Gå til innhold

Hva er Filadelfiamenigheten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har noen slektninger, og også kolleger som er pinsevenner. De virker ganske "vanlige". De døper ikke barna, men får dem velsignet framfor en menighet. mange døper seg nok i voksen alder.

Iallfall før skulle pinsevennene ikke spise blodmat. Min grandonkel var glad i blodpølse. Husker mamma sa at etterr at han ble pinsevenn, spiste han blodpølse i smug på loftet...

Annonse

Gjest halleluja77

Alle eier Jesus...en må gjennom Jesus for å komme til Gud. Han er deres frelser.

Jammen det er det jo i statskirken og (protestantismen).

Men de er veldig karismatiske og prater ofte mye om Jesus....

jeg var i bryllup en gang, føltes som et vekkelsesmøte. Veldig mye "jeg er så glad for at du har møtt Jesus... Jeg er så glad for at du er frelst"...

En venninne av meg var pinsevenn en stund og mente det ikke var bra nok å være døpt, jeg måtte la meg frelse.. så skulle hun ha hånden over hodet mitt og be for meg...

Jammen det er det jo i statskirken og (protestantismen).

Men de er veldig karismatiske og prater ofte mye om Jesus....

jeg var i bryllup en gang, føltes som et vekkelsesmøte. Veldig mye "jeg er så glad for at du har møtt Jesus... Jeg er så glad for at du er frelst"...

En venninne av meg var pinsevenn en stund og mente det ikke var bra nok å være døpt, jeg måtte la meg frelse.. så skulle hun ha hånden over hodet mitt og be for meg...

Du må ta imot Jesus må du skjønne ;)

Å være frelst skal visst være fantastisk, men ser ikke ut som jeg blir frelst. Har til og med sett lyset :-)

Har noen slektninger, og også kolleger som er pinsevenner. De virker ganske "vanlige". De døper ikke barna, men får dem velsignet framfor en menighet. mange døper seg nok i voksen alder.

Iallfall før skulle pinsevennene ikke spise blodmat. Min grandonkel var glad i blodpølse. Husker mamma sa at etterr at han ble pinsevenn, spiste han blodpølse i smug på loftet...

Kjenner mange pinsevenner. Ikke hørt om noen som ikke spiser blodmat.

Gjest halleluja77

Å?

Man må iallefall ta Jesus inn i sitt hjerte, har prøvd på det. Og har sett kristus energien, men den går ikke inn i meg tror jeg.

Jeg har tatt imot Jesus, men ingen menighet godtar det da,

fordi jeg mener det meste i bibelen er skrevet av ulike menn og mye er oppdiktet...

om Jesus er guds sønn osv...... Hvem er gud, hvem er jesus osv.

Jeg har for mange spørsmål til å bli godtatt som kristen tror jeg.

Men jeg ber til Gud hver dag.

Annonse

ER kanskje Jehovas Vitner de mener? De får ikke spise blodmat eller ta imot blodoverføring. Det gjør heller ikke jøder.

Ja, jeg vet om Jehovas vitner og blod. Finner ikke noe om pinsevenner og blod nå. Men min grandonkel ble pinsevenn for nærmere 100 år siden. Dette var nok da han bodde hjemme hos foreldre og brødre, som var indremisjonsfolk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...