen. Så da er spørsmålet: Kan jeg forlate terminalbygningen og gå ut? Og hvordan gjør jeg i såfall det?

Spørsmål to:

På hjemveien skal jeg reise sammen med noen andre, langt tid på Gardermoen, jeg skal videre innenlands, de skal videre til et annet land. Jeg må ut og hente bagasjen min, går de da i trensitt rett til utlandsavdelingen eller kan vi være sammen i den vanlige avgangshallen.

Føler meg egentlig nokså dum, men det er viktig for meg å få ha mest mulig tid sammen med dem!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384672-et-flyplassp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du kommer fra et innlandsfly er det bare å forlate flyplassen og komme tilbake i god tid til sikkerhetssjekk og passkontroll. Innsjekket bagasje går sin gang. Ingen bryr seg om hva du gjør i ventetiden.

Kommer man fra et utlandsfly og skal videre til utlandet må man gjennom pass- og tollkontroll om man vil forlate flyplassen. (Hvis ikke kan man forbil i den internasjonale sonen.) Så blir det ny sikkerhets- og passkontroll når man skal tilbake inn. Kan selvsagt ta litt tid avhengig av dag og tid på dagen.

Man må selvsagt også ha lov til å oppholde seg i landet om man skal forlate flyplassen.

Kommer du fra et utenlandsfly og skal videre innenlands må all bagasje plukkes opp og gjennom tollkontroll. Så må man sjekke inn bagasjen på nytt i nasjoal sone.

Gir det svar på det du lurer på?

God tur!

mvh

Når du kommer fra et innlandsfly er det bare å forlate flyplassen og komme tilbake i god tid til sikkerhetssjekk og passkontroll. Innsjekket bagasje går sin gang. Ingen bryr seg om hva du gjør i ventetiden.

Kommer man fra et utlandsfly og skal videre til utlandet må man gjennom pass- og tollkontroll om man vil forlate flyplassen. (Hvis ikke kan man forbil i den internasjonale sonen.) Så blir det ny sikkerhets- og passkontroll når man skal tilbake inn. Kan selvsagt ta litt tid avhengig av dag og tid på dagen.

Man må selvsagt også ha lov til å oppholde seg i landet om man skal forlate flyplassen.

Kommer du fra et utenlandsfly og skal videre innenlands må all bagasje plukkes opp og gjennom tollkontroll. Så må man sjekke inn bagasjen på nytt i nasjoal sone.

Gir det svar på det du lurer på?

God tur!

mvh

Tusen takk :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...