Gå til innhold

Robotstøvsuger - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Gjest lei av husarbeid

Jeg vurderer å kjøpe meg en robotstøvsuger. Noen her som har erfaringer å dele med meg? :)

Jeg har sett på Samsung Navibot SR8855. Tar gjerne imot anbefalinger og erfaringer om andre typer også!

Har en leilighet på ett plan, uten tepper og ikke så mange dørstokker, så tror det vil passe fint hos meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384974-robotst%C3%B8vsuger-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har!

Kjøpte på netthandelen for noen uker siden. Kjøpte den mest av ren nysgjerrighet og hadde vel minimalt med tro på den:-)

Vi har hund, en Golden Retrieversom røyter, og jeg klarer ikke alltid dra fram den manuelle så ofte som det trengs pga sykdom..

Og du verden, jeg er positivt overrasket over hvor godt den lille saken tar. Den jobber seg systematisk gjennom stue og kjøkken, på gulv og tepper.

Den kommer ikke under lave sofaer og skap, så den manuelle kan ikke pensjoneres helt.

Men roboten går så det suser rundt bordben og mellom spisestoestoler.

Når den begynner å bli tom for strøm, finner den selv fram til ladestasjonen, og den går non stop en time. Kan selvfølgelig stoppes før.

Den kan programmeres, så den kan kjøre mens du f. eks er på jobb, i butikken e.l.

Dette har ikke jeg gjort pga hunden da, han skal slippe å ha den gående når han er alene:-)

Så til det bruket jeg trenger den til er den super, og jeg er grådig overrasket som sagt.

Gjest lei av husarbeid

Jeg har!

Kjøpte på netthandelen for noen uker siden. Kjøpte den mest av ren nysgjerrighet og hadde vel minimalt med tro på den:-)

Vi har hund, en Golden Retrieversom røyter, og jeg klarer ikke alltid dra fram den manuelle så ofte som det trengs pga sykdom..

Og du verden, jeg er positivt overrasket over hvor godt den lille saken tar. Den jobber seg systematisk gjennom stue og kjøkken, på gulv og tepper.

Den kommer ikke under lave sofaer og skap, så den manuelle kan ikke pensjoneres helt.

Når den begynner å bli tom for strøm, finner den selv fram til ladestasjonen, og den går non stop en time. Kan selvfølgelig stoppes før.

Den kan programmeres, så den kan kjøre mens du f. eks er på jobb, i butikken e.l.

Dette har ikke jeg gjort pga hunden da, han skal slippe å ha den gående når han er alene:-)

Så til det bruket jeg trenger den til er den super, og jeg er grådig overrasket som sagt.

Takk for svar! :) Den høres jo veldig bra ut! Hvilket merke er det?

Jeg har!

Hva ga du for den? http://www.netthandelen.no/auction/2723178

Ser det ligger bud på 5-600 på de som er ute nå.

Men man kan jo være heldig å få de enda billigere.

Ble det mye i frakt?

Og hvor blir støvet av, er det stor nok beholder? Hvordan tømmes den?

Til grundig helgevask er det vel best med vanlig utstyr, men sånn ellers er det jo greit med en sånn... holde det støvfritt :)

Annonse

Hadde jeg aldri kastet vekk pengene på. En manuell støvsuger til et par tusen, og 10 minutters arbeid gjør bedre jobb.

Hva er poenget med å svare sånn? Hun etterspør erfaringer, noe du ikke har. Vi er mange som av ulike årsaker trenger avlastning med husarbeidet. Men fint at du ikke har noen problemer med det.

Hva ga du for den? http://www.netthandelen.no/auction/2723178

Ser det ligger bud på 5-600 på de som er ute nå.

Men man kan jo være heldig å få de enda billigere.

Ble det mye i frakt?

Og hvor blir støvet av, er det stor nok beholder? Hvordan tømmes den?

Til grundig helgevask er det vel best med vanlig utstyr, men sånn ellers er det jo greit med en sånn... holde det støvfritt :)

Jeg tror det kom på ca 600 inkl frakt.. Frakten til der du bor kan du finne ut på netthandelen.

Den må tømmes etter hver bruk, hvertfall her i huset med mye hår. Gjøres enkelt med en knapp som løsner beholderen fra siden på en måte.

Beholderen med støv ligger inni og under på en måte, og er selvsagt ikke stor.

Skikkelig støvsuging under sofaer etc. gjøres jo fortsatt, men nå holder det med en gang i uka. Kan drøye lengre også fordi det ser rent ut nå på flatene liksom.

Den er gull verd for meg, som nå kan sette i gang denne uansett dagsform. Det ser alltid ok ut her nå, i motsetning til før de dagene jeg ikke får i gang kroppen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...