Gå til innhold

Nå får de hjelp fra "Åndenes makt"

Anbefalte innlegg

"Om en snau uke får nysgjerrige TV-seerne vite hvordan det gikk da «Åndenes makt» avla Rygge storsenter et besøk.

Over en lang periode opplevde flere ansatte ved kjøpesenteret uforklarlige hendelser på arbeidsplassen. Det gikk til slutt så langt at de tok kontakt med programserien "Åndenes makt". I neste uke sendes resultatet på TV-skjermen.

- Når jeg kommer på jobb om morgenen er hånden til utstillingsdukken skrudd av og lagt pent i fanget på henne, og glidelåsen bak på kjolen er trukket ned. Samtidig ligger flere av kjolene dandert ut over gulvet.''

http://www.moss-avis.no/nyheter/andenes-makt-pa-storsenteret-i-rygge-1.7593102

Tror ikke jeg tør å handle der lenger.

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke vært redd for å handle der. Seriøst, hvis man lar seg skremme av slike "uforklarligheter" så er man veldig trolig til å oppleve slikt. Fordi det er bare enten ens sinn eller en tredjeperson som spiller en ett puss. Seriøs forskning har etter meg bekjent ikke noen sinne kunne bevise noe overnaturlig.

De er blitt mer og mer desperate etter "historier", fordi det er åpenbart at det de driver med bare er tull.

Dette er kynisk utnyttelse av ukritiske mennesker, ved å selge dyr reklame til firma som vet at seerne tror på alt, og kjøper alt uten å stille spørsmål.

Annonse

Gjest germimate

Jeg hadde ikke vært redd for å handle der. Seriøst, hvis man lar seg skremme av slike "uforklarligheter" så er man veldig trolig til å oppleve slikt. Fordi det er bare enten ens sinn eller en tredjeperson som spiller en ett puss. Seriøs forskning har etter meg bekjent ikke noen sinne kunne bevise noe overnaturlig.

''Seriøst, hvis man lar seg skremme av slike "uforklarligheter" så er man veldig trolig til å oppleve slikt''

Det samme har jeg også tenkt mer og mer på, og at det er ens eget sinn som spiller en et puss.

Dessuten kjenner jeg en familie som har vært med på programmet, og etter hva jeg har blitt fortalt så måtte de gi mange opplysninger på forhånd. Så nei - jeg tror mindre og mindre på det, og føler meg desto tryggere.

Gjest nysgjerrig jaaa

De er blitt mer og mer desperate etter "historier", fordi det er åpenbart at det de driver med bare er tull.

Dette er kynisk utnyttelse av ukritiske mennesker, ved å selge dyr reklame til firma som vet at seerne tror på alt, og kjøper alt uten å stille spørsmål.

Hva mente du med det med reklamen?

At de som ser på programmet er mer påvirkelig til å kjøpe produktene de reklamere for?

Intressant..noe sted det står mer om dette?

Gjest germimate

Det sies at det går igjen en mann på jobben min også, og jeg har en bror som er sikker på at det går igjen i folk i huset hans. Han har også vist meg bilder hvor han sier han ser dem, men jeg kan ikke se noe.

Jeg har selv opplevd noen merkelige ting på jobben, men har slått meg mer og mer til ro med at det har naturlige forklaringer - ikke overnaturlige.

Gjest mohohaha

Jeg jobber på sykehus, der er det selvsagt mange gjengangere, tenk på alle som har dødd der.... gjerne etter lang tids sykeleie :o

Men de plager oss ikke så mye, jeg har til og med jobbet der sent på kvelden uten å merke noe og nattevaktene har heller aldri klaget.

Det er et spesielt sted i korridoren der jeg og andre sier de plutselig får gåsehud uten å vite hvorfor... hmmmmmmm Kanskje vi skal tilkalle Åndenes Makt?

Gjest mohohaha

At de som ser på programmet er mer påvirkelig til å kjøpe produktene de reklamere for?

Tenk litt - de som tror på ånder og spøkelser er jo gjerne av det naive og lettlurte slaget,

dermed blir de også lettere lurt av reklamer.... :D

Gjest Elextra

''Hva mente du med det med reklamen? At de som ser på programmet er mer påvirkelig til å kjøpe produktene de reklamere for?''

Reklamefinansierte kanaler som TVN, TV3 med flere tjener selvfølgelig mer penger jo flere som ser programmene deres. Dette er reklamefinansieringens dynamikk.

Gjest nysgjerrig jaaa

Tenk litt - de som tror på ånder og spøkelser er jo gjerne av det naive og lettlurte slaget,

dermed blir de også lettere lurt av reklamer.... :D

Ja, jeg skjønner det, men har det stått noe sted at disse reklamepausene faktisk er dyrere eller mer populære, enn feks før og etter nyhetene. Fordi de som ser på er mer påvirkelige.

Annonse

Gjest nysgjerrig jaaa

''Hva mente du med det med reklamen? At de som ser på programmet er mer påvirkelig til å kjøpe produktene de reklamere for?''

Reklamefinansierte kanaler som TVN, TV3 med flere tjener selvfølgelig mer penger jo flere som ser programmene deres. Dette er reklamefinansieringens dynamikk.

Vet det, det var ikke det jeg lurte på.

Jeg lurte på dette med reklamepause før og etter akkurat dette programmet.

Jeg tror ikke flere ser på Åndenes makt enn nyhetene.

Men jeg tror de som ser på ÅM er mer påvirkelige.

Og er da disse reklametidene dyrere å kjøpe enn før eller etter nyhetene.

Gjest Elextra

Vet det, det var ikke det jeg lurte på.

Jeg lurte på dette med reklamepause før og etter akkurat dette programmet.

Jeg tror ikke flere ser på Åndenes makt enn nyhetene.

Men jeg tror de som ser på ÅM er mer påvirkelige.

''Jeg tror ikke flere ser på Åndenes makt enn nyhetene. Men jeg tror de som ser på ÅM er mer påvirkelige.

''

Aha, du har et poeng!

Men jeg vet at det gjerne er dyrere å kjøpe reklametid når de antatt ressurssterke ser på. Og jeg antar nok at de som ser nyhetene økonomisk er mer ressurssterke enn de som ser på "Åndenes Makt". Men en skal ikke se bort fra at en del produkter markedsføres overfor de som ser programmet nettopp av den grunn du nevner.

Gjest nysgjerrig jaaa

Jeg lurer på om de som tror på dette tenker over hvor mange milliarder mennesker som har dødd på jorda gjennom tiden.

Tenk om alle disse skulle gå igjen, det ville jo ikke vært plass til oss levende ;-)

For ikke å snakke om hvorfor disse synske aldri ser noen kule fra 70-tallet med slengbukse og hippie hår.

Jeg er egentlig ganske imponert over hvor mange som faktisk ser på åndenes makt.... Jeg har sett det en gang, og det holdt i lange baner... Skjønner ikke hvordan det er mulig å automatisk tro på slike ting som sendes på TV? Alt kan manipuleres og fåes til å se ekte ut på tv!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...