Gå til innhold

Iphone og synkronisering

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

24

• meg__123!

12

• megler Smekk

1

Det går ikke an å forandre etternavnet på itunes? Står ikke det som noe forslag hvertfall.

Det er jeg neimen ikke sikker på. Mulig jeg endret det i Finder og så overførte filene til iTunes. Ringetonen jeg bruker fant jeg ferdig laget på nett, har vel bare prøvd å lage ringetone en gang, for 3-4 år siden.

Det er jeg neimen ikke sikker på. Mulig jeg endret det i Finder og så overførte filene til iTunes. Ringetonen jeg bruker fant jeg ferdig laget på nett, har vel bare prøvd å lage ringetone en gang, for 3-4 år siden.

Jeg fant også disse tonene på nett... Skjønner meg ikke på itunes jeg ;p

De er jo ikke iPhone ringetoner om de er i mp3, det kan vel neppe iTunes lastes for om du har funnet de på nett? ;)

Alle ringetonene har jeg funnet på samme side , men de vanlige ringe melodiene har m4a fil ,og sms tonene har mp3 fil.

Det er toner som er til iphone. Man kunne velge om man hadde vanlig mobil eller iphone.

Annonse

Alle ringetonene har jeg funnet på samme side , men de vanlige ringe melodiene har m4a fil ,og sms tonene har mp3 fil.

Det er toner som er til iphone. Man kunne velge om man hadde vanlig mobil eller iphone.

Ok, men det er uansett feil filtype. iPhone bruker m4r som filtype for ringetoner, og bare det.

Hm merkelig at jeg kan spille av lyden på itunes da?

Neida, iTunes støtter jo avspilling av både m4a, m4r og mp3. Det er når du skal ha dem over på iPhone at den kun oppfatter m4r som ringetoner. Hvis filene er m4r vil de legges under ringetoner i iTunes også, men de kan fint spilles av uansett.

m4a og mp3 legges i musikk-mappa og behandles som det de er; musikkfiler. m4b er bøker, og de behandles på en egen måte.

Neida, iTunes støtter jo avspilling av både m4a, m4r og mp3. Det er når du skal ha dem over på iPhone at den kun oppfatter m4r som ringetoner. Hvis filene er m4r vil de legges under ringetoner i iTunes også, men de kan fint spilles av uansett.

m4a og mp3 legges i musikk-mappa og behandles som det de er; musikkfiler. m4b er bøker, og de behandles på en egen måte.

Kjipt de legges i musikk mappa for da legges de ikke i lydmappa på iphonen :/

Joda, 11'ern ser lekker ut. Så får vi se om også funksjonaliteten blir bedre.

Jeg syns funksjonaliteten er veldig god, men det kommer antakeligvis av at jeg kun bruker Apple-produkter. iTunes er jo primært laget for iDevices og Mac.

Kjipt de legges i musikk mappa for da legges de ikke i lydmappa på iphonen :/

Hadde de vært riktig lydformat ville de ligget både i rett mappe i iTunes og på rett sted på iPhone. Det med lydformat er essensielt for at ting skal havne riktig sted.

Denne artikkelen er gammel, men så vidt jeg vet er fremgangsmåten fortsatt den samme:

http://www.dinside.no/801045/lag-ringetoner-til-iphone

Annonse

Gjest den gamle old lady

Jeg syns funksjonaliteten er veldig god, men det kommer antakeligvis av at jeg kun bruker Apple-produkter. iTunes er jo primært laget for iDevices og Mac.

''Jeg syns funksjonaliteten er veldig god, men det kommer antakeligvis av at jeg kun bruker Apple-produkter.''

Det er forståelig. Da er man jo ikke så godt vant med dyp funksjonalitet og stor fleksibilitet.

''Jeg syns funksjonaliteten er veldig god, men det kommer antakeligvis av at jeg kun bruker Apple-produkter.''

Det er forståelig. Da er man jo ikke så godt vant med dyp funksjonalitet og stor fleksibilitet.

Den dype funksjonaliteten tar Apple seg av. Det er en misforståelse å tro at enkelt er lite avansert, er vel heller tvert imot. Det er derfor mange velger nettopp produkter derfra, it just works.

Bare for å ha nevnt det: Jeg har treårig høgskoleutdanning innen IT og kan ganske mye om kompleksitet hva slikt angår.

Hadde de vært riktig lydformat ville de ligget både i rett mappe i iTunes og på rett sted på iPhone. Det med lydformat er essensielt for at ting skal havne riktig sted.

Denne artikkelen er gammel, men så vidt jeg vet er fremgangsmåten fortsatt den samme:

http://www.dinside.no/801045/lag-ringetoner-til-iphone

Nå trodde jeg at jeg klarte det, men det går ikke an å skyve den over til bibliotek :(

Nå trodde jeg at jeg klarte det, men det går ikke an å skyve den over til bibliotek :(

Skyve den over? Er bare å dobbelklikke fila, så skal den legge seg i biblioteket av seg selv. Dette under forutsetning av at dette er riktig filtype, altså.

For å forklare litt hva jeg mener med riktig filtype: Om jeg tar ei bildefil og endrer den til m4r vil den neppe legge seg i iTunes i det hele tatt fordi iTunes ikke vil oppfatte den som riktig filtype selv om "etternavnet" er riktig. Informasjonen i fila vil likevel være feil.

Skyve den over? Er bare å dobbelklikke fila, så skal den legge seg i biblioteket av seg selv. Dette under forutsetning av at dette er riktig filtype, altså.

For å forklare litt hva jeg mener med riktig filtype: Om jeg tar ei bildefil og endrer den til m4r vil den neppe legge seg i iTunes i det hele tatt fordi iTunes ikke vil oppfatte den som riktig filtype selv om "etternavnet" er riktig. Informasjonen i fila vil likevel være feil.

La den på skrivebordet og dobbeltklikket. Eneste som skjedde var at itunes ble åpnet, men sangen ligger fortsatt ikke der.. :/

Tror det er noe galt med min jeg :/

La den på skrivebordet og dobbeltklikket. Eneste som skjedde var at itunes ble åpnet, men sangen ligger fortsatt ikke der.. :/

Tror det er noe galt med min jeg :/

Er den m4r skal den ikke legge seg i musikk-mappa, men under Ringetoner. Hva som skjer hos deg og hvorfor aner jeg ikke. Har tre-fire ringetoner jeg har lagt til selv, og de fungerte som de skulle rett etter nedlasting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...