Gå til innhold

Trenger innpill om dette her...

Anbefalte innlegg

.

Dette er et luksusproblem...men jeg sliter på med dette her:

Vi kjøpte oss spiller ny bil for ett år siden...vi trengte bil da den gamle var temmelig gammel og veldig sliten...

Dette er ei bil som gubben elsker og det var egentlig han som ønsket akkurat den typen...

Jeg sa ja til kjøpet av denne typen bil fordi jeg så at det var virkelig tingen for han...

Jeg har også behov for å kjøre av og til...men det ser ut som jeg ikke klarer å venne meg til bila...

Jeg blir veldig stressa av at den er både bred og lang...og vanskelig å parkere...

Jeg blir også veldig stressa av alt pipe og alarmlyder...og at det er så mye ting som automatisk skjer uten at jeg har trykket på noe knapper...

Gubben har sagt at vi kan godt selge bila for å finne en som er enklere...men så er det det at han er skikkelig glad i bila...har liksom ikke hjerte til å skifte ut bil bare fordi jeg blir stressa av den...

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384778-trenger-innpill-om-dette-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis du vil beholde bilen og fortsette å kjøre den er det vel bare en ting å gjøre: øve.

Ta deg bilturer alene når du har god tid, øv på å parkere en søndag i byen, finn en tom plass og kjør forlengs og baklengs. Sett deg inn i alle finessene og hva som gjør at det piper og uler.

Gjest øvelse

Vi har to biler, min er litt eldre enn gubbens... jeg hater å kjøre hans, men er vel mest fordi den er uvant... min sin likte jeg fra første stund :-)

Et alternativ er å kjøpe en billig bruktbil til deg da, men dere har kanskje ikke råd til det når dere brukte alle penga på en splitter ny en, og det blir jo mer årsavgift, forsikring osv...

Ellers - kjør masse, føler du deg tryggere når du kjører alene eller han er med?

Jeg klarer ikke kjøre bilen til mannen min når han er med, men tror det er mest fordi han leker litt kjørelærer og kommenterer alle feila mine.

Slapper litt mer av når jeg kjører alene og kun har meg selv å stole på.

Annonse

Annonse

.

Takker for innspill fra dere...

Vi har desverre ikke råd til noe konebil...ikke har jeg lyst at gubben må gi slipp på drømmen sin heller...

Så jeg må virkelig gå inn for å bli vant til denne bila...

Jeg skal gå gjennom brukerhåndboka og øve meg på ikke-stressende plasser...

Det er så enkelt å la gubben kjøre de gangene vi skal bruke bila sammen...men her også må jeg ta over rattet ei stund for å bli vant til den...

Blir jeg ikke vant til den i løpet av en måneds tid...så tror jeg det er best at vi finner noe som jeg også trives i...

Takker igjen for innspill fra dere... :)

Gjest Shira :o)

Jeg hadde det slik med bilen vår. Den pep og var stor og jeg ble veldig stresset.

Så øvde jeg, og øvde. Øvde på parkering når jeg visste at det var lite biler. Jeg kjørte mens sambo var med, spurte om de forskjellige tingene. Det ble ikke fantastisk bra over natta, tok tid og jeg måtte holde kjøringa ved like, dvs kjøre jevnlig, ikke la det gå for lang tid mellom hver gang. Plutselig en dag var jeg vant med bilen. Og jeg har endatil kjørt andre sine biler med mye mer piping og elkronikk, uten å stresse!

Jeg trente også på å gjøre meg selv komfortabel med den tanken at andre ikke er opptatt av meg. De sitter ikke der og speider etter mine feil, folk flest har nok med sitt. Da ble jeg også tryggere.

Nå har jeg akkurat kjøpt meg en "konebil". Denne gangen bare hoppet jeg inni og tenkte at jeg får ta ting som det kommer. Min første parkering kunne gjort seg på youtube over snutter man skal le av! ;o) Peip gjorde det også, he he, men jeg stresser ikke. Ikke nå lengre.

Og jeg spør, og kjører som sagt med sambo ved siden og spør. Har du prøvd det?

Jeg er langt i fra i mål, jeg ønsker meg dit hen at jeg kjører hvor det skal være, når det skal være uten å tenke, men det tar tid og øvelse, ikke bare i bilen, men i hodet mitt også.

Gjest finn feilene

Jeg ville ikke solgt bilen. Det sies at en helt ny bil faller mye i verdi allerede når den er kjørt ut av foretningen.

Jeg ville gjort alt for å prøve å venne meg til det først - men det forutsetter at den andre er fornøyd med den.

Hadde vært fint om du fant ut hvordan du kan slutte med trippelposteringer og det som verre er.

.

Takker for innspill fra dere...

Vi har desverre ikke råd til noe konebil...ikke har jeg lyst at gubben må gi slipp på drømmen sin heller...

Så jeg må virkelig gå inn for å bli vant til denne bila...

Jeg skal gå gjennom brukerhåndboka og øve meg på ikke-stressende plasser...

Det er så enkelt å la gubben kjøre de gangene vi skal bruke bila sammen...men her også må jeg ta over rattet ei stund for å bli vant til den...

Blir jeg ikke vant til den i løpet av en måneds tid...så tror jeg det er best at vi finner noe som jeg også trives i...

Takker igjen for innspill fra dere... :)

Hmmm ... hvorfor henger jeg meg opp i at du skriver bilA? Ei bil?

Hadde vært fint om du fant ut hvordan du kan slutte med trippelposteringer og det som verre er.

Av og til henger DOL seg opp, ser ut som innlegg ikke blir sendt. Så er det sendt en hel bråte, som om DOL har fått hikke. Har skjedd med meg flere ganger, og det er IKKE fordi jeg har trykket mange ganger eller dobbel- og trippelpostet på eget initiativ.

Gjest germimate

Av og til henger DOL seg opp, ser ut som innlegg ikke blir sendt. Så er det sendt en hel bråte, som om DOL har fått hikke. Har skjedd med meg flere ganger, og det er IKKE fordi jeg har trykket mange ganger eller dobbel- og trippelpostet på eget initiativ.

Takk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...