Gå til innhold

gamunnkreft vs råtten tann....


Gjest veldig redd for hva dette er...

Anbefalte innlegg

Gjest veldig redd for hva dette er...

Hei!

Har en gutt på 10 år, som også tidligere har hatt sittende igjen råtnende røtter etter frembrudd av nye tenner. Innenfor seks års jekselen har det nærmest grodd frem en bit av en gammel tann. Er dette mulig??

Jeg var så dum å google dette på nett, og fikk fram de verste bilder av munnkreft, og er selvsagt KJEMPE bekymret!! Kan nesten ikke få timene til å gå til i morgen, slik at jeg kan få tak i tannlege. Noen som vet om det er reel grunn for bekymring, eller er jeg hysterisk nå??? Veeeldig takknemlig for svar.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg aner egentlig ikke, men ser ikke helt for meg at et barn kan få munnkreft?? En ting er iallefall sikkert - man bør ikke google seg til sykdommer, for da kan noen og enhver får nervøst sammenbrudd ;)

Tror du kan sove godt i natt og heller kontakte tannlegen imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest veldig redd for hva dette er....

Jeg aner egentlig ikke, men ser ikke helt for meg at et barn kan få munnkreft?? En ting er iallefall sikkert - man bør ikke google seg til sykdommer, for da kan noen og enhver får nervøst sammenbrudd ;)

Tror du kan sove godt i natt og heller kontakte tannlegen imorgen :)

Tusen takk for svaret, Togli, du sier vel egentlig det fornuften min forteller meg... at uansett er vel ikke akkurat munnkreft noe typisk for barn... Og, høyst sannsynlig ER det snakk om gamle tannrester som ikke har kommet ut som de skulle... Jeg er ekstremt engstelig for han, helt klart, heldigvis klarer jeg å skjule det for han, så han slipper å føle min redsel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svaret, Togli, du sier vel egentlig det fornuften min forteller meg... at uansett er vel ikke akkurat munnkreft noe typisk for barn... Og, høyst sannsynlig ER det snakk om gamle tannrester som ikke har kommet ut som de skulle... Jeg er ekstremt engstelig for han, helt klart, heldigvis klarer jeg å skjule det for han, så han slipper å føle min redsel :-)

Er selv trebarnsmor og har opptil flere ganger trodd ungene var dødssyke, men det har gått bra hver eneste gang *banker hardt i bordet* :P

Når det gjelder seksårsjekslene, så er det enkelte barn som har hull i dem når de kommer opp. Dette er gjerne arvelig... Jeg hadde det, og det er de fire eneste hullene jeg har hatt i tennene.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melketann-røtter er "programmert" til å degenerere etter en tid, det er derfor man kan miste melketennene lenge før noen nye tenner skyver dem ut. Så det er ikke uvanlig at det skjer noen "småfeil" med prosessen rundt disse røttene. F.eks. hos noen løsner melketennene altfor sent, slik at mange av dem må trekkes for å unngå problemer når de nye tennene kommer opp.

Jeg synes det virker veldig beroligende at han har hatt dette flere ganger. Tannlegen har sikkert sett slike tilfeller tidligere. H*n vil nok holde det under oppsikt, slik at ingenting blir sittende så lenge at det øker risikoen for betennelse eller andre problemer.

Kreft tror jeg står laaangt ned på lista når det gjelder problemer med munn og tenner hos barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...