Gå til innhold

Flytte når man ikke trives

Anbefalte innlegg

Gjest Familieen

Vi bor på en egentlig hyggelig plass hvor det skal være hyggelig å bo. Men for oss har det vært vanskelig å bli kjent. Naboene har ikke vært interessert. Og vi har i bunn og grunn ikke blitt kjent med noen her. Lurer på om vi skal flytte. Er det noen som har erfaring. Eller flytter nissen med på lasset?

Vi har nok ikke vært utadvendte og inviterende nok. Men kjenner at det hadde vært veldig godt å starte helt på nytt en plass. Vi har nok mer selvtillit nå enn når vi flyttet hit. Mannen min har en sønn på ungdomsskole førsteåret som bor hos oss, det vil nok være verst for han. Også har vi en liten i barnehage.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384996-flytte-n%C3%A5r-man-ikke-trives/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere har mer selvtillit nå enn da dere flyttet inn, går det jo an å utnytte det uten å flytte enda en gang. Prøv f.eks. å bli kjent med de andre foreldrene i barnehagen.

Bruk foreningene i nærmiljøet, det er sikkert noen som trenger frivillige ildsjeler.

Jeg hadde ikke påført en ungdomsskoleelev skolebytte uten en veldig god grunn.

Annonse

Gjest Familieen

Min erfaring er at nissen flytter med på lasset.

Ta tak der dere er.

Takk for tips. Men har selv hørt om noen som bor her ( ironisk nok) som på sitt forrige sted ikke hadde noen å sitte sammen med på 17. mai etc. Det ble kjempebra når de flyttet hit. Kan man ikke på en måte også bli stigmatisert, at man har gitt et dårlig inntrykk for eksempel ser ensom ut? At man lettere kan gi et bedre inntrykk på nytt sted fordi man har bedre selvtillit?

Gjest Familieen

Vi har opplevd det samme - men nå ventet vi til minstemann går ferdig ungdomsskolen - etter det må hun uansett flytte ut av bygda - så da flytter vi med :)

Tror ikke vi bor så langt fra hverandre. Vi bruker nok Rygge flyplass begge to. Kanskje vi skulle slå oss sammen :)

Gjest Familieen

Hvis dere har mer selvtillit nå enn da dere flyttet inn, går det jo an å utnytte det uten å flytte enda en gang. Prøv f.eks. å bli kjent med de andre foreldrene i barnehagen.

Bruk foreningene i nærmiljøet, det er sikkert noen som trenger frivillige ildsjeler.

Jeg hadde ikke påført en ungdomsskoleelev skolebytte uten en veldig god grunn.

Føler at det er en veldig god grunn at jeg blir rett og slett deprimert av å bo her. Og har på en måte gitt opp å bli kjent med folk her. Men jeg blir kjent med folk andre steder :)

Gjest Familieen

Synes dere skal ha høy terskel for å flytte slik at sønnen må bytte en ungdomsskole han trives på.

Dere har ingen garanti for at neste nabolag blir bedre.

Mange steder er det slik at naboer ikke omgås særlig mye.

mvh

Her er det dessverre både naboer og andre, det er veldig vanskelig. Jeg kunne likegodt vært et usynlig spøkelse her, men andre steder går det bedre. Er med på aktivitet utenom her jeg bor.

Gjest vanskelig det der

Hvorfor flyttet dere i utgangspunktet? Trivdes dere forrige plassen? Vanskelig å gi råd om noe sånt, men trives barna deres i hhv barnehage og skole? Har dere flyttet mange ganger? Sånne spørsmål ville jeg stilt meg før jeg flyttet en gang til. Ville vært grundig med å forsikre meg om at nissen ikke flytter med på lasset.

Gjest vanskelig det der

Takk for tips. Men har selv hørt om noen som bor her ( ironisk nok) som på sitt forrige sted ikke hadde noen å sitte sammen med på 17. mai etc. Det ble kjempebra når de flyttet hit. Kan man ikke på en måte også bli stigmatisert, at man har gitt et dårlig inntrykk for eksempel ser ensom ut? At man lettere kan gi et bedre inntrykk på nytt sted fordi man har bedre selvtillit?

Mentaliteten er jo til dels ulik fra plass til plass. Men det er klart god selvtillit hjelper på sosialt. Da kan det være lettere å være inviterende og involvere seg i andre. Hva om dere prøvde hardere å få kontakt med naboer etc, invitert dem på ulike ting og være generlet med utadvendte? Gi det en sjanse før dere flytter? Det er den med nissen da..

Annonse

Føler at det er en veldig god grunn at jeg blir rett og slett deprimert av å bo her. Og har på en måte gitt opp å bli kjent med folk her. Men jeg blir kjent med folk andre steder :)

Gjør et forsøk der dere er, f.eks. fram til den eldste skal på vgs.

Da kan dere flytte hvis det ikke har blitt noe bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...